ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako zaujať zákazníka v telefonickom rozhovore

ako-zaujat-v-telefone
Pre väčšinu obchodníkov (predajcov) telefonát zákazníkovi je spôsob, ako si dohodnúť termín na osobné stretnutie.

Pokiaľ sa obchodníkovi nepodarí zákazníka v telefóne presvedčiť na stretnutie, tak definitívne stráca šancu predávať.

Vedieť správne telefonovať je z pohľadu obchodu absolútne nevyhnutné a najdôležitejšie.

Telefonát sa skladá z viacerých dôležitých častí. Každá časť má vplyv na to, či si potenciálny zákazník s obchodníkom dohodne alebo nedohodne osobné stretnutie. Dôležitú úlohu zohráva:

  • Spôsob predstavenia obchodníka
  • Spôsob overenia času
  • Dôvod telefonátu
  • Spôsob dohonutia termínu
  • Spôsob rozlúčenia so zákazníkom
  • Tón hlasu a tempo reči
  • Čas telefonátu

Najdôležitejší je dôvod telefonátu

Každá jedna z týchto zložiek telefonátu má rozdielny vplyv na úspech telefonovania. Najjdôležitejšiu úlohu z pomedzi všetkých zohráva práve dôvod telefonátu.

Dôvod rozhoduje o tom, či obchodník zákazníka zaujme alebo nie. Ak nezaujme, zákazník nemá žiaden dôvod, aby svoj drahocenný čas venoval niekomu, koho nepozná a nič mu neprinesie.

Každý obchodník skôr ako zodvihne telefón, by si mal riadne premyslieť, čo zákazníkovi povie, keď ho bude mať “na dráte”. Ideálne je si tento dôvod dopredu napísať. Potom pri reálnom telefonáte nezaváha a nepovie nakoniec niečo iné, ako mal v pláne.

Pri formulovaní dôvodu telefonátu sa treba vžiť do role zákazníka. Povedať mu to, načo pozitívne zareaguje. Zákazníci väčšinou pozitívne reagujú, keď im obchodník v telefóne povie, čo z toho môžu mať, aký úžitok im to prinesie, ak sa s ním stretnú.

Obchodník, ktorý predáva kopírky by mohol povedať: “Chcem sa s vami porozprávať o možnostiach ako znížiť náklady na kopírovanie dokumentov.”

Obchodník, ktoré predáva doplnky výživy na chudnutie: “Ako jednoducho schudnúť bez následného jojo efektu.”

Takto formulované dôvody telefonátu vám pomôžu dojednať viac stretnutí, lebo správne formulovaný dôvod je kľúč do dverí zákazníka. 

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho medzi svojimi priateľmi na sociálnych sieťach a ukážte im možnosť, ako sa môžu stať majstrami v telefonovaní.

Cítite, že vaše telefonovanie potrebuje výrazne zlepšiť? Stiahnite si E-book zdarma. Dozviete sa, ako si môžte zvýšiť úspešnosť telefonovania a dohodnúť 2 krát viac stretnutí.

 

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.