ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Kupujete na stránkach zľavových portáloch?
Všimli ste si, že používajú klamlivú reklamu respektíve nesplnia to, čo sľubujú v reklame?
Nechcem hádzať všetky zľavové portály do jedného vreca, ale niektoré z nich svojich zákazníkov zámerne klamú.
Už ste zažili niekedy situáciu, keď na výklade obchodu bolo napísané zľava 70 %, a keď ste vošli do predajne, tak ste tam taký tovar nenašli?
V tom prípade sa jedná o klamlivú reklamu. Presne toto používajú zľavové portály.
Skúste zadať do vyhľadávača Google.sk slovo ZĽAVA. Vyhodí vám desiatky výsledkov. Na prvých priečkach budú mnohé www stránky zľavových portálov, ktoré vám sľubujú 90 %-tné zľavy.
Keď navštívite tieto stránky, tak zistíte, že také vysoké zľavy nemajú. Častokrát sa ich zľavy hýbu do 70 %, ale nie do 90 %! Toto možno považovať za klamlivú reklamu (aj keď v minulosti mali zľavy do 90 %).
Ďalší spôsob klamlivej reklamy, ktorý využívajú zľavové portály je, že zatajujú niektoré podmienky služieb, ktoré predávajú.
Spomínam si ako som si kúpil kupón do wellness, a pri vstupe do wellness som sa dozvedel, že vstup je len na dve hodiny. Pritom na stránke neuvádzali žiadne obmedzenie. Neuvádzanie všetkých podmienok je považované za klamlivú reklamu.
Ďalšia taktika, ktorú využívajú zľavové portály je, že sa snažia formulovať niektoré podmienky zľavy tak, aby si to nepozorní ľudia nevšimli.
Uvediem len jednoduchý príklad: “Neobmedzený vstup do wellness v čase od 15 do 18 hod.” Toto síce nie je klamlivá reklama, ale ani dobrý marketing. Lebo celé to môže viesť k nespokojnosti zákazníkov.
Klamlivá reklama je vymedzená v § 45 zákona číslo 147/2001. Podľa tohto zákona je za klamlivú reklamu považovaná každá reklama, ktorá uvádza do omylu zákazníka, a ktorá v dôsledku klamlivosti môže ovplyvniť jeho nákupné správanie.
Táto klamlivá reklama sa môže týkať ceny, charakteristiky tovaru alebo služby alebo charakteristiky obchodníka (viac nájdete tu).
Obchodníci používajú klamlivú reklamu, aby viac predali a získali nového zákazníka. Toto sa však môže veľmi ľahko proti ním obrátiť, lebo dnes sa informácie šíria rýchlejšie a majú ďaleko väčší dosah.
Je to spôsobené existenciou sociálnych sietí a blogov, kde ľudia zdieľajú svoje myšlienky a názory, či už pozitívne alebo negatívne.
Ak sa teda stane, že zákazník nie je s výrobkom alebo službou spokojný respektíve bol podvedený, tak o tejto informácii sa môžu dozvedieť tisíce a niekedy aj státisíce ľudí.
Takže koniec koncov obchodník tým môže viac stratiť ako získať. Preto je lepšie sa klamlivej reklame vyvarovať.
Už ste sa stretli s klamlivou reklamou? Povedzte o tom ostatným v komentároch pod článkom.