ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

10 vecí, ktoré potrebujete prestať robiť pre úspech v predaji (2/2)

s cim prestatVitajte pri pokračovaní úspešného 1.dielu dvojdielneho článku o aktivitách, s ktorými nevyhnutne potrebujete prestať, aby ste dosiahli výrazne viac úspechu v predaji a v živote.

Po minulom článku som dostal veľa vďačnej a pozitívnej spätnej väzby od obchodníkov, ktorým tieto rady pomohli zbaviť sa škodlivých zlozvykov, zvýšiť si predaj a dosiahnuť viac naplnenia.

Prajem vám, aby 2.časť tohto článku pomohla aj vám. Ak ste nečítali 1.časť, tak si ju určite prečítajte najprv.

Ste pripravený ?

Poďme na to:

s cim prestat

6. Prestaňte si nechávať to najlepšie pre seba

Čoraz častejšie pozorujem, ako si neskutočne veľa predajcov necháva tie najlepšie rady  a know-how len pre seba.

Prečo ?

Netuším.

Možno zo strachu, že prídu o svoj tzv. domnelý pocit nadradenosti. Alebo zo strachu, že ich dobehne “konkurencia”.

Alebo z toho, že si sú vedomí svojej lenivosti, ktorá by im bránila na sebe viac popracovať a zvyšovať svoju odbornosť a expertízu v obore.

Keď radíte svojim potenciálnym klientom, tak vás vyzývam, aby ste im dávali tie ABSOLÚTNE najlepšie rady aké dokážete.

Žiadne priemerné všeobecné rady, ktoré si môže vygoogliť každý na google.

Keď toto naozaj dodržíte, tak zistíte, že vaša expertíza bude rásť raketovou rýchlosťou, pretože budete motivovaný neustále pracovať na svojej odbornosti.

Budete z mesiaca na mesiac (z týždňa na týždeň) čoraz väčším a väčším expertom a budete mať vo vašom obore prehľad o čerstvých aktuálnych riešeniach, ktoré klientom rýchlo riešia problémy.

A samozrejme hlavný benefit bude neskutočné posilnenie vašej značky, keďže budete dávať špičkový obsah a rady.

Spíšte si hneď teraz TOP 10 najlepších najhodnotnejších, najužitočnejších, najefektívnejších riešení pre problémy potenciálnych (alebo súčasných) klientov.

A hneď na to v najbližších 5-10 týždňoch tieto TOP špičkové riešenia rozdáte potenciálnym klientom ZADARMO vo forme emailov alebo telefonátov alebo ideálne osobne.

Neviete si ani predstaviť aký obrovský dopad to bude mať na vaše podnikanie.

Podľa mňa ten najlepší marketing fyzického produktu je vzorka daného produktu, ktorú môže spotrebiteľ doma použiť a rýchlo dosiahnuť výsledok.

Aký je potom najlepší marketing v oblasti služieb ?

Presne tak!

Vzorka (ochutnávka) vašich služieb ZADARMO.

Prestaňte si preto nechávať vaše najlepšie rady, tipy, roky získavané know-how len pre seba a rozdávajte to najlepšie čo máte.

Nebudete stíhať zdvíhať telefón.

7. Prestaňte žiť v minulosti

Každý má svoju minulosť so všetkými jej farbistými aj tienistými okamihmi. Presne tak, aj okamihy, ktoré by ste najradšej vymazali.

Úspešní predajcovia sa naučili nepripomínať si neúspechy minulosti, ale poučiť sa z nich. Chyby z minulosti berú ako investíciu do svojich schopností

Vy nie ste vaša minulosť!

Vy ste výsledok vašej minulosti. Výsledok všetkých predajných omylov, predajných víťazstiev a ďalších rozhodnutí.

ako uspieť v predaji, úspech v predajiNedefinujte sa svojou minulosťou, ale tým, kto ste teraz a akým človekom sa stávate vďaka zvykom, ktoré máte.

Príklad: Viete si predstaviť, že by taký Thomas Edison vynašiel žiarovku s tým, že by neustále myslel na všetky tie neúspešné pokusy z minulosti ? Keby si denne vyčítal: “Bože, mne to už nevyšlo 1000 krát, ja som neschopný… to nemá význam.”

Viete si predstaviť, že by sa vzdal svojho nápadu pod vplyvom depresie z minulosti ?

Výnimočnosť (nielen) v predaji sa buduje tým, že človek sa učí z minulosti, dáva svojich 100 % v prítomnosti a smeruje k úspechu v budúcnosti.

Stalo sa vám, že ste na nejakom stretnutí neuspeli ? Možno ste sa strápnili alebo urobili školácku chybu.

Poznám aké to je.

Zažil som desiatky obchodných stretnutí s potenciálnymi klientami, kde som dokašľal čo sa dalo.

Je to súčasťou mojej minulosti, ktorú som prijal a dané skúsenosti investoval do svojej budúcnosti.

Naučil som sa, že cenou za úspech v predaji je naučiť sa pretaviť depresiu z minulosti do rýchlo využiteľných skúseností, ktoré mi vybudujú budúcnosť.

Každý úspešný obchodník by to nikam nedosiahol, len keby sa sústredil na omyly a prešľapy minulosti.

No a čo, že minulosť bola omyl a prešľap ? Pokúste sa opäť.

Zlyhanie nám ukáž, čo nefunguje a priblíži nás k technike, ktorá zafunguje.

Zvoľte si správny postoj a ovládajte ho.

Napredujte.

Minulosť je “len” spätná väzba. S nevyčísliteľnou hodnotou.

8. Prestaňte vyžadovať dokonalosť od začiatku

Neuvedomelá posadnutosť dokonalosťou je ďalšia vec, s ktorou prestaňte, pretože vás okráda o odhodlanie ísť do nových projektov a rozširovať si zónu komfortu.

Spomeňte si na okamih, kedy ste chceli vedieť všetko ešte predtým, než ste sa pustili do akcie ?

Alebo keď ste mesiace odkladali spustenie svojho webu, pretože všetko nebolo tutti-frutti tip top eňo ňuňo perfektné (dizajn, logo, farby, predná stránka ebooku)

Nadmerná túžba po dokonalosti oberá obchodníkov o životný čas, ktorý je nutné investovať do zdokonaľovania sa a vylepšovania procesov za pochodu.

Nie je dôležité byť dokonalý od začiatku, ale pustiť sa do akcie (projektu) a vylepšovať za pochodu. 

Poznal som obchodníka, ktorý 2 mesiace čakal, kým si  založí svoj vlastný web, pretože žiadna WordPress šablóna sa mu nezdala dokonalá dostatočne. Ten istý obchodník potom vytváral svoj 1.vzdelávací kurz rok a pol, pretože všetko muselo byť DOKONALÉ.

Presne tak – bol som to ja 🙂

No a keď som to všetko nakoniec spustil a zožal zaslúženú úrodu, tak som si uvedomil o koľko životného času som sa pripravil tým, že som zbytočne a naivne vyžadoval dokonalosť od začiatku.

Prestaňte vyžadovať dokonalosť, pretože dokonalosť neexistuje.

Začnite dnes!

Zavolajte tým klientom, ktorých tak dlho chcete osloviť.

Založte si svoj web.

Pustite sa do toho!

Vylepšíte to za pochodu.

prekážky úspechu, ako viac predávať, ako predať viac9. Prestaňte tak veľa času tráviť teóriou

Veľa predajcov sa okráda o svoje úspechy tým, že téoriu nevyvažujú praxou.

Povedzme, že vám prečítanie tohto článku trvalo 10 minút (plus následné lajkovanie a zdieľanie 11 minút :-). Mali by ste teraz 40 minút stráviť reálnou aplikáciu v praxi.

Žiadne ďalšie šrotovanie kníh, článkov a videí.

Chápem, že vaša intelektuálne “ja” potrebuje ukojiť, no jediné rozširovanie zóny komfortu nastáva logicky len PRAXOU a KONANÍM.

Čítanie článkov je ako teplá príjemná upokojujúca sprcha, ktorá vám dá energiu a odhodlanie, no pre úspech treba denne zažívať aj sprchu studenú vo forme praxe.

Studená sprcha je spočiatku extrémne nepríjemná, no po čase si na ňu zvyknete a začnete vnímať jej blahodárne účinky vo forme vyššej otužilosti a obranyschopnosti. Presne to totiž s vami urobí aj prax a akcia v teréne. Budete odolnejší a obranyschopnejší pred prípadnými odmietnutiami.

Dajte sami sebe záväzok, že venujete praxi a akčným krokom aspoň trojnásobok času, ktorý ste venovali do teória.

Inak vás bolestne pohltí frustrácia z vedomostí, kedy viete, že toho veľa viete, ale výsledky neprichádzajú.

Lebo máte málo praxe.

10.Prestaňte robiť veci pre svetskú slávu

Presne ako uvádzam v tomto článku, vysoko rešpektovaní a úspešní obchodníci sa neženú za svetskou slávou, za žiarou reflektorov.

Robia svoju prácu, pretože jej veria. Zároveň veria v to, čomu robia a nepoháňa ich túžba po pominuteľnej svetskej sláve.

Úspešní obchodníci vytvárajú hodnotu pre druhých a sú prínosom pre svoje okolie. Tí najlepší dokonca pre celý svet (Steve Jobs, Ray Kroc, Rich de Vos, Elon Musk)

dôveryhodnosť, prepojenie s druhými

Odmeňte úsilie autora lajkom a zdieľaním na sociálnych sietiach

Takých obchodníkov netrápi, že im netlieskajú tisíce ľudí a že si ich svet zatiaľ nevšimol.

Vnútorná hodnota sa nachádza práve v tom “robení” tej práce.

Budia sa nedočkaví a idú spať spokojní, s pokojom v srdci. Obchodníci, podnikatelia a predajcovia, ktorí si zaslúžili rešpekt verejnosti prestali mať prehnanú potrebu a túžbu po uznaní.

Samozrejme, je to pre nich príjemný pocit, ale nie je to nikdy to, čo ich dennodenne poháňa.

Dajte si záväzok, že vo vašej profesii predajcu (obchodníka) sa budete sústrediť na vytváranie hodnôt pre klientov a nie na naháňanie sa za pominuteľným uznaním, potleskom publika či oceneniami.

Všetko sú to len vedľajšie produkty niečoho iného.

Čoho ?

Profesionálnej práce špičkového obchodníka.

fb-follow

Silvio Michal

pôsobím v predaji od roku 2007. V MLM odvetví som v rokoch 2007-2009 vybudoval sieť 213 partnerov v 3 krajinách. Vo svojich článkoch sa sústredím na budovanie dôveryhodnosti a príťažlivej osobnosti obchodníka prostredníctvom poskytovania kvalitných hodnotných informácií. Pomôžem vám mojimi skúsenosťami z terénu a radami z prostredia online marketingu. Som tiež autorom najpopulárnejšieho slovenského blogu o charizme a autorom online kurzov o osobnom rozvoji, do ktorých vstúpilo už vyše 250 klientov.

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.