ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Pri pohovoroch, ktoré som realizoval na pozíciu “tréner predajných zručnosti” som zistil, že väčšina uchádzačov o prácu sa nevie predať.
Bol som prekvapený, pretože sa jednalo o predajcov a školiteľov.
Rozdiel medzi klasickým predajom služieb alebo výrobkov a medzi predajom seba nie je veľký.
Ako som písal v článku Čo má lekár spoločné s predajcom, tak klasický predaj pozostáva z dvoch základných krokov:
Pri pracovnom pohovore je to podobné. Rozdiel je však v tom, že pri klasickom predaji musí predajca urobiť diagnostiku, avšak pri pracovnom pohovore, si diagnostiku väčšinou robí sám zamestnávateľ.
Dokonca ju zverejňuje, aby všetci uchádzači ju mali k dispozícii. Výsledkom tejto diagnostiky je inzerát, ktorý obsahuje všetky požiadavky, ktoré sú kladené na vyberanú osobu. Paradoxom je, že uchádzači toto nijako nevyužívajú.
Pritom požiadavky uvedené v inzeráte sú skvelým podkladom pre prípravu na pracovný pohovor. Na základe nich sa dá odhadnúť, akým smerom sa bude rozhovor uberať.
Každý uchádzač o prácu by si mal požiadavky v inzeráte poriadne preštudovať. Na každú z nich by si mal pripraviť odpoveď a dôkaz, kde počas jeho praxe sa daná vec prejavila. A až takto pripravený, by sa mal vybrať na pohovor.
Personalisti okrem požiadaviek, ktoré sú uvedené v inzeráte, overujú aj motiváciu k danej práci a čestnosť alebo úprimnosť. Pri motivácii sa takmer vždy pýtajú na dôvody odchodu z predchádzajúcej práce a dôvody prečo má uchádzač záujem o danú pozíciu v danej firme.
Overovanie čestnosti (úprimnosti) prebieha počas celého rozhovoru. Zvyknú to robiť prostredníctvom toho, že sa pýtajú do hĺbky a požadujú dôkazy z minulosti na to, čo uchádzač tvrdí na pohovore alebo má napísané v životopise.
Pre zvýšenie dôveryhodnosti (i overenie čestnosti) uchádzača je dobré do životopisu uvádzať referencie. Možností, ako uvádzať referencie je viacero:
Ďalšie spôsoby ako zvýšiť dôveryhodnosť som popísal pred pár týždňami v článku 5 krokov ako vybudovať dôveru u zákazníka.