ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Earl Nig htingale, americký motivátor, autor, rečník a podnikateľ raz povedal: “Časom sa stanete tým, na čo pravidelne myslíte.” Neviem, či niekto niekedy povedal niečo múdrejšie a výstižnejšie. Prekážky úspechu je téma sama o sebe a obzvlášť u obchodníkov táto téma súvisí s ich myslením.
Ľudská myseľ je úžasná vec a to najcennejšie čo do nej môžete vložiť je správny postoj.
Dlhé roky som bol posadnutý rôznymi to-do listami (zoznamy povinností), no obrovský a život meniaci AHA okamih pre mňa nastal, keď som si uvedomil, že okrem robenia istých aktivít potrebujem aj s určitými aktivitami úplne prestať.
Preto som pre váš úspech (nielen) v predaji spracoval týchto 10 extrémne kľúčových aktivít, s ktorými prestaňte a dosiahnete tak úspech a naplnenie omnoho rýchlejšie.
Úspešní predajcovia oceňujú a obdivujú ostatných ľudí, ktorí rozvíjajú svoje dary a talenty. Nepokúšajú sa škodiť, ohovárať alebo akýmkoľvek iným spôsobom škodiť druhým dosiahnuť úspech. Sú otvorení novým vzťahom s druhými, no tiež vedia, že niekedy je treba spáliť mosty.
Nepoznám vašu momentálnu situáciu, no viem na 100 %, že máte vo svojom okolí ľudí, ktorí si vašu pozornosť a čas nezaslúžia.
Odporúčam vám: “Pestujte si radar na ľudí, ktorí veľa a často berú a nedávajú naspäť.”
V mojom okolí je Maroš, u ktorého mám asociáciu, že len berie a stále niečo odo mňa chce. No keď chcem pomoc alebo radu ja, tak nemá čas a vyhovára sa.
Nečudujem sa, že sa mu nedarí v predaji jeho služieb a produktov.
Často krát vedia byť ľudia až bolestne benevolentní a nadmerne zhovievaví, pokiaľ ide o charakter druhej strany. Len si spomeňte na kamaráta (kamarátku) do ktorého ste investovali toľko času, pozornosti a on (ona) sa na to úplne vykašľal a nevnímal to.
Rozhodnite sa, že vedome a pravidelne budete tráviť menej a menej času s ľuďmi, ktorí často a radi berú a zriedka a neradi dávajú naspäť. Práve takí ľudia majú totiž sklony k nečestnosti a slová ako lojalita, dôveryhodnosť a čestnosť sú pre nich naozaj LEN slová.
Úspešní predajcovia a obchodníci s charizmou netolerujú vo svojom okolí nečestných negatívnych ľudí, pretože na nich jednoducho nemajú čas. Majú čas LEN na pozitívnych, úprimných, ľudských a dobrých ľudí.
Úspešní obchodníci plne chápu, že jedinou osobou s ktorou dokážu a môžu súťažiť sú ich minulé verzie samých seba.
Úspešní obchodníci a podnikatelia považujú za víťazstvo to, keď dosiahnu svoje životné ciele.
Nie to, keď porazia druhú stranu.
Všimnite si kohokoľvek mega úspešného vo vašom okolí. Koľkokrát taký človek prahne po predbehnutí niekoho ?
Časté porovnávanie sa s druhými je zhubné a kontraproduktívne.
Samozrejme mať zdravý obdiv pred ľuďmi, ktorí toho veľa dosiahli, je niečo užitočné a zdravé. Tiež je zdravé mať prehľad nad svojimi slabými stránkami v predaji a vedieť v čom sú druhí lepší a čo sa teda od nich môžem naučiť.
No je veľmi tenká línia medzi zdravým obdivom a inšpiráciou niekoho úspešného a medzi deptaním sa: “Bože, to ja nikdy nedosiahnem… taký je nikdy nebudem… on je lepší… ona vždy bude vedieť predávať viac ako ja.”
Kamarát predajca mi minule oponoval: “Silvio, ale ja sa musím porovnávať s druhými v mojej firme, aby som vedel kto je lepší.” Reagoval som: “No veď v poriadku, z času na čas ti to vie dať energiu, stimul a určitú dávku motivácie, no z dlhodobého hľadiska ti to neprinesie úspech v predaji a pocit naplnenia a radosti.”
Na nadmernom a častom porovnávaní sa s ostatnými podnikateľmi a predajcami nie je nič užitočné, práve naopak, môže to len uškodiť vášmu sebavedomiu a podporí to váš nadmerný kriticizmus.
Nevzdávajte sa v čase krízy a VŽDY sa rozhodnite porovnávať svoju súčasnú situáciu s tým, koľko vedomostí ste mali pred rokmi.
Časté porovnávanie sa s inými obchodníkmi a predajcami totiž nie je iba zbytočné.
Je to škodlivé a kontraproduktívne, a preto sa tomu vyhnite.
Mám kamaráta, ktorý mi často hovorieva:
“Silvio, to by bolo keby…” alebo “Silvio, si predstav, keby mi to vyšlo…” alebo “Silvio, tak pokúsim sa o to a kebyže to vyjde, wow… to by som ani tomu neuveril!” či dokonca kombo balík: “Pokúsim sa, keby to tak vyšlo ten biznis, to by bolo… ale tak možno to nevyjde… ale keby to tak vyšlo…”
Úspešní podnikatelia a predajcovia nemajú zbožné priania a namiesto nich majte CIELE
Skvelé veci sa dejú iba ľuďom, ktorí majú namiesto zbožných prianí REÁLNE ciele so stanoveným dátumom. Iba ľudia, ktorí reálne merajú svoj progres, dokážu svoje ciele aj dosiahnuť.
V dnešnej dobe sa nestačí spoliehať na formulácie ako: “chcel by som predať viac” alebo “bolo by super, keby som predal”
Aby ste získali viac klientov, tak potrebujete operovať so slovami a frázami ako: “Urobím všetko pre to, aby som ten produkt predal do konca mesiaca…”
alebo
“Dám zo seba 100 %, aby som získal 15 nových potenciálnych klientov do konca kvartálu…”
alebo
“Zaväzujem sa k zdvojnásobeniu môjho obratu do pol roka”
Riešením na chronické zbožné priania je skalopevný záväzok a rozhodnutie k dosiahnutiu svojich KVANTIFIKOVANÝCH cieľov.
Ako teda upravíte svoj slovník vy ?
Toto je kapitola sama o sebe… a obzvlášť v predaji.
Zrejme každý z nás si vie v hlave dokonalo a do najmenších detailov prehrať playback mnohých neúspešných (trápnych) obchodných stretnutí.
Či už ide o nevyužitú príležitosť, nezvládnuté emócie na obchodnom stretnutí alebo nedosledovaný obchod.
Často si predajca premieľa v hlave tú danú negatívnu situáciu (či zlyhanie) s klientom a trestá sa potom za veci, ktoré nevyšli.
To je pre predajcu (podnikateľa) nielen kontraproduktívne ale aj škodlivé, pretože to devastuje sebaobraz daného predajcu a jeho sebaúctu.
Boli časy, keď som mal v mojom MLM biznise až 8 stretnutí denne a boli dni, kedy mi viacero z nich nevyšlo.
Vyčítal som si to a nadával si za to.
Pamätám si, že poriadny zlom v mojej úspešnosti nastal, keď som sa plne sústredil na lekcie, ktoré som sa na danom neúspešnom stretnutí naučil. Hneď na to som si dohodol nové stretnutie a išiel som do neho so všetkými lekciami z minulosti a moja úspešnosť a presvedčivosť doslova vystrelili hore.
Len si predstavte, o koľko môže stúpnuť vaša úspešnosť v teréne, keď prestanete tak často počúvať svojho vnútorného kritika
Čiže nabudúce, keď sa pristihnete pri vyčítaní si alebo nadávaní si: “To som pokašľal… to stretnutie pred 3 rokmi som riadne posr…kazil, ja som neschopný a nikdy si to neodpustím…” tak s tým hneď prestaňte, napíšte si na papier 3 lekcie, ktoré ste sa vtedy naučili a OKAMŽITE si dohodnite 2 nové stretnutie, na ktorých vďaka tým lekciám zažiarite.
Uvedomte si, že denne sa stávate lepšou verziou obchodníka a vďaka svojim chybám sa približujete k vyššej úspešnosti, vyšším províziám a k spokojnejším klientom.
Pripomínajte si, že každý robí chyby ale len malá časť ľudí sa z nich naozaj poučí.
Vy buďte obchodník, ktorý sa z nich poučí.
A začne to tým, že prestanete počúvať svojho vnútorného kritika.
Okamžité uspokojenie vo forme provízií z predaja je krásna vec.
Poznám ten intenzívny, naplňujúci a nezabudnuteľný pocit, keď mi provízie z predaja mojich služieb konečne a zaslúžene pristanú na môj bankový účet.
Alebo ten pocit, keď sa mi podarí rýchlo presvedčiť môjho klienta, nech vo vlastnom záujme investuje do mojich služieb.
Veľa obchodníkov v mojom okolí sa sústredí iba na predaj a okamžité uspokojenie vo forme okamžitej odmeny (výplata či referencie).
Nehovorím, že to je zlé, veď treba z niečoho žiť, platiť účty a mať za daný mesiac príjem je v podstate nevyhnutné (ak nemáte dostatočné úspory)
Narážam na to, aby ste viac času trávili pomocou klienta a obetovali časť okamžitého uspokojenia za dlhodobý úspech (pravidelná bezplatná pomoc klientom vyriešiť ich problémy)
Dajte si záväzok, že hneď po dočítaní tohto článku pomôžete bezplatne jednému potenciálnemu klientovi bez toho, aby ste za to okamžite niečo dostali.
Pretože časom aj tak dostanete – buď provízie alebo referencie.
Takže sa viac sústreďte na pomoc klientom bez očakávania okamžitého uspokojenia vo forme provízií.
Mne pomohlo a stále pomáha (a celý život bude pomáhať) si pripomínať radu môjho mentora: “Súď každý deň nie podľa úrody, ktorú si zožal, ale podľa semienok, ktoré si daný deň zasadil.”
Potom sa určite stane, že o pár rokov budete každý deň žať silnú, pravidelnú a nečakanú úrodu.
Sústreďte sa na dlhodobý úspech v najbližších rokoch, ktorý získate, keď sa vzdáte svojej potreby upínať sa na okamžité uspokojenie.Keď ste si článok naozaj zamilovali, tak ho zdieľajte pre vašich priateľov, ktorým podľa mňa tiež pomôže.
Toto boli teda tie najčastejšie prekážky úspechu v predaji. Pokračovanie článku nájdete tu.
Poučné…Děkuji.. 🙂