ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Možnosti, ako zarobiť prostredníctvom blogu

Ľudia, ktorí sú len používatelia internetu, väčšinou nemajú predstavu, ako sa dá zarobiť prostredníctvom blogu alebo web stránky. Pritom možností je naozaj veľa.

Keď som pred troma rokmi založil svoj prvý blog prostredníctvom webnode (nie, predajnetechniky.sk), tak som ani ja nemal šajnu o tom, ako sa dá  zarobiť prostredníctvom blogu .

Napriek tomu som sa dal na blogovanie a hovoril si, že keď tam bude nejaká dobrá návštevnosť, tak speňažiť to určite pôjde. Dnes už poznám možnosti, ako zarobiť peniaze prostredníctvom blogu, ale napriek tomu, tam reklamu nemám.

 

Kontextová reklama

Ale vráťme sa k možnostiam ako zarobiť prostredníctvom blogu. Asi najznámejšia a najčastejšie využívaná možnosť, ako zarobiť prostredníctvom blogu je kontextová reklama. Na Slovensku je najväčším poskytovateľom tejto reklamy Google (Google AdSense) a Etarget. Častokrát ju nájdete niekde v texte článku alebo pod článkami (obrázok nižšie).

Inzerentov na túto reklamu zháňa Google alebo Etarget a vy ju len prostredníctvom html kódu vložíte do svojho článku. Oni taktiež zabezpečujú aj obsah tejto reklamy. Obsah reklamy väčšinou korešponduje s obsahom vašej stránky. Čím väčšia zhoda tam je, tým je väčšia šanca, že reklama návštevníka zaujme a klikne na ňu.

Odmena za tento druh reklamy je za počet kliknutí na ňu. Potom celková mesačná odmena je súčin počtu kliknutí a ceny za jedno kliknutie. Ja tento typ reklamy moc nepoužívam, pretože sa mi neosvedčil.

Takmer nič som prostredníctvom nej nezarobil. Kontextovú reklamu väčšinou využívajú veľké internetové časopisy, ktoré denne produkujú niekoľko článkov.

 

Predaj reklamných bannerov

Ďalší spôsob, ako zarobiť prostredníctvom blogu je predaj reklamných bannerov. Na blog je umiestnený reklamný banner, väčšinou niekde v hornej časti stránky a zobrazuje sa tam určitý čas (napr. jeden mesiac).

Za to, že autor blogu poskytne priestor na svojej stránke, dostáva finančnú odmenu. Ceny reklamných bannerov sa väčšinou hýbu od 50 € vyššie, v závislosti od veľkosti bannera, jeho umiestnenia a návštevnosti stránky.

Na to, aby vôbec niekto prejavil záujem umiestniť na blogu banner, je potrebné mať pomerne vysokú návštevnosť blogu.

 

Predaj odkazov

Jedným zo zaujímavých spôsobov ako zarobiť prostredníctvom blogu je predaj odkazov. Mnohé firmy a eshopy sa snažia získať odkazy na cudzích www stránkach a blogoch, pretože pre nich predstavujú zdroj nových návštevníkov (potenciálnych zákazníkov).

Majú pre nich význam z hľadiska SEO optimalizácie, teda pomáhajú, aby sa stránka radila vyššie vo výsledkoch vyhľadávačov (napr. Google).

Za poskytnutie takéhoto odkazu na ich stránku sa zvyčajne platí. Na to, aby bol blog oslovený s takouto ponukou, malo by sa jednať o blog s kvalitným obsahom, s podobným tematickým zameraním a s nízkym počtom odkazov na iné stránky.

 

Poskytnutie priestoru pre PR článok

Ďalšia možnosť zárobku prostredníctvom blogu je poskytnutie priestoru pre PR článok (public relation článok).

Spočíva to v tom, že bloger na svojom blogu zverejni cudzí článok, väčšinou reklamného charakteru, ktorý obsahuje spätné odkazy na stránku firmy (eshopu), ktorá si zverejnenie daného článku zaplatila. Väčšinou sa jedná o firmy, ktoré predávajú to, o čom bloger píše na svojom blogu.

 

Affiliate programy

Veľmi populárny spôsob zarábania prostredníctvom blogu sú affiliate programy resp. partnerské programy. Eshopy alebo www stránky, ktoré predávajú nejaký tovar alebo služby, si zriadia affiliate program (partnerský program).

Ten predstavuje niečo ako provízny systém a funguje tak, že ak bloger prostredníctvom odkazu na svojom blogu privedie na stránky eshopu návštevníka, ktorý v eshope nakúpi, tak bloger má z toho províziu.

Provízia sa hýbe od 1 % do 50 % , väčšinou podľa charakteru sprostredkovanej veci. Ak sa sprostredkúva predaj nejakého výrobku, tak provízie sú väčšinou nižšie a naopak, ak sa sprostredkúva predaj nejakej služby alebo nehmotnej veci, provízie sú rádovo vyššie – od 20 % do 50 %.

O tom aká provízia je za sprostredkovanie predaja je vždy uvedená v podmienkach konkrétneho partnerského programu. Využívanie affiliate programov (partnerských programov) je medzi blogermi veľmi rozšírené, lebo umožňuje aj špecializovaným blogom s nižšou návštevnosťou dosahovať zaujímavé príjmy.

 

Najvýnosnejší spôsob zarábania

Najvýnosnejší spôsob ako zarobiť prostredníctvom blogu je propagovať a predávať vlastné výrobky a služby.

Blog v tomto prípade slúži na vybudovanie komunity potenciálnych zákazníkov, ktorým sa neskoršie bude predávať. Dnes len málo firiem využíva blog týmto spôsobom, avšak trend hovorí, že v budúcnosti to bude bežný spôsob získavania zákazníkov.

Mnohí blogeri začínajú zarábať najprv prostredníctvom affiliate programov (partnerských programov) alebo kontextovej reklamy, pretože sú ľahko dostupné a nevyžadujú veľa starostí s vybavovaním objednávok, držaním skladových zásob a zbytočnými investíciami.

Neskoršie začínajú predávať vlastné výrobky alebo služby, lebo v tom sa dá zarobiť ďaleko viac (aj keď s trochou viac starostí).

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.