ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

TYKAŤ alebo vykať zákazníkovi? TU sú vaše skúsenosti

Počas svojho pôsobenia v oblasti obchodu som sa veľa krát stretol s otázkou tykania a vykania.

Zistil som dva protichodné názory:

1. Tykanie je zlé, lebo sa klient správa ako kamarát, nerešpektuje.

2. Vykanie je zlé, lebo sa ťažko s klientom komunikuje. Je stále cudzí.

Dlho som nad touto otázkou uvažoval aj ja. Až kým….

 

Tak tykať alebo vykať?

Tykať alebo vykaťPred nedávnom prišla od jedného z vás – fanúšika stránky predajnetechniky.sk na facebooku otázka, či je lepšie zákazníkovi tykať alebo vykať.

 

 

Neváhal som a ihneď som túto otázku položil ostatným fanúšikom na fecebooku, nech sa podelia o svoje skúsenosti. Bol som zvedavý, či sa im páči tykanie alebo vykanie, keď sú v roli zákazníka.

 

 

Výsledky boli jednoznačné. Zo 49 ľudí, ktorí sa zapojili do hlasovania až 44 bola za vykanie a len 5 za tykanie. Mnohí zo zúčastnených ankety zanechali aj komentár. Všetky komentáre si môžete pozrieť tu (20. apríl). Toto je však iba jeden z pohľadov na tykanie (vykanie).

Druhý pohľad na tykanie a vykanie je, čo vy používate vo svojej obchodnej praxi.

Ja osobne aj tykám aj vykám, záleží od situácie a veľa faktorov. Napríklad, koľko má človek rokov, či je to muž alebo žena, podľa toho ako dlho sa poznáme..

A čo vy?

Vykáte alebo tykáte zákazníkom?

Prípadne v akých situáciach vykáte a v akých tykáte? Napíšte svoju skúsenosť do komentárov pod článkom.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.