
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
V prvej časti článku o predajných technikách, som písal o prvých piatich predajných technikách.
Už viete PREČO je dôležité počúvať klienta a byť s ním na jednej emocionálnej úrovni.
Dozvedeli ste sa, že najskôr musíte niečo dať, až potom môžete očakávať odmenu.
Pri tom všetkom, je dôležité nestratiť pozitívne myslenie. Mať jasnú predstavu, čo chcete v živote dosiahnuť, a ako môžete pomôcť zákazníkovi.
Dnes pokračujem s ďalšími piatimi technikami, ktoré potrebujete nevyhnutne ovládať, aby ste v hocijakej oblasti svojho života boli ešte úspešnejší.
Jedna zo schopností, ktorá sa od predajcu vyžaduje a berie mu najviac úsilia, je učiť sa vyrovnať s odmietnutím. Jean Paul DeJoria, spoluzakladateľ Jean Mitchel Systems a zakladateľ Patron Tequila povedal: “Stále sa vzdelávaj!”
Dovoľte mi túto metaforu – Každá zo spoločnosti Fortune 500 (prestížny rebríček najúspešnejších spoločností v USA) má svoju vlastnú divíziu “Veda a výskum” (Research and Development R&D), do ktorej tieto spoločnosti “lejú” stovky milióny až miliardy dolárov na pravidelnej báze.
Prečo to robia? Aby prežili!
Bez investícii do vedy a výskumu, by v tak nesmierne konkurenčnom prostredí nemali najmenšiu šancu nielen uspieť, ale aj prežiť. Peter Drucker – guru manažmentu – hovorí o tom, že v biznise sú dôležité iba dve veci: marketing a inovácia, všetko ostatné sú nákladové položky.
Vy ako obchodník potrebujete neustále investovať do vašej privátnej divízie “Vedy a výskumu” – semináre, top knihy, tréningy, online kurzy.
Ak sa pred vami zatvoria dvere s číslom 100, choďte k dverám s číslom 101. Buďte presne tak nadšený, ako ste boli na začiatku.
Ako to docieliť?
Odmietnutie si neberte osobne a posuňte sa ďalej. Ak vášmu nápadu alebo návrhu niektorí ľudia povedia “nie”, tak na to možno ešte nie sú pripravení. Nedovoľte, aby to vo vás vyvolalo pochybnosti v seba samého. Verte si a nájdite ľudí, ktorí podporia vaše nápady.
Musíte si zapamätať, že úspešní ľudia robia veci, ktorým sa tí neúspešní snažia za každú cenu vyhnúť.
Napriek výnimočným predajným schopnostiam, budete mať problém predať fľašku vody v peknej alpskej dedinke. Skúste túto fľašu vody ponúknuť stratenej skupine turistov niekde na púšti. Rozhodne to pôjde oveľa ľahšie.
Dajte tomu čas. Zistite, čo potrebujú ľudia vo vašom meste alebo kdekoľvek vo svete.
Napríklad, ak ste učiteľ jogy, tak existuje množstvo ľudí, ktorí trpia bolesťami chrbta kvôli ich sedavej práci. Skúste prísť na to, ako im ponúknuť vaše služby priamo v ich práci, počas pracovných prestávok.
Skúste sa najskôr rozhliadnuť po potrebách vášho okolia. Potom príďte na to, ako tieto potreby pretaviť do riešenia.
Udržanie očného kontaktu považujeme za maličkosť, ale je to jedna z najviac dôležitých schopností každého úspešného predajcu.
Takouto maličkosťou dokážete ľudí presvedčiť, že vám na nich naozaj záleží.
Úspešní ľudia vedia, že vyhýbanie sa očnému kontaktu je znakom neistoty alebo prejavom neúcty.
Nabudúce, keď budete hovoriť so svojim šéfom alebo zákazníkom, tak mu pozerajte priamo do jeho očí. Pozor! Pohľad nesmie byť uprený, ako keď ste v tranze. Musí byť prirodzený.
Prirodzeným očným kontaktom, aj keď ste ticho, hovoríte: “Počúvam ťa a záleží mi na tebe.”
Jednou z najúčinnejších predajných techník na získanie odporúčaní je starostlivosť o klienta po samotnom predaji.
Ako skvelo sa budete cítiť, ak sa zapíšete na fitnes kurz, a na druhý deň sa vás fitnes inštruktor spýta, ako sa cítite po prvom dni cvičenia?
Obchodníci, ktorí sa starajú o zákazníka aj po predaji, si dokážu získať celoživotných zákazníkov.
Ak chcete byť úspešní, uistite sa, že vám naozaj záleží na ľuďoch okolo seba. Ak ste pred nejakým týždňom pomohli s problémom kolegovi v práci, spýtajte sa ho, ako sa mu darí, a ako s tým pokročil.
Ak vlastníte podnik, spýtajte sa svojich zákazníkov, ako sú spokojní s vašim produktom.
Aj keď sa naučíte všetky predajné “finty” sveta a nie ste človek s dobrým a empatickým vystupovaním, tak vám nič nepomôže.
Musíte si zapamätať! Ľudia najskôr musia chcieť vás. Potom kúpia vaše produkty. Musia si najskôr obľúbiť vás a musia vám dôverovať.
Pravidelne na sebe pracujte. Každý deň čítajte motivačné knihy, na youtube pozerajte videá, ktoré motivujú. Takto sa stanete silnou osobnosťou, ktorá predstavuje pevné základy pre váš úspech.
Zvládnutie predajných techník je v podstate istý druh zvládnutia spoločenských väzieb s ľuďmi, ktorí vás obklopujú.
Aby ste boli vo vašom živote úspešný, každý deň musíte pracovať na vylepšeniach svojich predajných schopností.
Celkový efekt týchto drobných vylepšení sa čoskoro prejaví na lepšej kvalite vášho života. Držím palce! 🙂 Napíšte mi do komentárov, akú novú techniku ste sa naučili tento týždeň a hneď ste ju aj zaviedli do praxe.