ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Obchodný rozhovor stojí na slovíčkach

 

Prišiel som do hotelového baru (keď som školil predajné zručnosti na  hoteli vo Vyhniach  ) a hovorím barmanovi: “Poprosím si jeden multivitamínový džús a jednu tyčinku Deli.”

Barman odpovedá: “Myslím, že Deli nemáme.” “Ale máme. V sklade sú” ozve sa prichádzajúca čašníčka.

Barman sa teda vyberie do skladu. Keď sa vracia, z diaľky na mňa kričí: “Máme už len pistáciové.” Touto poslednou vetou naozaj “zabil”. Hovoríte si, prečo?

Barman mi povedal omnoho VIAC ako si myslel!

Čo mi vlastne povedal vetou “Máme už len pistáciové.”?

Povedal mi tri veci:

  1. že majú iba jeden druh Deli tyčinky
  2. že štandardne mávajú aj iné druhy
  3. že pistáciová príchuť nie je moc chutná.

Keď to zhrniem, tak v podstate mi podsunul svoj názor, že pistáciová Deli tyčinka nie je dobrá voľba. Namiesto toho, aby ma posunul bližšie ku kúpe, čo je štandardná úloha predavača (teda aj barmana), tak ma naopak, od kúpy oddialil.

Niekedy si predavači, poradcovia alebo obchodní zástupcovia neuvedomujú, čo dokáže jedno nesprávne slovíčko v obchodnom rozhovore – niekedy aj prekaziť celý obchod. Preto by si mal každý predavač dávať pozor, čo hovorí.

Akú vetu by ste v obchodnom rozhovore použili alebo ako inak by ste to spravili, ak by ste boli v situácii vyššie spomínaného barmana?

Odoberajte tie NAJLEPŠIE články z najnavštevovanejšieho blogu o predajných technikách na Slovensku

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.