ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
14.10.2012 21:04
Predaj cez email a email marketing patria dnes ešte medzi neobjavené veci. U nás ich využíva len malá skupina nadšencov(v zahraničí je to bežná vec), ktorým email marketing zjednodušuje predaj a v niektorých prípadoch umožňuje aj zarábať milióny. Príkladom slávneho človeka, ktorý úspešne využíva email marketing je IVO TOMAN.
Ako funguje email marketing a lá IVO TOMAN
Email marketing a lá IVO TOMAN funguje naozaj účinne. Podľa informácií, ktoré zverejnil sám Ivo Toman, mu email marketing v rokoch 2007 až 2011 zarobil na knihách až 4 136 469 Kč. Okrem kníh prostredníctvom email marketingu predáva i svoje školenia. Čiastku, ktorú zarobil za tieto roky cez tento kanál radšej nezverejnil.
Podľa môjho odhadu musí byť táto čiastka niekoľko násobne vyššia, keď vychádzate z toho, že jeho najlacnejšie školenie stojí 9990 Kč (to je jednodňové školenie!). Mnohým sa zo zárobku Iva Tomana musí zatočiť hlava. Múdry človek sa však nad tým len pousmeje a hľadá podstatu, ktorá je za tým. Pozrel som sa teda na to, ako Ivo Toman robí email marketing.
Získavanie emailových kontaktov a lá IVO TOMAN
Ivo Toman na to, aby získal emailové adresy svojich potenciálnych zákazníkov využíva viaceré spôsoby. Ja som sa dopátral zatiaľ k trom:
1. Webový formulár
Ivo Toman na svojich stránkach má umiestnený webový formulár, do ktorého sa môžete zaregistrovať pokiaľ chcete od neho odoberať jeho spravodaja (newsletter).
Mimochodom aj ja mám tiež emailového spravodaja. Pokiaľ chcete odo mňa získavať zaujímavé články (ako je tento) o email marketingu a tak sa zaregistrujte na konci tohto článku.
2. Zdarma kniha alebo MP3 nahrávka
Druhý spôsob, ktorý Ivo Toman používa na získanie emailových kontaktov na potenciálnych zákazníkov, je bezplatný obsah. V jeho prípade sa jedná o knihu zdarma alebo MP3 nahrávku zdarma. Tú vám dá výmenou za váš email.
Aj odo mňa môžete zdarma získať knihu (ebook) “Ako viac predávať a stať sa TOP obchodníkom“. Stačí do formulára naľavo zadať vaše meno a email. Následne vám ebook pošlem na vašu emailovú adresu.
3. PPC reklama
Tretí spôsob získavania kontaktov a lá Ivo Toman súvisí s bezplatným obsahom. Na to, aby získal čo najväčší počet emailových adries, tak v čase, keď dáva knihu (v pdf formáte) alebo MP3 nahrávku, zadarmo inzeruje aj v PPC reklamných systémoch. Jeho inzerát som naposledy zachytil na facebooku. Táto reklama vás privedie na jeho stránku, kde si výmenou za kontakt môžete stiahnuť danú knihu alebo mp3 nahrávku (v tomto období tam nie je kniha ani mp3 zadarmo).
4. CD zdarma
Štvrtá forma ako Ivo Toman získava emailové adresy sa nedeje v online svete, ale v offline svete. Teda zoči voči, keď sa s ním stretnete. Tento spôsob využíva najmä na svojich prednáškach, keď po prednáške rozdáva svoje CD výmenou za váš kontakt.
Toto sú 4 spôsoby, ktoré využíva Ivo Toman, aby získal dostatok kontaktov do svojej databázy. Možno existujú aj iné spôsoby, ktoré využíva, ale zatiaľ som sa s nimi ešte nestretol. Pokiaľ viete o ďalšom spôsobe, ktorý Ivo Toman používa, napíšte o ňom do komentárov pod článkom.
Čo sa týka zasielania emailov od Iva Tomana, tak sa mi nepodarilo zistiť, aký používa software na odosielanie emailov. Či Smartemailing (najpoužívanejší u nás) alebo Mailchimp, prípadne nejaký iný. Emaily od neho chodia takmer pravidelne. Niektorý mesiac prídu 3 emaily a iný 4 emaily. Jeho emaily majú väčšinou formu predajných emailov. Ponúka vám v nich svoje knihy, školenia. Asi každý štvrtý email je náučný, teda máte šancu sa z neho niečo nové dozvedieť.
Práve kvôli obsahu emailov (zväčša len ponuka školení a kníh) už na ne moc neklikám a nečítam ich. Už niekoľko krát som rozmýšľal, že sa z odoberania jeho emailov odhlásim. Ale keďže to je Ivo Toman, tak emaily stále odoberám. Keby takto intenzívne (pomer 3 : 1)posielal predajné emaily niekto menej známy, tak väčšina ľudí by sa už dávno odhlásila.
Zjavne to Ivo Toman robí dobre. Ťaží zo svojej popularity, preto sa ľudia z jeho emailu toľko neodhlasujú a navyše mu to prináša finančný efekt. Zarobiť 4 000 000 len z predaja kníh je husársky kúsok 🙂
Ak sa zaujímate o email marketing a spôsoby ako jednoduchšie predávať, zaregistrujte sa do môjho newslettra a získate overené tipy a triky, ktoré vám pomôžu zjednodušiť predaj a viac zarobiť. Navyše k registrácii do newslettra dostanete zdarma ebook “Ako viac predávať a stať sa TOP obchodníkom.” Pre registráciu do newslettra zadajte vaše meno a email:
www. predajnetechniky.sk
Tipy a triky ako viac predávať
Viac tipov zo psychológie predaja a marketingu nájdete na moje stránke na facebooku