ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Dá sa povedať, že obchod dnes robí každý, kto podniká na vlastnú päsť.
Takže, obchodného ducha by mal mať každý z nás.
No, nie každému sa darí nájsť záľubu v obchodovaní a zarábať slušné peniaze. Pre niektorých obchodníkov je to len východisko z núdze a často aj utrpenie.
Som ja vôbec človek, ktorý sa hodí na prácu obchodníka?
Ak by sme chceli vo všeobecnosti poznať odpoveď, aké vlastnosti by mal mať špičkový obchodník, asi by to nebolo také jednoznačné. Záleží aj od toho, v akej oblasti podnikáme.
V každom prípade je však základom vnútorný postoj. Pokiaľ nemáme túto prácu radi, pokiaľ ju budeme robiť iba z donútenia, tak to bude sakra bolieť.
Naše vnútorné presvedčenie je nosný pilier, na ktorom môžeme budovať špičkového obchodníka. Ak ho nemáme, môžeme byť maximálne priemerní.
1. Chýba vám znalosť o produkte
Ak nebudete mať dostatočné vedomosti o produkte, nebudete vedieť zvládať záťažové situácie, nebudete vedieť zvládať námietky.
O tom, čo predávate, je potrebné vedieť čo najviac. Aby ste boli presvedčivý, musíte byť aj odborne podkutý. Dodá vám to viac sebaistoty a prirodzenosti na stretnutí.
To neznamená, že budete teraz čakať a nepôjdete do terénu skôr ako nebudete vedieť úplne všetko. Pretože to nepôjdete nikdy.
Samozrejme, že nemusíte hneď vedieť úplne všetko. Treba mať zmapovanú tému a ďalej sa v nej zdokonaľovať. S počtom stretnutí stúpa aj vaša odbornosť. Svoje vedomosti a znalosti si dopĺňate už len tým, že sa vás ľudia neustále pýtajú.
2. Prekecávate si obchod
Možno ste spoločenský a ukecaný typ. A možno ani nie, ale zo strachu zo zlyhania, rozprávate a rozprávate… Pritom ani nepočúvate klienta, vôbec mu nenačúvate. Bacha na to. Toto sa v praxi bežne deje.
Obchodník hovorí až príliš veľa a príliš dlho. Prepásne moment, vhodný na uzatvorenie obchodu.
A zákazník? Hoci už aj bol pripravený kúpiť, keďže ste sa nezastavili a neprišli z výzvou/ponukou kúpiť včas, prešlo ho to. Ako sa vraví, prekecali ste si obchod. Pozor na to. Treba vedieť obchod vo vhodnej chvíli uzavrieť. Inak môžete o neho definitívne prísť.
3. Ste stredobodom stretnutia
Ďalšia vec je, že keď stále rozprávate, stávate sa stredobodom stretnutia. Obchod sa vedie v dialógu. Vy ste neprišli kvôli sebe, ale ste tu kvôli zákazníkovi. To musí byť zrejmé, musíte s ním viesť dialóg a zaujímať sa o neho. On nie je zvedavý na vás, ale na to, ako mu viete pomôcť.
4. Nedokážete prepojiť reálny a online svet pri predaji
Tí, čo sme už v obchode niekoľko rokov, sme sa možno domnievali, že nás sa internet netýka.
My si pôjdeme svojou cestou. Budeme obchodovať iba naživo.
Ale, veľmi rýchlo sme zistili, že buď čím skôr dobehneme zmeškaný vlak, alebo stratíme konkurencieschopnosť. Rovnako tak to nepôjde ani tým, ktorí sa rozhodnú byť iba online.
Tieto dva svety dnes musí vedieť každý špičkový obchodník prepojiť a bežne používať.
Ľudia, ktorých sme osobne stretli, sú presne tí, ktorí sú aj na sociálnej sieti. Pozrú sa aj na web, čítajú blogy a sú online. Jedno bez druhého nás ďaleko nepustí.
Ako to funguje, vám vysvetlím na jednoduchom príklade. Zhruba pred siedmymi rokmi som mal koktailový bar. Žilo to tam, až na nedele. Vtedy boli ľudia asi spoločensky unavení.
Viete, ako sa mi to podarilo prelomiť? Keďže som na nich získal mobilné čísla, vždy som im smskou poslal pozvánku. Napríklad na pokrový turnaj alebo niečo iné, čím som ich zaujal. A fungovalo to. Prišli…
To isté by som teraz urobil prostredníctvom email marketingu. Vymýšľal by som aktivity a akcie, na ktoré by som ich pozýval práve emailom. Dnes sa už jednoducho nedá jeden svet (virtuálny) oddeliť od toho druhého (živého).
Práca obchodníka si vyžaduje, aby ste sa pre ňu nadchli, aby ste ju milovali. To je základ. Ak dokážete urobiť dobrý prvý dojem, na ktorý máte 3 sekundy, a potom 3 minúty, keď začnete hovoriť, potom sa treba vyhnúť prekážkam, ktoré vás môžu zastaviť:
Začnite tým, že získate čo najviac informácií o produkte, alebo službe. Naučte sa nájsť mieru v obchodnom rozhovore, aby ste neprepásli príležitosť uzavrieť obchod. Nezabudnite, že dôležitý je zákazník, nie vy. Zaujímajte sa o neho a to naživo, ale aj online. Komunikujte s ním, zostaňte s ním v spojení aj v čase, keď práve od vás nenakupuje. Ako na to, sa dozviete v kurze “Predaj Naruby Premium”.
Držíme vám palce.