ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ruku na srdce – Robíte NAOZAJ MAXIMUM pre získanie a udržanie zákazníka?

udržanie zákazníka, lojalita zákazníkovNa rozhodnutie zákazníka vplýva veľa faktorov.

O tom, že to nie je len cena, sa už veľa popísalo. Áno, nie je to len cena, alebo, nie je to vždy cena.

Je toho omnoho viac a veľa z toho vieme ovplyvniť. Bola by škoda, podceniť to a neurobiť pre to maximum, čo poviete?

Poďme sa teda spolu pozrieť na to, kde je ten priestor a ako na to.

POCHVÁĽTE SA

“Kto ti robil web? Ja potrebujem tiež a ten tvoj sa mi naozaj páči. Si spokojný? Akú máš s nimi skúsenosť? Prináša ti zákazníkov? “

Tak toto je asi tá najideálnejšia cesta k Vášmu zákazníkovi, ale ťažko sa na ňu spoliehať.

Ťažko čakať, kedy sa na nás niekto spýta, pretože referencie a odporúčania môžeme získať aj iným spôsobom.

udržanie zákazníka, zákaznícka lojalita, lojalita klientaPochváľte sa aj sami.

Ukážte sa v plnej kráse a zverejnite na vašom webe alebo na sociálnej sieti ukážky vašich prác, aby ľudia sami posúdili, či je pravda, čo o sebe tvrdíte.

Napíšte na vašom webe, čo o vás povedali vaši zákazníci. Úžasný priestor máte na vašom FB fan page.

Nastavte si možnosť pridávania recenzií a hodnotení,  kde sa vaši fanúšikovia môžu vyjadriť.

Vo všeobecnosti, sociálne siete sú vynikajúce miesto na transparentnú komunikáciu s vašimi zákazníkmi.

Tým si zároveň vytvárate atmosféru dôvery, úprimnosti a otvorenosti, čo je pre vás ďalšie plus a pomôcka pri rozhodovaní vášho zákazníka.

Takže, spokojnosť vášho zákazníka vás tiež predáva.

Nenechajte si ju pre seba a dostaňte ju medzi ľudí.

KOMUNIKUJTE ONLINE AJ OFFLINE NA ÚROVNI

udržanie zákazníka, zákaznícka lojalita, lojalita klientaNech si vyberáme čokoľvek, pokiaľ nenakupujeme práve spontánne v obchode, vždy si niečo googlime a skončíme na webe.

Je to tak.

A tu je skvelý priestor urobiť dobrý dojem.

Zakladá sa nielen na vizuálnom dojme, ale aj na kvalitnom seo copywritingu a potom aj na tom, ako sa na vašom webe dokáže človek orientovať.

Váš web otvorí alebo zatvorí dvere

  • Je váš web prehľadný, príjemný na pohľad ? Dokáže sa v ňom potenciálny zákazník ľahko a rýchlo zorientovať a nájsť tu informácie, ktoré mu pomôžu vyriešiť jeho problém? Alebo sú tu len “holé frázy” a ešte k tomu je chaotický, preplácaný a zákazník sa v ňom stráca?
  • Web, ktorý nemá čisté línie a hodnotný obsah, nie je užívateľsky priateľský, nepôsobí dôveryhodne, vášho zákazníka odradí, lebo on je zaneprázdnený a nemá čas niečo z neho “dolovať”. Tak sa stáva, že práve web, ktorý je vašou vizitkou, zákazníka buď posunie alebo zastaví.
  • Podobne je to aj, keď vojdeme do predajne. Tiež sa v nej musíme príjemne cítiť a vedieť, kde, čo nájdeme. Keď uvidíme na kope nahádzané rifle, tričká, spodné prádlo aj topánky, sotva sa nám bude chcieť v tej kope “hrabať” a hľadať si niečo na seba, však?

Jednotná komunikácia vás posunie

Akékoľvek printy a každá komunikácia online aj offline by mala byť jednotná.

Mala by mať spoločné prvky s webom, z neho by mali vychádzať aj vaše obchodné listy, ponuky, vizitky, prezentácie, letáky, katalógy, billboardy, reklamné rollupy, promo stánky, proste všetko. Vtedy váš zákazník nadobúda presvedčenie, že máte vo veciach jasno a viete, čo robíte.

Reprezentujete viac ako len svoju osobu

Ďalšou vašou vizitkou je to, ako prídete na stretnutie upravený vy, prípadne vaši zamestnanci, vaša predavačka v obchode.

Aj tým dávate najavo, ako si vážite zákazníka a aký je váš prístup k práci.

Čudovali by ste sa, ako môžete dať úpravou vášho zovňajšku najavo, ako vám na zákazníkovi záleží.

Reč, akou s ním komunikujeme, by mala byť trefná a k veci.

Aby ste pôsobili presvedčivo, mali by ste mať v zásobe slušné argumenty a príklady z praxe.

Nesnažme sa byť príliš “dôležití” a používať zložité odborné výrazy, ktorým zákazník nerozumie.

Čím prirodzenejšie bude vaše správanie, tým väčšiu šancu máte uspieť.

Nehrajme sa na nič, čím nie sme.

Samozrejme, ale so všetkou úctou a rešpektom k zákazníkovi.

PREKROČTE OČAKÁVANIA VÁŠHO ZÁKAZNÍKA

dôveryhodnosť, prepojenie s druhýmiČo sa mne osvedčilo v mojej praxi je, držať sa pravidla: Môj zákazník musí vždy dostať viac ako čakal.

Všetko, čo robíme, by malo mať pridanú hodnotu.

Formu a spôsob si môžeme zvoliť, každý po svojom, nech ponúkame čokoľvek.


Nedávno som bola na tržnici nakupovať čerstvé ovocie.  Ten pán mi s úsmevom a humorom navážil ovocie, povedal sumu a zaokrúhlil ju smerom dolu. Aby to nebolo málo, tak mi pridal ešte jedno jablko navyše. A to som robila nákup iba za cca 4 eurá. Nebola som na tejto tržnici nakupovať už veľmi dávno, takže nie som jeho stála zákazníčka, že by to bola odmena za vernosť. Opäť som sa raz presvedčila, že ak má niekto cit pre obchod, tak vie ako na to, nech predáva čokoľvek. Robte to aj vy.


Prekvapte vašich zákazníkov vždy, keď je to len trochu možné.

Verte mi, že nebudú chcieť ísť inam. Vráti sa vám to x krát.

Motivujete ich tak k ďalšiemu nákupu u vás.

Nemusí to byť pritom niečo, čo vás stojí peniaze.

Niekedy je to napríklad rada navyše, alebo to môže byť len zľava na ďalší nákup.

Zvýšite tak atraktivitu a hodnotu vašej ponuky.

Je to na vás. Verím, že formu určite nájdete.

HÝČKAJTE SI HO

ako neprísť o klienta, ako nestratiť zákazníka

Moja klientka má úspešnú upratovaciu spoločnosť. Nie je to len o kvalite jej služieb, ktorá je výnimočná.
Je to o niečom viac. Iba jeden príklad z jej praxe.

Čo by ste povedali na to, keby ste  na deň vašich narodenín po príchode z práce, okrem uprataného rodinného domu, našli na stole vo váze nádherné voňavé ruže aj s narodeninovým prianím? A týmto jej fantázia nekončí, práve naopak.


Dnes stále viac platí, že nás to ťahá tam, kde sú ľudia prívetiví a ochotní.

Kde sa cítime dobre, kde je o nás postarané. Preto je dôležité vedieť vytvoriť atmosféru, či už virtuálnu (emailová komunikácia) alebo reálnu (face to face), v ktorej sa váš zákazník cíti komfortne.

Cíti, že ste k nemu otvorený, ste spoľahlivý a vážite si jeho priazeň.

Viete oceniť jeho dôveru vo vás.

Ale pozor! Je dôležité, aby zákazník cítil, že to robíte radi a nie preto, že by ste to robiť mali.

Niekedy sa ráta aj malé gesto. Pomôžte vašej zákazníčke s nákupom do auta, alebo jej poraďte kontakt na dobrú kozmetičku. Hlavne, nech cíti, že to práve ONA je pre vás dôležitá a že nie je len jedna z mnohých (vašich zákazníkov). Hýčkajte si vašich zákazníkov. Tomu sa hovorí osobný prístup a robí skutočne divy.

BUĎTE KLIENTOVI NA OČIACH

To, že tu musíme byť  pre zákazníka aj potom, ako mu predáme, si asi nemusíme hovoriť.

Ale my tu musíme byť pre neho aj pred tým,  ako mu predáme. A musíme tu byť pre neho aj po tom, čo našu ponuku nepríjme, nenakúpi u nás, alebo nevyužije naše služby.

Proste, vždy.

Nikdy sa nevyplatí meniť prístup k zákazníkom.

Ten, kto dnes odišiel, môže skúsiť niečo iné a bude sa chcieť vrátiť.

A ten, kto je u nás, hoci nakúpil, môže prísť znova a preto, včera, dnes aj zajtra, vždy nájdime spôsob, ako zostať ľuďom na očiach, prihovárať sa im, aby v čase, keď to bude aktuálne vedeli, pre koho sa rozhodnúť a pri kom zostať.

Lebo, ako sa vraví: “Čert (konkurencia) nikdy nespí.”

A cena?

Samozrejme, aj tá je dôležitá, aby sme predali. No, ak budete dodržiavať tieto princípy, ľahko zvýšite hodnotu vašej ponuky.

A okrem toho: Nie všetci sme predsa tak bohatí, aby sme si mohli dovoliť kupovať lacné veci, nie?


 

PS: Ako sa vy staráte o svojich zákazníkov? Čo navyše pre nich máte? Napíšte mi do komentárov pod článok. Budem sa tešiť na inšpirácie spolu s ďalšími čitateľmi.  Ďakujem

fb-follow

Daniela Mudráková
Moje meno je Daniela Mudráková. Som profesionálna copywriterka a autorka blogu DanielinePero.sk, kde svojimi článkami pomáham podnikateľom, aby ich marketingová komunikácia a texty boli v dnešnom konkurenčnom prostredí trefnejšie, pútavejšie a príťažlivejšie pre zákazníkov. Vo svojich článkoch na blogu www.PredajneTechniky.sk sa sústredím na presvedčivú komunikáciu s klientom, aby ste ho dostali na svoju stranu a vyvolali v ňom skutočný záujem a chuť kúpiť si váš produkt alebo službu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.