ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Facebook a Google poznajú vašich nových klientov, stačí sa ich spýtať

Facebook GoogleGoogle vyhľadávač a sociálna sieť Facebook sú weby, ktoré majú diametrálne odlišné zameranie.

Každý ich pozná a takmer každý ich využíva.

Nie každý však pomocou nich zarába a využíva tak potenciál, ktorý v sebe skrývajú.

Ak chcete získať nových klientov, musíte vedieť, čo chcú a čo na nich platí. Facebook a Google vám v tom môžu pomôcť. Musíte však poznať princípy ich fungovania. Bez toho to nepôjde.

Vyhľadávač a sociálna sieť

Obidva tieto nástroje by sme mohli nazvať “veľkým bratom, ktorý sa pozerá.” Kým si ich rozoberieme trochu detailnejšie, pozrime sa v pár riadkoch na to, ako vznikli.

Spoločnosť Google vznikla v roku 1998. Jej zakladatelia, Larry Page a Sergej Brin, si dali ambiciózny cieľ urobiť v internete poriadok, roztriediť informácie, ktoré sa v ňom nachádzajú, aby sa k nim užívatelia mohli pohodlnejšie dostať.

Vytvorili preto internetový vyhľadávač, ktorý na základe kľúčových slov vyhľadá relevantné stránky.

Facebook je sociálna sieť, ktorú v roku 2004 spustili štyria študenti Harvardskej univerzity (Mark Zuckerberg, Eduardo Saverin, Dustin Moskovitz a Chris Hughes) a v počiatkoch slúžila len ich spolužiakom.

Veľmi rýchlo sa však rozšíril aj na ďalšie univerzity. V roku 2006 umožnili zaregistrovať sa komukoľvek staršiemu ako 12 rokov.

 Veľký brat sa pozerá

Facebook GoogleV súčasnosti sa tieto dva nástroje využívajú na online marketing.

Google aj Facebook zbierajú informácie o svojich zákazníkoch (pretože ten, kto je zaregistrovaný v službe gmail alebo na Facebooku, je ich zákazníkom) a využívajú ich na cielenie reklamy. Robia to trochu odlišným spôsobom.

Google sa vám pozerá cez prsty na klávesnicu. Pozerá, čo vás zaujíma, čo vyhľadávate. Následne vám to “nenápadne” podsúva všade, kam sa na internete pohnete.

Určite ste si už všimli, že keď ste sa pri browsovaní pozerali na nové modely topánok či dovolenku na leto a zrazu sa vám začali zobrazovať reklamné ponuky topánok a dovoleniek pomaly na každej ďalšej stránke, ktorú ste si otvorili.

Pokiaľ ide o samotný vyhľadávač, Google indexuje (robí si záznamy) webové stránky. Podľa toho, aké kľúčové slovo zadáte, vám ukáže stránky, ktoré by vás mohli najviac zaujímať. Sú v tom premakaní, to sa im musí uznať.

Medzi prvými zobrazenými ponukami sú samozrejme tie, ktorých propagáciu si majitelia stránok zaplatili a tie, ktoré sú najviac zobrazované.

Na internete sa rozhodujeme veľmi rýchlo. Ak chcete, aby Google zobrazoval práve vaše stránky, je veľmi dôležité dostať sa na prvú stránku Google vo vyhľadaniach.

Takže, ak by som to mal zhrnúť, zákazník si v Google vyhľadávači zadá, čo potrebuje vyhľadať a Google mu ponúkne relevantné možnosti.

Facebook to robí inak

Facebook GoogleHoci Facebook vznikol ako školský projekt, dosiahol obrovský boom po celom svete.

Počet ich užívateľov sa začína počítať na miliardy, preto sa Mark a jeho spolupracovníci rozhodli využiť tento potenciál na vytváranie príjmov.

Cieľom každého online podnikateľa (ak chce byť úspešný) je budovanie databázy kontaktov. Facebook ich má už takmer dve miliardy a ich počet neustále rastie. S tým sa už dá pracovať, čo poviete?

Online podnikateľovi nestačí mať len veľkú databázu. Musí svoje kontakty poznať. Musí vedieť, aké sú ich záujmy či priania. Verte mi, že Facebook má toto zmapované o každom jednom svojom užívateľovi.

Facebook sa totiž zaujíma o každý jeden like, ktorý jeho zákazníci udelia na akýkoľvek príspevok. Takéto “like” záznamy si ukladá do profilov, ktoré si o užívateľoch vedie.

Tieto informácie potom Facebook predáva všetkým podnikateľom, ktorí chcú na Facebooku CIELENE ponúkať svoje produkty, tovary, či služby. Podnikateľ Facebooku zadá parametre skupiny ľudí, ktorým chce ponúkať a Facebook svojimi algoritmami presne na takých ľudí zamieri.

Podnikateľ si vytvorí reklamný príspevok, (ktorý však podlieha schváleniu) a Facebook ho následne zobrazuje vybraným užívateľom.

Facebook to teda oproti Googlu robí trochu obrátene. Facebook najskôr spozná svojho zákazníka a až potom na neho cieli reklamu, zatiaľ čo Google počká, kým zákazník začne niečo vyhľadávať a na základe toho na neho cieli reklamu.

Keď sa na Google aj na Facebook pozrieme ako na nástroje marketingu, obidva sú silné zbrane v rukách online podnikateľov. Je však potrebné vedieť, ako s nimi narábať.

Nesprávnym nastavením a nepochopením princípu fungovania týchto zbraní totiž môžete prísť o veľa peňazí  s minimálnou efektivitou.

 Ako tieto nástroje fungujú

Dôležité na záver. V tomto článku bolo medzi riadkami napísané niečo, na čo by som chcel poukázať.

Ľudia otvárajú Google vyhľadávač, keď sa potrebujú dostať k informácii, ktorú hľadajú.

Do Googlu zadajú napríklad “plastická chirurgia Bratislava”. Google ponúkne zoznam kliník, ktoré takýto typ služby ponúkajú, pričom na prvé miesto sa dostáva platená reklama.

Stránky majú spravidla niekoľko sekúnd, aby upútali potenciálneho zákazníka.

Na Facebook chodia ľudia tráviť čas, chodia sa tam zabaviť.

Popri prehliadaní príspevkoch ich priateľov sa im zobrazuje reklama, ktorá ak je správne zacielená, upúta užívateľa na základe jeho profilu. Zobrazovať sa mu môže aj viackrát – má viac príležitostí, aby zaujala potenciálneho zákazníka.

Na Facebooku môžete svojho zákazníka osloviť aj vtedy, keď práve nemá náladu nakupovať.

fb-follow

Marcel Piljar
Rád objavujem podstatu fungovania jednotlivých vecí a procesov. Neprestanem, kým tomu neprídem na koreň. Mám rád, keď všetko do seba zapadá. Analytické myslenie je proste mojou súčasťou a PPC reklama je jednou z mojich vášní. :-)
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.