ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
S veľkým očakávaním som si kúpil knihu Copywriting od Michaely Horňákovej s podtitulom Praktický sprievodca tvorbou textov, ktoré predávajú.
Kúpil som si ju, lebo ide o jednu z mála kníh na tému copywriting, ktorá vyšla v našich končinách (doteraz som zaregistroval len Jak psát reklamní text – Křížek, Crha).
Hneď po zakúpení knihy som sa do nej zahĺbil. Prvých 30 strán som prečítal behom chvíľky. Nebolo tam totiž nad čím rozmýšlať. Jednalo sa o samé žvásty a nepraktickú teóriu.
Týchto prvých 30 strán knihy Copywriting mi nápadite pripomínalo vysokoškolskú literatúru z čias štúdia na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Mal som chuť túto knihu niekde šmariť.
Ale keďže som za ňu dal viac ako 12 €, tak som čítal ďalej. Avšak na ďalších stranách sa nič nezmenilo. Malý zlom nastal až v 7. a 8. kapitole, ktorá sa venuje vyhľadávačom a SEO.
V týchto kapitolách som našiel prvé náznaky praktickosti. Asi preto, že toto je autorkin obor, ktorému sa venuje niekoľko rokov. Zvyšná časť knihy znova upadla do teórie.
Kniha Copywriting, ktorú napísala Michaela Horňáková sľubovala praktické návody pre tvorbu predajných textov. Toto však nenaplnila. Je plná teórie, ktorú ťažko využijem v praxi.
Uvediem len malý príklad, čo sa môžete dočítať v tejto knihe. V 7. kapilote, ktorá sa venuje bannerom a internetovej PPC reklame autorka dáva 5 tipov, ako by mal vyzerať text banneru. Mal by byť:
Samozrejme všetky tieto informácie sú pravdivé, ale nijako vám nepomôžu vytvoriť dobrý reklamný text banneru. Je to presne to isté, ako keby ste si kúpili kuchársku knihu, ktorá by namiesto receptov uvádzala, že jedlo má byť chutné, voňavé a dobre vyzerať.
Avšak pokiaľ by vám nikto nepovedal ako “na to”, tak by ste také jedlo nikdy neuvarili.
Ak sa chcete dozvedieť teóriu copywritingu, tak vám knihu od Michaely Horňákovej Copywriting vrelo odporúčam. Pokiaľ však túžite skôr po praktických veciach, tak siahnite po inej knihe (Křížek, Crha – Jak psát reklamní text. Teraz čítam a vyzerá to dobre).
Kniha Copywriting mi pomohla dotvoriť teoretické pozadie o písaní reklamných textov, avšak nič praktického ma nenaučila, napriek tomu, že obálka knihy to sľubovala.
Vďaka nej som pochopil, že skôr než si kúpim knihu, mal by som si prečítať informácie o autorovi, prípadne nejakú recenziu.
V konečnom dôsledku som rád, že som na ňu natrafil, lebo ma inšpirovala k tvorbe článkov, v ktorých sa chcem s vami deliť o recenzie kníh, ktoré som prečítal. Aby sa ostatným nestalo to, čo mne, že si kúpia knihu, ktorá nestojí za to.
Michaela Horňáková za svoju bakalársku prácu získala cenu ESOP 2010. Odo mňa za svoju knihu získava ocenenie TOP knižný brak.
Čítali ste knihu Copywriting, ktorú napísala Michaela Horňáková? Aký je váš názor na túto knihu? Napíšte mi ho do komentárov pod článkom.