ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

5 krokov ako vybudovať dôveru u zákazníka

Ako vybudovať dôveruVybudovať dôveru u zákazníka patrí ku kľúčovým zručnostiam každého obchodníka.

Bez toho, aby obchodník nemal zákazníkovú dôveru, sa veľmi tažko uzatvára obchod.

Hovorí to aj Zig Ziglar v jednom zo svojich slávnych výrokov:

Hlavný dôvod prečo sa ľudia rozhodnú, že od vás nekúpia, je strata dôvery“.

Ako teda vybudovať dôveru u zákazníka?

Medzi základné spôsoby ako budovať dôveru u zákazníka sa považuje:

1. Vyzerať a správať sa ako očakáva zákazník

Pri tomto sa úplne nedá povedať, čo má obchodník robiť. Ale vždy, na základe výzoru a správania, by mal byť ľahko zaraditeľný do príslušnej profesnej skupiny.

Aby som bol konkrétny. Keď vidíte človeka v bielom plášti, tak vás napadne, že sa jedná o lekára. Keď vidíte človeka v obleku s naleštenými topánkami, tak si poviete, že je to manažér alebo finančník.

Pokiaľ správanie a výzor obchodníka sa nezhoduje s predstavou zákazníka, tak pôsobí na neho nedôveryhodne.

2. Tvrdenia mať podložené faktami

Ako vybudovať dôveruKaždý z nás sa už určite stretol s obchodníkom, ktorý vám tvrdil, že jeho produkty alebo služby sú najlepšie.

V skutočnosti to tak vôbec nebolo. Na základe týchto skúseností sú dnes mnohí zákazníci k obchodníkom nedôverčiví.

Preto je dôležité mať svoje tvrdenia podložené faktami.

3. Nepoužívať superlatívy

Je to podobné ako v predchádzajúcom prípade. Väčšina obchodníkov tvrdí, že ich produkty sú najlepšie. V realite môže byť len jeden najlepší. 😉

Z toho vyplýva, že väčšina zavádza. Zákazníci o tom vedia, a preto všetky superlatívy berú s rezervou. Ak chcete pôsobiť dôveryhodnejšie, tak sa im vyvarujte. Ak ich však chcete používať, tak ich podložte faktami (dôkazmi).

4. Vždy splňte, čo sľúbite

Toto je základný predpoklad dôvery. Všetko, o čom píšem v tomto článku môžete splniť, ale ak v tomto zlyháte, všetko ste robili zbytočne. Takže vždy splňte, čo sľúbite.

5. Priznajte nedokonalosť alebo slabosť

Akonáhle priznáte nejakú slabosť, tak všetko ostatné čo poviete, bude pôsobiť dôveryhodnejšie.

Je to podobné, ako keď vám predavač v maloobchode úprimne povie, že vám skúšané oblečenie nesedí.

Na druhej strane, keď vám na ďalšie povie, že vám sedí ako uliate, tak máte tendenciu mu viac veriť. Preto keď chcete budovať dôveru, tak občas priznajte nejakú slabosť. Samozrejme zvoľte takú, ktorá nemôže predaju uškodiť.

V článku sú popísané základné spôsoby ako budovať dôveru u zákazníka. Aké spôsoby využívate vy? Napíšte o nich do komentárov pod článkom. Ak sa vám článok páči, zdieľajte ho so svojimi priateľmi napríklad pomocou Facebooku.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.