ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Neuromarketing – prevratné výskumy v správaní zákazníka

mozog_neuromarketingV minulosti, keď chceli obchodníci alebo marketingoví pracovníci zistiť, po čom ľudia túžia alebo na čo pozitívne zareagujú využívali dotazovanie.

Mnohé firmy dotazovanie veľmi často využívali. Výsledky prieskumu považovali za smerodajné. Napriek tomu veľa nových výrobkov neuspelo, aj keď prieskumy sľubovali skvelé výsledky.

Pred niekoľkými rokmi ste si mohli v kaviarňach kúpiť nový nápoj od Coca Coly – Coca Cola Blak. Bol to nápoj, kde bola spojená Cola s kávou. Dnes ho už budete márne hľadať. Nenájdete ho.

Coca Cole Blak je jeden z výrobkov, ktorý sa nepresadil na trhu. Výskumy pred spustením ukazovali, že tento produkt bude skvelý. Realita ukázala, že výsledok výskumu bol nesprávny.

Rozhodovanie prebieha v podvedomí

Nie je nič nezvyčajné, ale skôr pravidlo, že väčšina nových výrobkov v predaji neuspeje. Štatistiky hovoria, že až 80 % novouvedených produktov neprežije jeden rok od začiatku predaja, napriek tomu, že prieskumy ukazovali niečo iné. Prečo to tak je?

Je to spôsobené tým, že iba 10% racionálneho myslenia vplýva na rozhodovanie a zvyšných 90 % rozhodovania prebieha v podvedomí.

Z týchto výsledkov je potom jednoduché vyvodiť, prečo väčšina výrobkov neuspeje, aj keď sa urobí drahý a rozsiahly výskum. Ak len 10 % rozhodovania má pod kontrolou “vedomie zákazníka” a zvyšných 90% rozhodovania prebieha v podvedomí, tak sa netreba čudovať, že dotazovanie zákazníkov nefunguje.

Čo je neuromarketing?

V tomto smere by bolo určite účinnejšie dotazovanie “zákazníkového podvedomia”. Týmto sa zaoberá vedná disciplína, ktorá vznikla spojením marketingu a tradičnej neurovedy – NEUROMARKETING.

Neuromarketing pomocou špecializovaných prístrojov dokáže nahliadnuť do zákazníkovej hlavy pri jeho rozhodovaní. Obchodníkom a podnikateľom, tak dáva neuveriteľný nástroj, ktorý im pomôže:

Zatiaľ neuromarketing používajú najmä veľké svetové firmy (Google, Pepsi).

U nás neuromarketing využila nadácia Dobrý anjel  v jej televíznej kampani. Pozrite si video, kde sa dozviete viac o tom ako sa rozhodujeme. Výsledkom práce neuromarketérov bola kampaň, ktorá bola viac emotívnejšia a účinnejšia. Stala sa najúspešnejšia televíznou kampaňou v histórii nadácie Dobrý anjel.

Pozrite si televíznu reklamu Dobrý anjel, kde na základe výskumu neuromarketingu bol reklamný spot upravený.

 

Zaujímate sa o tipy ako viac predávať? Stiahnite si zadarmo E-book “Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom”, pomôže vám na ceste za vašim úspechom v predaji alebo v podnikaní.

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.