ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Prečo majú niekde viac a niekde menej zákazníkov?

Tento víkend sa v Pezinku konala akcia Pezinský Permoník, ktorého súčasťou je aj burza minerálov a polodrahokamov. Na jednom mieste sa sústredilo asi 50 predajcov, ktorí predávali rôzne minerály, drahé kamene a šperky z týchto kameňov.

Do sály so stánkami bol zaujímavý pohľad, lebo pri niektorých stánkoch stálo veľa ľudí a pri niektorých nikto.

Prečo sa pri niektorých stánkoch zastavuje viac ľudí a pri niektorých menej?

Keď ste pristúpili ku stánku, kde nestáli žiadni ľudia, tak sa väčšinou nič nedialo. Predajca tam sedel a pozeral sa na vás, prípadne sa usmial. Tí aktívnejší aspoň prehovorili: “Nech sa páči“. Ale ani to nezabralo, aby vás presvedčili ku kúpe. Dôvodom bolo, že chceli ihneď predávať.

Naopak okolo iných stánkov, a nebolo ich veľa, sa zhromažďovalo množstvo ľudí. Nebolo ťažké odhadnúť, prečo bolo tomu tak. Keď ste sa pristavili pri stánku, začali si obzerať minerály a niektorý vás zaujal, tak sa vám predajca prihovoril.

Začal vám hovoriť niečo o pôvode, využítí a sile daného minerálu. Spôsobil tým, že potenciálny zákazník sa dlhšie zdržal pri stánku a bol ochotný vypočuť si predavača, čo častokrát viedlo k predaju.

 

Najskôr pomáhať a potom predávať

Preto predajcovia, ktorým nešlo len o predaj, hneď ako sa zákazník zastaví, ale išlo im o to pomôcť zákazníkovi, predali ďaleko viac. Tento spôsob predaja je v súlade s trendom, ktorý sa v predaji presadzuje najprv pomáhať (vzdelávať), potom predávať. Predajcovia, ktorí týmto spôsobom predávajú, navytvárajú na zákazníka nátlak a v konečnom dôsledku predávajú viac.

Typickým príkladom takéhoto predaja bol David Kirš a jeho Emailacademy, pomocou ktorej zarobil za mesiac 5, 3 milióna českých korún. Najskôr zverejnil 3 vzdelávacie videá, ktoré pre každého “neznalého” boli prínosné a sami o sebe predstavovali veľkú hodnotu a až potom poukázal na svoju ponuku kurzu emailového marketingu.

Táto stratégia ho priviedla k extrémným zárobkom. Dnes sa o niečo podobné snaží so svojim kurzom Miliónové Impérium, v ktorom chce ľudí naučiť zarobiť svoj prvý milión do jedného roka. Uvidíme ako to dopadne.

Stratégia najprv pomáhať (vzdelávať), potom predávať prináša vo veľkej miere úspech. Skúste aj vy porozmýšlať nad tým, ako tú stratégiu zaviesť vo vašom predaji. Odlíšite sa od konkurencie a hlavne zarobíte. Ľudia nemajú radi predajcov, ale poradcov a konzultantov.

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.