ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

5 jednoduchých spôsobov ako RAKETOVO zvýšiť vaše predaje

ako viac predaťAko zvýšim svoje obchodné predaje? Kde mám začať? Koľko ma to bude stáť? To je určite zložitý proces. 🙁

Toto sú možno otázky, ktoré vám víria hlavou, keď sa zamýšľate nad tým, ako rozbehnúť vaše predaje.

Mám pre vás dobrú správu. Ponúknem vám 5 jednoduchých techník, ktoré vám pomôžu zvýšiť predaje bez toho, aby ste nemuseli vynaložiť čo by len cent alebo veľa úsilia.

Chcete vedieť aké sú to techniky? Čítajte článok ďalej a dozviete sa.

1. Zákazník je prvoradý

Prvú vec, ktorú musí každý predajca urobiť je ceniť si každého zákazníka. Dôležité je vážiť si aj nového zákazníka, ktorý ku vám prišiel prvý krát, ale aj verných zákazníkov, ktorí si už v minulosti niečo kúpili.

Verných zákazníkov potrebujete stále niečim lákať, aby k vám prišli nakúpiť aj nabudúce.

Ak sa vám to nebude dariť,  váš obchod nebude prekvitať. Je super, ak získate nového zákazníka (nový obchod), ale bez vašich verných zákazníkov, ktorí sa budú vracať, bude ubúdať aj počet nových zákazníkov.

Naučte vašich zamestnancov (predajcov) ako sa môžu s jednoduchými taktikami zamerať na stálych zákazníkov. Pomôžte im naučiť sa, čo majú robiť, aby zákazníci cítili, že si ich vážite, že sú pre vás prvoradí.

Ako? Jednoduchými spôsobmi:

  • oslovujte stálych zákazníkov menom
  • informujte ich o budúcich predajoch, akciách, novinách
  • ponúknite im vzorku z vašich nových produktov zadarmo
  • pýtajte sa ich na ich názor
  • posielajte im informačné emaily o novinkách

Čím viac výnimoční a odmeňovaní sa budú cítiť vaši súčasní zákazníci, tým je pravdepodobnejšie, že sa budú k vám opakovane vracať.

2. Skráťte čas potrebný na uskutočnenie predaja

ako viac predaťZákazníci majú málo času (ako my všetci).

Zákazník sa k vám a od vás chce dostať v čo najkratšom čase.

Docieliť to môžete tak, že vašich odborných predajcov pripravíte na akýkoľvek typ otázky alebo na problém, ktorý sa môže vyskytnúť.

Ak sa vyskytnú otázky, na ktoré vaši predajcovia nedokážu alebo nevedia odpovedať, tak musia vedieť ako a kde môžu rýchlo nájsť odpoveď.

Môžu niekomu kompetentnému zatelefonovať, napísať sms alebo použiť akúkoľvek inú metódu, ktorá im poskytne okamžitú odpoveď. Takýmto postupom znižujete riziko straty zákazníka pre konkurenciu, ktorá pozná odpoveď okamžite.

Vo všeobecnosti platí, že čím skôr uspokojíte jeho potrebu, tak tým bude spokojnejší. Bude sa k vám pravidelne vracať.

3. Skráťte čakaciu dobu

Nikomu sa nepáči, ak musí čakať. Určite ani vy neradi čakáte na stôl v reštaurácií, na skúšobnú kabínku v obchode alebo v čakárni u doktora. Vždy nám to príde ako strata času. Šetrite čas vašim zákazníkom. Nenúťte ich čakať v dlhých radoch.

Začnite používať program na manažovanie poradia. Program umožní upozorniť vašich zákazníkov, kedy na nich došla rada. Táto efektívna metóda upozornenia vašich klientov, pomáha posunúť klientov po vašej predajni. Aplikácia umožní napísať vašim zákazníkom, kedy na nich prišla rada priamo na ich smartfón alebo tablet.

Aplikácia pomôže zvýšiť nie len vaše zisky, ale aj spokojnosť vašich zákazníkov, čo môže viesť priamo k úspešnejšiemu podniku.

4. Zaveďte tímovú prácu/prácu v tíme

ako viac predaťVaši zamestnanci (predajcovia) by mali byť schopní dobre spolupracovať.

Je to dôležité pre vás,ale aj pre dobro vašich zákazníkov.

Ak máte zamestnancov, ktorí sa vedia navzájom podržať, tak si môžete byť istí, že o zákazníkov bude dobre postarané. Ak máte zamestnancov, ktorí sú tam len samy pre seba, určite nastane skôr či neskôr problém.

Ak pracujete v reštauračnom biznise a máte čašníkov, ktorí sa neorientujú len na svoju konkrétnu úlohu, ale sledujú aj ľudí okolo seba, tak tým docielite vyššiu spokojnosť vašich zákazníkov a vyššiu mieru zákazníckej vernosti.

5. Snažte sa, aby vaši zamestnanci boli šťastní a spokojní

Žiadny zamestnanec (predajca) sa nebude snažiť zvýšiť vám predaje, ak nebude šťastný. Dajte svojim zamestnancom pravidelne pocítiť, akí sú pre vás dôležití, že si ich vážite.

Ak zamestnanci cítia, že nejakým spôsobom dopomohli k úspechu firmy a vy ste ich za to odmenili, tak budú pravdepodobne usilovnejšie pracovať na zvyšovaní predajov a pomáhať pri napĺňaní firemných cieľov.

Tento krok od vás vyžaduje len to, aby ste boli úprimní a držali svoje slovo. Zabezpečte, aby sa u vás vaši zamestnanci cítili dobre a oni vám to niekoľko násobne vrátia.

Zhrnutie

Ak ste pripravení zvýšiť vaše predaje na ďalšiu úroveň, vyskúšajte týchto pár jednoduchých techník. Či už pre vašich kvalifikovaných predajcov zjednodušíte proces predaja alebo začnete používať aplikáciu na manažovanie čakacej doby. Cieľom je presunúť váš záujem na zákazníka a zlepšiť jeho zážitok.

Tieto rady vám nezoberú z vašich výnosov. V skutočnosti vám z dlhodobého hľadiska umožnia byť pre zákazníkov viacej dostupnejší. Držím palce.

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.