
Táto mladá podnikateľka – Andrea Winslow si zaslúži obdiv.
Začiatkom roka 2015 založila fanpage Mladý podnikateľ. Za 19 mesiacov jej fanpage získala už viac ako 11000 fanúšikov a každý týždeň sa pridáva ďalších 200 fanúšikov. Je to úžasný výsledok a je to aj dôvod, prečo som ňou urobil rozhovor.
Verím, že Andrea bude pre vás veľkou inšpiráciou :). Myslím, že sa od nej môžu inšpirovať nielen začiatočníci, ale aj skúsení matadori, ktorí už majú svoje fanpage alebo sa starajú o nejakú.
1) Aby ťa ľudia lepšie spoznali. Povedz, čo robíš, čím sa zaoberáš?
Volám sa Andrea Winslow. Na web stránke www.mladipodnikatelia.sk inšpirujem a motivujem mladých ľudí k podnikaniu.
Milujem online marketing a osobný rozvoj. Chcem, aby ľudia boli šťastní. Robili to, čo ich baví a napĺňa. Preto sa venujem aj koučovaniu a mentoringu.

2) Prečo si sa rozhodola využívať Facebook na biznis?
Chcela som podnikať online. Páči sa mi, že za krátky čas viem osloviť oveľa viac budúcich klientov a zákazníkov.
Pracovať môžem v podstate z každej krajiny sveta, stačí mi len notebook a internet. Facebook som si veľmi obľúbila. Môžem tu využívať kreativitu a hrať sa. 🙂
Moje prvé Facebook stránky boli skôr určené pre zábavu ako na biznis. Naučila som sa, ako funguje Facebook, čo majú ľudia radi, čo viem teraz skvele zužitkovať.
3) Ako ti Facebook pomáha v biznise alebo aké výsledky ti prináša?
Vďaka fanpage som blízko ľudí, ktorí sa zaujímajú o rovnaké témy ako ja. Organizujem v Košiciach rôzne akcie a workshopy, kde sa môžeme naživo spoznať, zoznámiť a vytvoriť spoluprácu.
Z fanpage mám asi 80% návštevnosti na blog. Fanpage využívam na branding, pomoc čitateľom, predaj hrnčekov a svojich skúsenosti. Ak nepoužijem reklamu za týždeň sa o mojej fanpage dozvie v priemere 50 000 ľudí a 250 nových ľudí dá “páči sa mi”.

4) Koľko času tráviš prácou ohľadne Facebooku?
Články si plánujem dopredu a väčšinou aj obrázky. Práca na fanpage mi zaberie asi 1-2 hodiny denne. Skontrolujem komentáre. Odpíšem na správy. Pozriem sa koľko ľudí sa pridalo, či sa obrázky a články fanúšikom páčili.
Stále mi napadnú nové veci, ktoré môžem zdieľať s fanúšikmi a vytváram nové. To je dôvod, prečo zatiaľ správu fanpage nechcem delegovať na niekoho iného.
5) Čo využívaš FB skupiny, fanpage, osobný profil alebo reklamu?
Najviac využívam moju milovanú fanpage Mladý podnikateľ, kde je aktuálne vyše 11 100 fanúšikov.

Nedávno som založila čerstvú skupinu – Košickí podnikatelia. Fanpage bude slúžiť na pomoc a rady v podnikaní Košičanom.
Ostatné Facebook skupiny využívam tiež. Napríklad ak má niekto otázku a ja mu viem pomôcť odpoveďou vo forme článku na našom webe. Taktiež využívam osobný profil a reklamy.

6) Kde si sa naučila pracovať s Facebookom?
Know how som získala prevažne skúsenosťami. Veľa skúšam. Testujem reakcie.
Pre potvrdenie informácií a ďalšie vzdelávanie sledujem visibility.sk, newsfeed.cz, Petra Čelka, Martina Mažára, Erika Hoffmanna.
Pre inšpiráciu na virálne posty mám rada emefka.sk.
7) Ako často pridávaš príspevky na Facebook a prečo?
Na fanpage Mladý podnikateľ prispievam 2 až 3 príspevky denne. Ak by som ich dávala menej, znížil by sa dosah. Moje príspevky by videlo menej ľudí, keďže by to nikto nekomentoval, nelajkoval a nezdieľal.
8) Čo považuješ za najväčšiu chybu pri využívaní Facebooku?
- Byť nudný a konzervatívny. Ľudia už majú dosť obrázkov a článkov, ktoré vidia na ďalších 10 stránkach. Ocenia vtip a originalitu.
- Nepridávať pravidelne posty. Ľudia potom nevedia, či stránka funguje alebo nie. Nepridajú sa.
9) Aký bol tvoj najúspešnejší príspevok na Facebooku?
Ak nerátam videa, bol to tento obrázok. S ním sa stotožní každý podnikateľ. Ľudia na Facebooku majú radi zábavu. 🙂 Príspevok videlo 26 890 ľudí, získal 930 páči sa mi, 23 komentárov a 105 zdieľaní.

10) Čo je najdôležitejšie pri využívaní Facebooku?
- Vedieť, čo s fanpage chcem dosiahnuť, aby sa z nej nestal len pojedač času.
- Poznať svoju cieľovú skupinu, aby sme vedeli, aké typy príspevkov treba uverejňovať.
- Postovat zaujímavé, nápomocné príspevky.
- Hlavne pravidelnosť.
11) Keby si mala dať jednu radu menej skúsenejším ohľadne Facebooku. Aká by to bola?
Prestaňte si kupovať ľudí na fanpages, nepomôže vám to. Dajú sa kúpiť falošné profily, ktoré dajú like na stránku. Tieto profily však nebudú robiť aktivitu. Facebook si vtedy povie, že vaša stránka nie je zaujímavá. Prestane ju zobrazovať ďalším ľuďom.
Ďalej sa zvyknú predávať fanpage. Zlá investícia je to vtedy, ak je stránka málo aktívna a nie je tam vaša cieľová skupina. Napríklad ak tínegerom začnete predávať kojenecké oblečenie.
12) Keby si mohla vrátiť čas? Čo by si ohľadne Facebooku robila inak?
Dávala by som menej motivačných citátov. Viac by som propagovala web a to, čo robím. Na začiatku som dávala len 2 články za týždeň a 14 obrázkov. Ľuďom sa síce obrázky páčili, ale facebook bol vlastne len žrút času, nemali sme ani návštevnosť. Dnes už dávam 7 článkov a 7 obrázok týždenne.
Ďalej by som skôr začala spolupracovať s konkurenciou. 🙂
Záver rozhovoru
Andrea, ďakujem pekne za rozhovor. Verím, že tvoje odpovede mnohých ľudí budú motivovať k tomu, aby začali využívať Facebook a ostatné sociálne siete na získavanie klientov ako ty. Držím ti palce a prajem veľa úspechov.
Pokiaľ sa vám rozhovor páčil, dajte mu páči a zdieľajte ho zo svojimi priateľmi.
Pokiaľ máte nejakú otázku na Andreu alebo mňa, tak ju pridajte do komentárov. Veľmi radi na ňu odpovieme.

