ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
V minulosti, keď chceli obchodníci alebo marketingoví pracovníci zistiť, po čom ľudia túžia alebo na čo pozitívne zareagujú využívali dotazovanie.
Mnohé firmy dotazovanie veľmi často využívali. Výsledky prieskumu považovali za smerodajné. Napriek tomu veľa nových výrobkov neuspelo, aj keď prieskumy sľubovali skvelé výsledky.
Pred niekoľkými rokmi ste si mohli v kaviarňach kúpiť nový nápoj od Coca Coly – Coca Cola Blak. Bol to nápoj, kde bola spojená Cola s kávou. Dnes ho už budete márne hľadať. Nenájdete ho.
Coca Cole Blak je jeden z výrobkov, ktorý sa nepresadil na trhu. Výskumy pred spustením ukazovali, že tento produkt bude skvelý. Realita ukázala, že výsledok výskumu bol nesprávny.
Nie je nič nezvyčajné, ale skôr pravidlo, že väčšina nových výrobkov v predaji neuspeje. Štatistiky hovoria, že až 80 % novouvedených produktov neprežije jeden rok od začiatku predaja, napriek tomu, že prieskumy ukazovali niečo iné. Prečo to tak je?
Je to spôsobené tým, že iba 10% racionálneho myslenia vplýva na rozhodovanie a zvyšných 90 % rozhodovania prebieha v podvedomí.
Z týchto výsledkov je potom jednoduché vyvodiť, prečo väčšina výrobkov neuspeje, aj keď sa urobí drahý a rozsiahly výskum. Ak len 10 % rozhodovania má pod kontrolou “vedomie zákazníka” a zvyšných 90% rozhodovania prebieha v podvedomí, tak sa netreba čudovať, že dotazovanie zákazníkov nefunguje.
V tomto smere by bolo určite účinnejšie dotazovanie “zákazníkového podvedomia”. Týmto sa zaoberá vedná disciplína, ktorá vznikla spojením marketingu a tradičnej neurovedy – NEUROMARKETING.
Neuromarketing pomocou špecializovaných prístrojov dokáže nahliadnuť do zákazníkovej hlavy pri jeho rozhodovaní. Obchodníkom a podnikateľom, tak dáva neuveriteľný nástroj, ktorý im pomôže:
Zatiaľ neuromarketing používajú najmä veľké svetové firmy (Google, Pepsi).
U nás neuromarketing využila nadácia Dobrý anjelvideo, kde sa dozviete viac o tom ako sa rozhodujeme. Výsledkom práce neuromarketérov bola kampaň, ktorá bola viac emotívnejšia a účinnejšia. Stala sa najúspešnejšia televíznou kampaňou v histórii nadácie Dobrý anjel.
v jej televíznej kampani. Pozrite siPozrite si televíznu reklamu Dobrý anjel, kde na základe výskumu neuromarketingu bol reklamný spot upravený.
V predchádzajúcom spote neuromarketéri identifikovali miesta, kde človek reaguje emotívnejšie(dotyky a zobrazenie srdiečka) a na základe toho spot upravili. Výsledok práce marketérov je reklamný spot nižšie, ktorý bol z pohľadu nových “sponzorov” najúspešnejší. Viac vo videu Video: ako sa rozhodujeme.
Zaujímate sa o tipy ako viac predávať? Stiahnite si zadarmo E-book “Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom”, pomôže vám na ceste za vašim úspechom v predaji alebo v podnikaní.