ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Väčšina maloobchodných predajní aktívne nevyhľadáva zákazníkov, skôr naopak sú pasívne.
Čakajú kým zákazník vstúpi do predajne a až potom prichádza ich šanca predávať. Problém však je, keď zákazníci nechodia.
Ak zákazníci do predajne nechodia, ihneď sa to prejaví na výške tržieb. V tomto prípade platí priama úmera. Čím viac zákazníkov vstúpi do predajne, tým vyššie tržby bude obchod dosahovať.
Preto najväčšia zbraň maloobchodnej predajne je tá, ktorá dokáže dotiahnuť maximum zákazníkov do obchodu.
Je ňou VÝKLAD.
Mnohým sa toto nebude zdať nijako prevratné, avšak je to vec, v ktorej má väčšina obchodníkov veľké medzery. Realita je taká, že majiteľ predajne výkladu nevenuje žiadnu pozornosť a väčšinou jeho aranžovanie ponecháva na svojich predavačoch.
Potom sa nemožno čudovať, že výklad nedokáže zákazníka dostatočne presvedčiť na to, aby vstúpil do predajne.
V zahraničných maloobchodných sieťach si to plne uvedomujú. Preto aranžovanie výkladu ponechávajú na špecialistov, ktorí ho dokážu urobiť tak, aby zákazníka lákal vstúpiť dovnútra.
Často príde len fotografia výkladu a úlohou predavačov je spraviť výklad totožný. Neznamená to však, že si musíte najímať odborníkov, zvládnete to určite aj sami.
Pri aranžovaní výkladu je potrebné myslieť hlavne na zákazníka a jeho preferncie. Čím lepšie informácie má aranžér o zákazníkovi, tým lákavejšie dokáže pripraviť výklady. Aranžéri (či už je ním majiteľ, predavač alebo profesionál) by mal mať tieto základné informácie:
Kto je štandarný zákazník predajne?
Aký je jeho príjem?
Do akej vekovej skupiny patrí?
Je skôr konzervatívny alebo nekonvečný?
Komu sa chce podobať?
Preferuje novinky? Chce by vždy IN?
Na základe čoho sa rozhoduje?
Čo ho zaujíma?
Potrebuje výrobok pre prácu alebo seba?
Na základe týchto informácii sa potom ľahšie zostavuje výklad. Ak váš štandardný zákazník je konzervatívny, tak výklad by mal byť navrhnutý tak, aby pritiahol konzervatívneho zákazníka. Mal by obsahovať, len konzervatívne novinky.
Ak by ste do výkladu vystavili najnovší výstrelok módy, tak tých zákazníkov, ktorí u vás najviac nakupujú, by ste pravdepodobne odradili. Ak váš zákazník je nekonvečný, tak by to malo byť urobené skôr opačne.
Výklad je najväčšou, avšak najviac podceňovanou zbraňou maloobchodnej predajne. Maloobchodná predajňa si ňou dokáže veľmi pomôcť, ale aj uškodiť.