ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Expertný návod, ako dať šťavu obchodnému stretnutiu aj textom na webe

Obchodná komunikácia, ako písať texty na webUrčite všetci viete, že obchodnou komunikáciou môžeme obchod získať, ale ho aj stratiť.

Možno poznáte ten smutný pocit, keď dáte do stretnutia všetko a stretnutie nedopadne podľa predstáv. Nie je to jednoduché. Zisťujeme, že tí, čo nám vraveli, že to nič nie je, to “trošku” prehnali.

Viem o tom svoje, kým som si začala veriť a kým sa mi začalo dariť, tak to “chvíľu” trvalo.

Vždy je cesta…

Keď už vieme základné veci o produktoch, zvládame námietky, nastáva čas “došperkovať” komunikačné a prezentačné zručnosti. Dôležité je vedieť ako pridať stretnutiu a web stránke ten správny “feeling”.

Vyžaduje to potrebu zmeny. Dôležité pri obchodných stretnutia ale aj pri písaní textu na webových stránkach:

  • uvoľniť sa,
  • byť menej formálny,
  • nebáť sa, dať do toho viac “života”

Povedali ste si: “To sa ľahko povie, ale ako na to?”

Obchodná komunikácia má veľa spoločného s tým, ako písať texty na web. Najčastejší dopyt, s ktorým sa na mňa klienti obracajú, znie: “Prosím vás, Daniela, urobte niečo s mojim webom. Potrebujem nové texty. Niečo im chýba, ale  neviem to pomenovať”.

Hádajte, aký je problém väčšiny nefunkčných webov? Texty na webe nemajú “šťavu”, sú suché, ako aj niektorí obchodníci.

Pamätám si, keď som začínala v obchode, bola som presne taká. Bola som pekne nudná. Keď si na to spomeniem, je mi do smiechu. 🙂

Veľmi rýchlo som zistila, že zákazník, či už na obchodnom stretnutí alebo na webe, sa nechce a nemá čas nudiť. A ani sa nudiť nenechá. Lebo sú tu ďalší, ktorí na neho čakajú. No, my konkurencii tú radosť neurobíme…

Čo funguje na zákazníka?

Obchodná komunikácia, ako písať texty na webIde nám o to, aby si zákazník povedal: “Toto je presne ono. Konečne niekto, kto vie, čo potrebujem. Toto chcem.”

1. Najprv zákazníkov počúvajte, spoznajte ich a až potom na nich hovorte. Nehovorte o sebe, o vašej ponuke, ale o tom, čo viete urobiť pre zákazníka. Na webe aj face to face.

2. Hovorte s ním “rečou jeho kmeňa”. Buďte úprimní, nič nepredstierajte. Neberte sa príliš vážne. Myslite na to, že aj on je len človek. Či sa rozhodnete písať texty na web alebo sa s ním stretnete.

Keď nejde o život, nejde o nič. Keď som zahodila stres, začala byť na stretnutiach sama sebou, všetko išlo inak.

Kľudne som si dovolila použiť aj “žolíka” na telefóne, keď prišlo na otázku, ktorou som si nebola istá.

Začala som sa baviť. Humor a vtip vie v správnom čase prelomiť ľady. Neskôr som mala radosť z atmosféry, ktorú som dokázala na stretnutí vytvoriť.

3. Nemudrujte zbytočne. Ak používate “termínus technikus”, tak iba také, ktoré všetci vaši zákazníci poznajú. Píšte texty na web, ako keby ste boli jeden z vašich zákazníkov a tak isto s nimi aj osobne komunikujte.

4. Pripravte sa, že idete na kávičku s vašim známym, nie s klientom. Hovorte k veci. Bavte sa. Použite pravdivé a presvedčivé príbehy, príklady zo života, fakty a dajte do obsahu emóciu. Tak na webe ako aj na stretnutí.

5. Ak sa chcete pochváliť, pokojne to urobte, ale nepriamo. Povedzte napríklad, koľko ste zákazníkovi ušetrili a ako. Alebo na webovú stránku pridajte ukážky prác alebo vaše výsledky.

6. Predávajte bez toho, aby ste použili slovoponúkame“.  Keď už nič iné, tak namiesto “ponúkame vám novinky”, použite “máme pre vás novinky, ktoré vás potešia”.

7. Nerobte na ľudí nátlak. Nepoužívajte na webe výkričníky. Tiež vám nerobí dobre, keď na váš niekto tlačí.

8. Na webe nezabudnite na SEO copywriting. Ale nie bezhlavo. Web musí byť jeden príbeh, jeden zmysluplný celok.

9. Obsah webu, rovnako ako aj vaše obchodné stretnutie, by malo zaujať a vzbudiť túžbu kúpiť. To je možné vtedy, ak presvedčíte zákazníka, že:

  • vám môže dôverovať, že ste profík v tom, čo robíte
  • veľmi dobre poznáte jeho potreby a rozumiete mu
  • viete mu pomôcť, vyriešiť jeho problém, zjednodušiť život, ušetriť čas, ušetriť peniaze, atď, proste, keď vie, že “z vás bude niečo mať”

10. Jedna dobrá rada, na základe skúseností, na záver. Nikdy nemiešajte hrušky s jablkami.

Ak máte viac aktivít, nerobte z nich guláš na jednom webe. Kludne si urobte 3 weby a poprepájajte ich.

Rovnako – na jednom stretnutí neponúkajte x vecí. Pôsobí to tak, že robíte všetko a nič poriadne. Aj keď to nemusí byť pravda.

Dajte do toho viac “seba”

Obchodná komunikácia, ako písať texty na webZáklad je váš vzťah k vašej práci a vidieť v nej zmysel. Nech cítiť, že svoju prácu robíte rád, z vlastného presvedčenia a nie preto, že musíte. Nech to je každému, kto sa s vami stretne jasné. Nech je to jasné každému, kto sa ocitne na vašom webe.

Buďte úprimní a prirodzení. Nebojte sa prejaviť emócie.  Ku každému pristupujte osobne. Tak dáte veciam dušu a vdýchnete do toho, čo robíte, kúsok “seba”.

Buďte sám sebou. Na stretnutiach si začnite viac veriť. Nemáte čo stratiť, iba ak získať novú skúsenosť, ktorá vás posunie.

Zistíte, že sa tak dá “existovať” aj predávať, oveľa ľahšie. Každé vaše obchodné stretnutie si začnete užívať postupne viac a viac.

Držím vám palce, Daniela

Páčil sa vám článok, zdieľajte ho medzi svojimi priateľmi.

Chcete sa dozvedieť ďalšie tipy a triky ako sa stať úspešným obchodníkom?

fb-follow

Daniela Mudráková

Moje meno je Daniela Mudráková. Som profesionálna copywriterka a autorka blogu DanielinePero.sk, kde svojimi článkami pomáham podnikateľom, aby ich marketingová komunikácia a texty boli v dnešnom konkurenčnom prostredí trefnejšie, pútavejšie a príťažlivejšie pre zákazníkov. Vo svojich článkoch na blogu www.PredajneTechniky.sk sa sústredím na presvedčivú komunikáciu s klientom, aby ste ho dostali na svoju stranu a vyvolali v ňom skutočný záujem a chuť kúpiť si váš produkt alebo službu.

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.