ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Čo robia predavači zle a nevedia o tom

Čo robí predavač zleMajitelia maloobchodnej predajne sa môžu čudovať, prečo tak málo ľudí chodí do ich predajne.

Niekedy za to môžu predavači a nemusia o tom ani vedieť.

Minule som prechádzal mestom a všimol som si, že niekto u nás otvoril novú krčmu.

Ako to zvykne chodiť, tak na začiatku nebýva zákazníkov veľa. Skôr naopak, je ich málo.

Avšak v tomto prípade, ani čašník tomu nepomáhal. Pravdepodobne nechtiac odrádzal  potenciálnych zákazníkov , aby nevstúpili do tejto krčmy.

Čo robil čašník zle?

Všimnite si fotografiu vyššie. Uprostred je nové pohostinstvo, o ktorom som hovoril. V tom čase tam nikto nie je.

Čašník, aby zabil nudu (pravdepodobne všetko, čo mal urobiť už spravil), tak si sadol na schody a pozerá, čo sa deje na ulici. Netuší, že tým odrádza potenciálnych zákazníkov od vstupu do krčmy.

Väčšina ľudí, ktorí by sa možno aj chceli osviežiť pivkom alebo kofolou, radšej uprednostnia iný podnik. Ten, kde im nikto nebráni vo vstupe do podniku.

Prečo je tomu tak?

Veľa ľudí nie je veľmi komunikatívnych voči cudzím ľuďom alebo nechcú niekoho obťažovať.

Preto je im zaťažko povedať: “Dovolíte, prosím.” alebo “Môžem ísť do vnútra?”

Radšej volia menej náročnú cestu, ďalšiu najbližšiu krčmu. Samozrejme to neplatí na všetkých ľudí. Štamgasti, aj napriek sediacemu čašníkovi, by vošli do vnútra.

Keby sa jednalo o unikátnu predajňu, ktorá predáva špecializovaný tovar a človek, ktorý kvôli nákupu meral dlhú cestu, tak by určite nešiel do najbližšej inej predajne.

Aké sú vaše skúsenosti? Podeľte sa o ne v komentároch pod článkom.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.