ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Je pre mňa prekvapivé, že mnohí predajcovia, dokonca školitelia a tréneri predajných zručností, nedokážu zaujať, keď sa uchádzajú o novú prácu.
Posledný mesiac sa “zabávam” výberovými pohovormi na pozíciu tréner predajných zručnosti.
Prihlásilo sa niekoľko stoviek uchádzačov, z čoho približne jednu pätinu som chcel vidieť.
Zistil som, že mnohí sa jednoducho nedokážu predať, niektorí dokonca ani zaujať.
Dopúšťajú sa najčastejšie týchto chýb:
V súčasnosti je bežné, že na pozíciu, ktorá nevyžaduje príliš veľké kvalifikačné nároky, zareaguje niekoľko stoviek uchádzačov o zamestnanie. Pohybuje sa to medzi 250 až 500 uchádzačov.
Preto človek, ktorý tieto životopisy číta, ich číta zrýchlene.
Zastavuje sa len pri veciach, ktoré ho zaujmú.
Z toho dôvodu jednotlivé predchádzajúce zamestnania by mali byť jasne oddelené medzerami, aby sa nezlievali s ostatnými.
Zamestnávateľov väčšinou zaujímajú posledné dve zamestnania. Preto by sa mali nachádzať v hornej časti životopisu. Mali by byť uvedené ako prvé v poradí, nie ako posledné.
Takže na začiatku životopisu by malo byť posledné zamestnanie a na konci prvé zamestnanie. Je to presne ako v predaji, malo by to byť maximálne orientované na zákazníka. Tým je v tomto prípade personalista.
Mnohí v životopise uvádzajú názov zamestnávateľa, pracovnú pozíciu, obdobie kedy na danej pozícii pracovali avšak často zabúdajú bližšie popísať, čo bolo náplňou ich práce.
Dnes mnohé pozície majú vznešené názvy a vôbec z nich nie je jasné, čo daný človek robil. Keďže osoba, ktorá vedie výberové konanie, nechce strácať čas s ľuďmi, ktorí nespĺňajú kvalifikačné predpoklady, pravdepodobne daného človeka nepozve na pracovný pohovor.
Väčšina záujemcov o zamestnanie sa uchádza o viaceré pracovné pozície.
Posielajú jeden a ten istý životopis na odlišné pracovné miesta. Pritom životopis nijako neupravujú.
Aby životopis zaujal, je dobré ho trocha prispôsobiť každej pracovnej pozícii napríklad inak napísať náplň práce, zdôrazniť to, čo vyžadujú v inzeráte a podobne.
Lebo životopis má jediný cieľ – zaujať čitateľa. Presne tak, ako predajný rozhovor nemôže byť od slova do slova ten istý, tak ani životopis by nemal byť úplne istý.
Niektorí, aby vyzneli ako kvalifikovanejší, sa trocha (niektorí viac) prikrášľujú. Vymýšľajú si vlastnosti, nadhodnocujú svoje zručnosti a kvalifikáciu.
Tak, ako sú školení predajcovia na predajné zručnosti, tak i personalisti sú školení, aby dokázali prekuknúť jednotlivých uchádzačov o zamestnanie.
Personalisti sú na základe skúsenosti nedôverčiví (podobne ako zákazníci – článok 5 krokov ako vybudovať dôveru u zákazníka). Preto všetko, čo uchádzač uvedie do životopisu, by mal byť schopný dokázať. Ak ho načapú pri klamstve, tak stráca šancu na úspech.
Toto je špecialita mnohých predajcov. Na otázky odpovedajú vyhýbavo. Cieľom ich odpovedí býva prekabátiť protistranu. Presne toto, čo robia na pohovoroch, zvyknú robiť aj pri predaji, keď sa jedná o spracovanie námietok.
Neuvedomujú si však, že vyhýbavá odpoveď je tiež odpoveď, ktorá pomáha utvárať obraz o uchádzačovi (väčšinou nie pozitívny). Platí pravidlo, že možno to uhrá v danom momente, ale takmer nikdy to nevedie do úspešného konca.
Čo by vás presvedčilo o tom, že od uchádzača o zamestnanie dáte radšej ruky preč? Napíšte mi do komentárov. 🙂