ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako do podnikania zaviesť osobný prístup ku klientovi?

Ako do podnikania zaviesť osobný prístup ku klientovi

Prístup ku klientovi je ako k dobrému priateľovi.

Už ste sa niekedy spýtali úspešných podnikateľov „Čo považujú za nosný pilier svojho úspechu?“

Nie? Nevadí.

Viete, čo by vám väčšina odpovedala? Na prvých miestach by spomenuli osobný prístup ku klientovi a prekročenie jeho očakávaní.

Možno ste sa s tým stretli na webstránkach, keď ste surfovali po internete a hľadali niečo pre seba. Áno, osobný prístup vám dnes garantuje  takmer každý. Ale iba malá časť z nich vie v praxi premeniť tieto slová na skutky.

Poďme sa to spolu naučiť.

Poďme  zistiť, aký máte úžasný priestor byť osobný a ako jednoducho dokážete dať pridanú hodnotu tomu, čo robíte. Lebo to sú pevné základy budovania dôvery a nadštandardných vzťahov so zákazníkmi.

Váš zákazník je váš „priateľ“

Sme ľudia a naše weby, blogy, videá sledujú, pozerajú, zdieľajú tiež ľudia ako my. Preto, keď s niekým komunikujete, píšete niečo na facebook, alebo píšete email, majte na pamäti, že tam na druhej strane je tiež človek ako vy.

Pamätáte sa? Ešte nedávno každý email začínal „Vážená pani, Vážený pán, dovoľujem si Vám“... Už sa nenosí všeobecné a chladné oslovovanie. Rovnako na webstránkach: Vitajte na webstránke. Toto je dnes out. Pripadá mi to, ako keby sa rozprával počítač s počítačom, stroj so strojom. Vám nie?

Predstavte si, že sa rozprávate so svojim priateľom. Ak napríklad odpovedáte na komentár na facebooku, nezabudnite dotyčného osloviť menom. Verte mi, že vaši fanúšikovia, zákazníci aj obchodní partneri, tento prístup ocenia.

Tu je príklad ako to robím ja:

Osobný prístup ku klientovi

Prekonajte jeho očakávania pridanou hodnotou

Ak to urobíte, získate si priazeň vašich zákazníkov a začnú vám dôverovať ako nikdy doteraz. V preklade to znamená, že ak si odo mňa niekto kúpi niečo konkrétne v cene 100 eur, to, čo dostane bude vnímať ako niekoľkonásobne vyššiu hodnotu. 

Ako zvýšiť vnímanú hodnotu zákazníkovho nákupu?

Môj zákazník vždy dostane oveľa viac ako zaplatil. Možno si poviete: „Áno, to robím aj ja. Napísal som ebook o zdravej výžive a sľúbil som ľuďom, ktorí si ho kúpia aj ďalšiu knihu ako bonus.“

To je síce super, ale to je plánovaný bonus. O ňom vaši zákazníci vedeli, keď si váš ebook objednávali, s ním počítajú. Ja som myslel neplánovaný bonus. Niečo, s čím absolútne nerátajú.

Dajte klientom neplánovaný bonus.

Osobný prístup získate neplánovaným bonusom.

  • Scéna ako z filmu, ale úplne reálna: Večeriate s obchodnými partnermi v lepšej reštike, dobre sa bavíte, príde čašník s fľašou vína a povie: „Pozornosť podniku.“ Tak presne toto je neohlásený alebo neplánovaný bonus.
  • Alebo máte svojho výživového poradcu, objednali ste si u neho jedálniček a sériu cvičení. On vám za to daruje pár zdravých musli tyčiniek, aby ste nesiahali po sladkostiach.
  • Klient si u vás uzavrel životné poistenie pre dieťa a vy ste mu poslali farbičky, perá a detský blok pre jeho syna, školáka. Nepoteší? Určite áno a nielen jeho príjemne prekvapí.

Možností je niekoľko a nemusí vás to hneď stáť peniaze. Robte takéto gestá, budete z nich mať skvelý pocit a podčiarknete v zákazníkovi istotu, že dobre nakúpil. Utvrdíte ho v tom, že urobil správne, keď sa rozhodol dôverovať vám. 

Prejavte vďaku

Prekvapte klienta vašim "Ďakujem".

Poďakovanie je súčasťou osobného prístupu ku klientovi

Koľkokrát sa vám stalo, že vám niekto dodatočne poďakoval za nákup, alebo len tak za priazeň?

Viete, aký je to skvelý pocit, keď vaši zákazníci zistia, že ste sa na nich nevykašlali hneď po tom, ako u vás nakúpili?

Predstavte si, že idete na tréning. Dva dni po ňom vám zavolá školiteľ a poďakuje sa vám, že ste sa školenia zúčastnili a spýta sa vás, či ste boli spokojný. Určite budete z toho v šoku. U nás takéto praktiky používa zatiaľ iba málo ľudí. Ale, deje sa to.

Kedy vám naposledy prišiel ďakovný list? Nemyslím emailom ale klasickou poštou. Taký, ktorý môžete chytiť do ruky, osobnejší.

Aj to je príležitosť, ako sa poďakovať a zanechať pozitívnu stopu v očiach vašich zákazníkov. Verte mi, že tak skoro nezabudnú.

Ak nemáte peniaze alebo čas na list ani na telefonát, skúste sms.

Na vďačnosť máte priestor nielen medzi zákazníkmi ale aj fanúšikmi na facebooku. Ak niekto zdieľa môj príspevok, snažím sa, poslať mu ďakovnú správu. 

osobný prístup ku klientovi 1

Všetko sa vám vráti

Existuje veľa predajných techník, ale všetky by mali byť postavené na osobnom prístupe a pridanej hodnote, ktorú dávame svojim klientom. To by malo byť automatickou súčasťou všetkého, čo robíme. Prezradíme tým na seba aj to, že čo robíme, robíme radi a s láskou a že žijeme tým, čo robíme.

Na tomto je postavené budovanie osobného prístupu ku klientovi a vytvorenie kvalitných vzťahov. Vzťahy totiž predávajú. Samozrejme, reakcie na seba nenechajú dlho čakať. Spokojný zákazník sa rád pochváli a odporučí vás ďalej.

Ak si budete zákazníkov hýčkať, nikdy nebudú chcieť od vás odísť. Získate si ich oddanosť. Radi vám zostanú verní.

fb-follow

 

 

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.