ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Testovací článok Martina Mišíka (nepublikované)

Je skvelé, ak sa zákazník zaujíma, ak sa veľa pýta. Toto sa zvyčajne považuje za nákupný signál – znamená to predsa, že má záujem, či nie?

Áno. Ale to je iba polovica pravdy – možno má záujem, ale nikde nie je napísané, že má záujem práve o váš produkt. Možno má vyhliadnuté niečo iné, a chce si to len porovnať.

A už vôbec to nič nevypovedá o tom, aké máte šance ovplyvniť jeho nákupný proces.

Aké sú skutočné nákupné signály?

Okrem toho, či sa zákazník zaujíma, všímajte si aj iné signály. Napríklad:

  • je ochotný sa s vami stretnúť?
  • je ochotný poskytnúť vám potrebné informácie?
  • umožní vám porozprávať sa aj s inými ľuďmi vo firme (ak to pomôže pri návrhu riešenia)?
  • akceptuje vami navrhnutý logický ďalší krok?

Toto považujem za skutočné nákupné signály – ak je zákazník ochotný s vami spolupracovať počas nákupného procesu.

Na porovnanie – aj profesionálny nákupca sa vás bude pýtať a žiadať od vás informácie. A veľa. Ale v rámci jeho nákupného procesu si ani “nevrznete”. Takže nákupný signál síce áno, ale šanca ovplyvniť výsledok nie.

Čo si všímať?

Keď budete nabudúce hodnotiť nejaký nákupný signál zákazníka, nedívajte sa iba na to, či sa zaujíma alebo akú má reč tela. Hodnoťte aj jeho ochotu nechať vás spolupodieľať sa na nákupnom procese. Môže sa stať, že to začnete vidieť celkom inak. Len si spomeňte, keď sa vám v minulosti podarilo predať – zákazník s vami spolupracoval, alebo si vás už od začiatku držal od tela?

Aké nákupné signály sú smerodajné pre vás? Napíšte mi prosím v komentári pod článkom. (A ak sa vám článok páčil, zdieľajte ho prosím, alebo mu dajte lajk :)

fb-follow

Martin Mišík
Špecialista na moderné techniky predaja - trénujem predajcov a obchodné tímy v tom, ako sa ľahšie dostať k novým zákazníkom, ako sa presadiť oproti lacnejšej konkurencii a ako urýchliť uzatváranie obchodov (od roku 2003 som vyškolil už viac ako 8.500 obchodníkov). Vďaka vlastným, takmer 20-ročným skúsenostiam v predaji a testovaním rôznych metód, dnes dosahujem pri mojich obchodných aktivitách viac ako 90% úspešnosť. O tieto skúsenosti sa okrem školení delím aj cez môj blog: www.akopredavat.sk , kde som doteraz uverejnil takmer 200 praktických tipov ako lepšie predávať. Môžete si tam zdarma stiahnuť aj e-book: 7 princípov úspešného predaja.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.