ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako zvýšiť predaj a ušetriť náklady

 

affiliate_marketing“Ako zvýšiť predaj a znížiť náklady?” To je otázka, ktorú si kladie veľa podnikateľov.

Existuje málo spôsobov, ktoré vedú k vyšším tržbám a zároveň znižujú náklady. Jedným z nich je affiliate marketing. V krátkosti som o ňom písal v článku Možnosti ako zarobiť prostredníctvom blogu.

Affiliate marketing je jednoduchý spôsob ako zvýšiť predaj, ušetriť náklady a získať rýchlejšie povedomie o vašom podnikaní.

Snom každej firmy je rozšíriť sa po celom území republiky, možno aj Európy alebo celého sveta, či už prostredníctvom predajní alebo predajcov. Väčšine firiem sa to nepodarí. S expanziou sú spojené vysoké náklady, ktoré treba buď vopred alebo pravidelne uhrádzať.  Najväčšou prekážkou sú odvody, mzdy a záväzky plynúce z pracovno-právneho vzťahu.

Väčšina firiem sa pri svojej expanzii snaží týchto nákladov zbaviť. Nemusíme ani chodiť ďaleko. Stačí sa pozrieť do multilevel marketingu (MLM) alebo poisťovníctva (najmä maklérske spoločnosti). Drvivá väčšina z nich nerobí svoju expanziu prostredníctvom zvyšovania počtu zamestnancov. MLM firmy najímajú obchodných zástupcov, ktorí pracujú na životnosť alebo na dohodu. Takže s počtom rastu obchodných zástupcov, nerastú tak rýchlo náklady, ako rastú predaje.

Najväčšia výhoda takéhoto prístupu je v tom, že vo väčšine prípadov platia obchodným zástupcov “len” za realizovaný výkon, teda predaj. Firmy MLM si nemusia dávať pozor koho príjmu. Nezaujíma ich či človek má skúsenosti alebo vôbec predpoklady robiť obchodníka. Ak sa človek neosvedčí, tak nič nestratili. Nemusia platiť mzdu (platia len províziu za predaj). V najhoršom prípade získali zopár objednávok, ktoré urobí na začiatku takmer každý nový obchodník pre svoju rodinu.

Nový trend v predaji

affiliate_marketingAk by som to mal zhrnúť trend, ktorý sa dnes presadzuje, je z predajcov pracujúcich na plný úväzok urobiť obchodných zástupcov na živnosť.

Firmy si tým znižujú riziko, náklady a umožňuje im to rýchlejší rozvoj obchodnej siete.

Tento trend prichádza aj do internetového marketingu. Obdobná forma, čo som popísal vyššie, je v internetovom marketingu affiliate marketing.

Ako funguje affiliate marketing

Affiliate marketing funguje podobne ako firmy MLM alebo v poisťovníctve (najmä maklérske spoločnosti). Využívajú ho najmä eshopy a web stránky, ktoré predávajú svoje produkty prostredníctvom internetu. Spočíva v tom, že iné internetové stránky (väčšinou blogy) propagujú produkty nejakého eshopu a odkazujú na ne. Pokiaľ z daného blogu príde do eshopu zákazník, ktorý tam nakúpi, tak eshop danému blogerovi (alebo majiteľovi www stránky) vyplatí províziu. Tá sa hýbe od 1 percenta až po 70 percent, podľa druhu produktu.

Príklad fungujúceho affiliate marketingu

Jedna z firiem, ktorá už dlhší čas prevádzkuje affiliate program je INVIA.sk. Za sprostredkovanie predaja vypláca províziu 2 %. Takže pokiaľ sa blogerovi podarí prostredníctvom odkazu na svojom blogu priviesť na stránky INVIA.sk zákazníka, ktorý tam následne nakúpi, tak mu Invia vyplatí províziu.

Ak by sa blogerovi podarilo poslať na stránku INVIA.sk len 300 návštevníkov a z nich by 10 % nakúpilo v priemere za 1000 €, tak by mal nárok na províziu vo výške 600 € (2 % z 1000 €  x 30). Invia by túto čiastku veľmi rada vyplatila, lebo by jej tým bloger sprostredkoval predaje vo výške 30 000 €. Navyše Invia by nemala problém zaplatiť províziu, lebo by ju vyplácala až po zinkasovaní peňazí od zákazníka.

Navyše bloger, keďže je platený za sprostedkované predaje, by robil maximum, aby propagoval stránku INVIA.sk. Písal by články, recenzie, vytváral odkazy a zverejňoval bannery. Invia by tak vlastne získala “obchodného zástupcu”, ktorý jej robí zadarmo reklamu a zaplatí mu len vtedy, keď sa mu podarí niečo predať.

Táto taktika sa Invii veľmi vypláca. Na províziách vyplatila už čiastku viac ako 60 000 €. Čo znamená, že affiliate partneri jej spravili tržby vo výške približne 3 000 000 €.”

Na to, aby affiliate program fungoval sa využíva affiliate software. Najznámejší a najpoužívanejší v slovenskej republike a aj na svete je Post affiliate pro, ktorý vyvinula slovenská firma. Tento affiliate software dokáže odsledovať, odkiaľ prišiel zákazník do eshopu.  Ak prišiel od registrovaného partnera a daný zákazník nakúpil, má bloger nárok na províziu. Ak áno, tak automaticky vypočíta aj výšku provízie. Takýto software je základný predpoklad dobre fungujúceho partnerstva.

Affiliate marketing stojí za úspechom viacerých firiem. Pred niekoľkými mesiacmi bežal tréning od Davida Kirša Miliónové Impérium, v ktorom David rozpráva svoj príbeh ako behom mesiaca zarobil 5,3 miliona českých korún. Viem, že jedna z hlavných vecí, ktorá mu k tomu dopomohla bol práve affiliate marketing. 

Chcete ešte viac tipov ako predávať?
Stiahnite si E-book: “Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom”. E-book vo formáte PDF si môžete zadarmo stiahnuť TU.

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.