ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
30.09.2012 14:12
Mám finačného poradcu, ktorý mi každý mesiac posiela email s firemným časopisom. Za 24 mesiacov som si ho prečítal iba raz – prvý krát. Odvtedy ho nečítam a napriek tomu mi ho neustále posiela. Čo robí daný finančný poradca vo svojom email marketingu zle?(ak sa to dá nazvať email marketing)
Finačný poradca, o ktorom hovorím má môj obdiv, lebo väčšina dnešných obchodníkov vôbec nevyužíva email resp. email marketing na pripomínanie alebo budovanie vzťahu so zákazníkom. Väčšinou ho používajú na posielanie obchodných ponúk, čo nie je zrovna najlepšie riešenie. Pritom email má dnes veľkú moc, lebo:
Tento finančný poradca to pochopil, preto sa to snaží využiť vo svoj prospech. Pravidelným posielaním emailu s firemným časopisom (na to určeným) dosiahol, že každý mesiac pri pohľade do emailovej schránky, si na neho spomeniem. Týmto jednoducho zabezpečil, že na neho nezabudnem a keď náhodou budem potrebovať poistenie alebo vybaviť hypotéku, tak oslovím práve jeho.
Avšak využívaním email marketingu sa dá dosiahnuť ďaleko viac, než sa len pripomínať. Dá sa pomocou neho vybudovať dôvera u zákazníka, viac predávať a zvýšiť efektívnosť predaja na osobných stretnutiach. Na prvý pohľad sa to môže zdať nemožné, ale toto všetko dokáže email marketing, pokiaľ sa robí správne.
Chyby v email marketingu
Spomínaný finančný poradca urobil niekoľko chýb v rámci svojho email marketingu:
1. Suchý predmet emailu
Email, ktorý od neho pravidelne dostávam má predmet NEWS august 2012 – vždy je tam uvedené slovo NEWS, príslušný mesiac a rok. Tento tip predmetu zákazníka neláka email otvoriť, lebo keď firmy hovoria o novinkách, tak väčšinou chcú predávať. Pritom by stačila malá zmena predmetu emailu (nadpisu) a email by som si možno otvoril.
2. Žiadna analýza rozoslania emailu
To, prečo dva roky dostávam email s tým istým nadpisom a stále na to nereagujem je, že finačný poradca nevyužíva žiadnu šikovnú aplikáciu na rozosielanie emailov. Tá okrem rozosielania emailov umožňuje aj vyhodnocovať otváranie emailov a klikanie na odkazy. Ja v tomto smere využívam Smartemailing.
Ak by tento finančný poradca využíval takýto software vedel by, že mu ľudia neotvárajú emaily a nepozerajú firemný časopis. Mohol by sa zaoberať otázkou “Prečo je to tak?” a “Čo môže urobiť inak, aby ľudia emaily otvárali a klikali na odkazy”.
3. Absencia stratégie email marketingu
Keď sa pozerám na všetky emaily od daného finačného poradcu, tak nevidím v nich nijakú stratégiu (teda okrem stratégie pripomínať sa). Pritom séria emailov môže obchodníkovi zákazníka vopred pripraviť (predvariť ho) skôr, než ho pozve na osobné stretnutie. Potom na osobnom stretnutí bude mať menej práce, aby ho presvedčil. Takáto stratégia má vplyv najmä na efektivitu realizovaných osobných (obchodných) stretnutí. Obcodníkom prináša času stráveného v práci.