ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Kniha Blogy: Publikuj a prosperuj – blogování pro váš business od DL Byrona a Steva Brobacka je dnes niečo ako “podpultový tovar.”
Veľmi ťažko sa zháňa. Trvalo mi niekoľko týždňov, kým som ju vôbec zohnal.
Táto kniha bola vydaná v roku 2008 nakladateľstvom GRADA a dnes je takmer absolútne vypredaná. Dá sa zohnať iba v jednom knižnom e-shope, kde k dnešnému dňu majú posledných 5 kusov.
K tejto knihe som sa dostal na odporúčanie môjho známeho blogera, ktorý si ju veľmi chválil. To ma priviedlo k myšlienke si ju prečítať a napísať o nej recenziu, keďže ju veľmi vychvaľoval.
Mal som veľké očakávania, čo mi kniha Blogy: Publikuj a prosperuj – blogování pro váš business prinesie.
Prvá časť knihy sa venuje základným informáciám o blogoch. Autori Byron a Broback vysletľujú, čo sú to blogy, aké druhy blogov existujú, a prečo by mal človek blogovať.
Práve posledná stať “prečo by mal človek blogovať” ma zaujala príkladmi firiem, ktorým blogovanie pomohlo. V nej sa spomínala aj DVD požičovňa, ktorej sa vďaka blogu podarilo zvýšiť tržby o 100 %, či umelkyňa, ktorá prostredníctvom blogu predala o 300 % viac ako v kamennej galérii.
V druhej kapitole sa autori venujú tomu, na čo sa zamerať na svojom blogu. Uvádzajú, že hlavný dôvod prečo firmy vytvárajú svoje blogy je získavanie nových zákazníkov.
Ďalším dôvodom, prečo sa venovať blogovaniu je mať lepší marketing, budovať vzťahy so zákazníkmi, informovať a pomáhať existujúcim zákazníkom. Autori v tejto kapitole hovoria o kľúčových faktoroch, ktoré majú vplyv na zvýšenie návštevnosti a predaja na blogu.
Napríklad počet a kvalita odkazov vedúcich na blog, existencia partnerského programu, kvalita a počet článkov, či budovanie vzťahov s inými blogermi. V závere sa autori knihy Byron a Broback venujú možnostiam, ako merať úspech blogu.
Ďalšia kapitola knihy Blogy: Publikuj a prosperuj sa venuje písaniu článkov do blogu. Autori na základe svojich skúsenosti odporúčajú písanie článkov do blogu, čo najčastejšie, lebo to má vplyv na pozíciu vo vyhľadávačoch.
Podľa nich je ideálne písať 3 články týždenne. Ďalej v tejto kapitole rozoberajú, kde hľadať zdroje pre písanie, a akým spôsobom zaviesť blog do firmy.
Obsahom 4 časti knihy sú odporúčania pre dizajn blogu s ohľadom na čitateľa. Byron a Broback tvrdia, že návštevníci blogov hľadajú hlavne informácie.
Preto dizajn blogu by mal byť navrhnutý tak, aby návštevník hneď po vstupe na stránku zistil, kto ste a čo mu chcete povedať. Ak ho zaujmete, aby vedel nájsť najnovšie príspevky, prípadne staršie príspevky na danú tému atď. Na základe toho odporúčajú, čo všetko by mal dobrý blog obsahovať.
Piata kapitola sa venuje nástrojom a implementácii blogu. Autori tu riešia otázky typu koľko blogov, koľko autorov by malo prispievať, ďalej akú zvoliť softwarovú platformu.
V druhej časti tejto kapitoly, ktorá je z môjho pohľadu zaujímavejšia, popisujú ako výrazne zvýšiť čitateľskú základňu blogu. Jedna sa o služby typu “Ping”, podcasty, multimédia a nové funkcie blogu.
Jednou z najpraktickejších častí knihy je kapitola “Jak psát blog”. Byron a Broback sa domnievajú, že úspešný blog stojí na troch základných pilieroch:
Toto všetko by malo byť robené tak, aby autor blogu dokázal nadviazať komunikáciu s čitateľom. Na to je dobre používať správny konverzačný štýl a témy voliť tak, aby boli originálne.
Okrem podrobného rozpísania faktorov úspechu je tu uvedený aj návod, ako procesne písať články, a aké pomôcky pri tom využiť.
V ďalšej kapitole zverejnenie blogu a získanie pozornosti autori píšu, kde hľadať zdroje na písanie nových článkov, ako sa predstaviť v rámci blogosféry a ako získať rešpekt.
Za nevyhnutnú považujú aj dobré umiestnenie v rámci Google. Takže súčasťou tejto časti je aj úvod do SEO problematiky napríklad získavanie spätných odkazov.
Predposledná časť knihy je “Monitorovanie a správa blogu”. Tu sa autori zaoberajú možnosťami a nástrojmi pre sledovanie a vyhodnocovanie prevádzky blogu a odhadovanie budúcich trendov.
Súčasťou tejto kapitoly je aj návod ako spravovať komentáre a diskusie, ktoré na blogu prebiehajú.
Úplný záver knihy Blogy: Publikuj a Prosperuj je kapitola “Čo ďalej”, v ktorej autori na pár stranách hovoria o ďalších možnostiach, ktoré prichádzajú alebo už prišli (lebo kniha pôvodne vyšla v roku 2005).
Ak by som to mal na záver zhodnotiť, tak kniha od Byron a Broback Blogy: Publikuj a prosperuj je ideálna pre začínajúcich blogerov. Dozvedia sa tam všetky základné informácie o blogovaní.
Táto publikácia dokáže ušetriť hodiny času surfovania a vyhľadávania informácii po internete. Je to “džús” všetkých nevyhnutných informácii, ktoré by mal bloger na začiatku svojej blogerskej kariéry poznať.
Čitali ste túto knihu? Aký je váš názor? Vyjadrite sa v komentároch.