ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Keď sa vedúci pýta svojich obchodníkov, prečo sa tak málo predáva, najčastejšie odpovede zvyknú byť:
“Ľudia alebo firmy nemajú peniaze. Máme silnú konkurenciu. Náš produkt je príliš drahý.”
Takmer nikdy nepočujete kritiku do vlastných radov. Aj keď všetky tieto veci, ktoré obchodníci uvádzajú, môžu byť pravdivé.
Základný predpoklad na to, aby ľudia mohli niečo kúpiť je, že musia mať dostatok peňazí. Pokiaľ ich nemajú, tak samozrejme môže predajca robiť čokoľvek, ale nič nepredá.
Ak je táto podmienka splnená, platí pravidlo:
“Ľudia kupujú, ak sa spojí potreba s viditeľnosťou.”
Potreba znamená, že ľudia majú nejaký problém alebo pociťujú nespokojnosť. Táto potreba by mala byť natoľko intenzívna, aby ju chceli uspokojiť ihneď.
Ak tak nie je, tak môžu jej uspokojenie odložiť na neskoršie. O tomto som písal viac v článku Ako docieliť, aby vaši klienti kupovali IHNEĎ. Pokiaľ však potreba neexistuje, hrozí, že zákazník nekúpi.
To preto, lebo kúpa výrobku by pre neho nemala zmysel. Ďalšia vec v našom vzorci, prečo ľudia kupujú, je viditeľnosť.
Viditeľnosť znamená, že potenciálny zákazník musí o vás vedieť.
Pokiaľ má potrebu a nevie o vás, tak u vás nekúpi, ale kúpi u vašej konkurencie (ktorú je vidieť).
Takže úlohou obchodníka je robiť veci tak, aby potenciálni zákazníci o ňom vedeli. Ja, na to, aby som bol vidieť používam tento blog.
Píšem články, ktoré sú pre mojich potenciálnych zákazníkov prínosné (aby som bol vidieť) a dúfam, že keď u nich vznikne potreba si kúpiť nejakú knihu o predaji, tak ju kúpia práve v mojom e-shope.
Samozrejme, nemusí to platiť na 100 %, ale zvyšujem tým pravdepodobnosť, že si kúpia u mňa.
Nižšie nájdete 5 hlavných nástrojov, vďaka ktorým budete viac viditeľný.
Výhodou je, že sa môžu o vás dozvedieť potenciálni zákazníci, o ktorých ste ani netušili, že existujú. Navyše, dnes už na vytvorenie blogu alebo web stránky, vôbec nepotrebujete vedieť programovať.
Stačí, že máte základné zručnosti práce s počítačom. Pokiaľ čítate tento web, tak viem, že tie vedomosti na to máte. Vytvoriť web sa dá i pomocou bezplatných služieb ako napr. WordPress (týmto systémom je robená i táto stránka).
Slúži na rozosielanie e-mailov vašim zákazníkom, ktorí vám dobrovoľne zverili svoju e-mailovú adresu.
Ak to neurobili, nijako nezneužívajte ich e-maily, mohlo by sa jednať o spam.
Aby bol e-mail marketing účinný, je dobré zasielať také informácie, ktoré sú pre zákazníka prínosné.
Ak mu budete zasielať len reklamu, je viac než pravdepodobné, že vás za nejaký čas požiada, aby ste mu e-maily prestali posielať alebo ich jednoducho zmaže.
Ja používam profesionálny nástroj na zasielanie e-mailov smartemailing. Stojí len 19 € mesačne. Umožňuje mi vkladať e-maily do profesionálnych šablón, vyhodnocovať ich úspešnosť, t. j. koľko e-mailov bolo doručených, koľko prečítaných, koľko ľudí kliklo na odkaz v e-maile.
Ďalej mi umožňuje vytvoriť formulár na web stránku, na získavanie ďalších e-mailových adries, a taktiež využívať autoresponder, teda posielanie niektorých e-mailov automaticky.
Slúži na priamu a rýchlu interakciu. Mal by sa realizovať pravidelne a nemalo by to byť len o ponúkaní nových výrobkov. Často sa používa aj na zisťovanie spokojnosti, blahoželanie k narodeninám či meninám, Vianoce atď.
Myslím, že o tom nemusím viac hovoriť.
Teraz moderný spôsob. Je to niečo medzi osobným stretnutím a e-mailom. Spočíva v tom, že si nahráte krátke video, ktoré potom formou špeciálneho e-mailu odošlete svojim zákazníkom.
Je to originálne, osobnejšie ako e-mail alebo SMS a hlavne ľudia majú pocit, že vás to stálo viac roboty.
Ja momentálne s týmto začínam koketovať. Už mám zakúpený software. Akonáhle sa v tom viac zorientujem, tak vám o tom prinesiem články.
Snažíte sa udržiavať neustále kontakt so zákazníkom, aby vás bolo vidieť? Aké spôsoby využívate? Čo sa vám osvedčilo? Svoje skúsenosti napíšte do komentárov pod článkom.