ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Prednedávnom sa stala veľmi zaujímavá udalosť.
Budú tomu asi 4 mesiace, čo mi zavolal môj klient a hovorí mi: “Volal mi poisťovák z Poisťovne XY, ktorý mi robil pred vami tú poistku. Chce sa stretnúť ohľadne zmien nejakých sadzieb. Mohli by ste ísť so mnou na stretnutie?”
Samozrejme som neváhal a na stretnutie som išiel. Chcel som jednak pomôcť klientovi, aby nepodpísal niečo nevýhodne a zároveň ako školiteľ predajných zručností som chcel vidieť obchodníka v akcii.
Prišiel deň D, hodina H a my sme sa stretli s poisťovákom v jednej reštaurácii. Poisťovák to hneď na nás rozbalil. Ukazoval nám, koľko si môj klient našetril za 10 rokov trvania poistky, ale nič o nových sadzbách.
Čakal som, kam sa bude rozhovor uberať. Kedy už bude hovoriť o tých nových sadzbách (prechod na unisexové tarify). Na moje počudovanie sa k ním vôbec nedostal počas celého predajného rozhovoru.
Prechod na jednotné sadzby len využil ako zámienku na dohodnutie stretnutia, lebo v tom čase na to zákazníci počúvali (prvé klamstvo poisťováka). Na stretnutí už všetko išlo podľa zabehnutého scénara predajného rozhovoru, ktorý pravdepodobne už roky používa na “namotávanie” zákazníkov. Predajný rozhovor bol naozaj účinný, ale plný manipulácie a zatajených faktov.
Bolo zaujímavé vidieť, ako argument, ktorý používal na predaj pred 10 rokmi, zámerne zatajuje, len aby mohol môjmu klientovi pôvodnú poistnú zmluvu zrušiť, nahradiť inou, menej výhodnejšou. Niekedy, keď vidím takéto praktiky predaja, tak mi je z toho na grc. Takýto obchodníci robia zlé meno nielen všetkým poisťovákom, ale aj všetkým obchodníkom.
Obchodníci, ktorí takto predávajú, asi zabudli, že zmyslom predaja je pomáhať. Ako hovorí Zig Ziglar: „Môžeš mať v živote všetko, čo len chceš, ak budeš dostatočne pomáhať iným, aby dostali to, čo chcú.“
Čo hovoríte na takéto praktiky? Už ste sa s nimi stretli aj na vlastnej koži?
Nechajte mi komentár, alebo článok zdieľajte s priateľmi, aby sa aj oni mohli chrániť pred praktikami obchodníka bez chrbtovej kosti.