ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Narodeniny a Meniny – FANTASTICKÝ nástroj na budovanie vzťahov

meniny_narodeniny_klient

Minimálne dvakrát do roka sa každému obchodníkovi naskytne úžasná príležitosť ukázať klientovi, že na neho myslíte, že vám na ňom záleží. 

V tieto dni sa môžte klientovi smelo ozvať. Nemusíte sa báť, že by vám zložil telefón alebo by negatívne reagoval. Dokonca bude rád, že ste si na neho spomenuli aj inokedy ako len vtedy, keď mu chcete niečo predať alebo si pýtať odporúčania.

Narodeniny a meniny sú ideálne dni na budovanie dobrých vzťahov.

POZOR! Dôležitý je spôsob, ako sa klientovi v tento jeho slávnostný deň ozvete. Niekedy spôsob, akým to robia obchodníci (nie len obchodníci) nie je vôbec účinný. Klient nezareaguje, tak ako obchodník očakáva. Snaha, že ste si spomenuli a klientovi zagratulovali, je potom úplne zbytočná. A to je veľká škoda. Nemyslíte?

Vysvetlím to na jednoduchom príklade.

V utorok 6. novembra som mal narodeniny. Super je, že si spomenulo naozaj veľa ľudí. Keď to zrátam, tak celkovo som dostal 86 blahoželaní. Keď som sa deň po narodeninách snažil spomenúť, kto mi poslal nejaké blahoprianie, tak som si spomenul iba na 11 ľudí. Zvyšných 75 upadlo do zabudnutia. (Napriek tomu si všetkých, ktorí si na mňa spomenuli, vážim.)

Čo spôsobilo, že som si spomenul len na 11 ľudí? Jednoznačne forma akým spôsobom mi zagratulovali.

Pamätám si všetkých, ktorí mi poslali SMS, napísali osobnú správu na Facebooku. Nepamätám si na tých, ktorí mi “len” napísali na plochu (na Facebooku) krátku správu napr. “Všetko najlepšie”. Nevryli sa mi do pamäti. Dôvod? Ich blahoželanie nebolo ničím výnimočné.

Presne tak ako u mňa je to aj so zákazníkmi …

meniny_narodeniny_klientKeď v daný deň dostávajú desiatky blahoprianí, tak len ťažko si všimnú to vaše. Musí byť niečim výnimočné.

Preto často písanie blahoprianí zákazníkom, môže byť stratený čas. Ako teda dosiahnuť, aby blahoželanie zákazníkom malo zmysel a slúžilo na budovanie vzťahov so zákazníkom?

Je to jednoduché, použite formu, ktorú nevyužíva väčšina. Buďte originálni.
Dnes je moderné písať blahoželanie na Facebooku. Je to absolútne neúčinné. Mne na plochu na Facebooku napísalo 78 ľudí. Vyniknúť medzi 78-timi ľuďmi, nie je vôbec jednoduché.

To, čo na ľudí môže zabrať napr. SMS. Kedysi všetci posielali SMS k narodeninám. Dnes je to výnimočné. Mne prišli len 4 SMS. Pri množstve 86 blahoprianí proste SMS vyniknú.

Ďalšia cesta ako môže vaše blahoželanie vyniknúť je jeho obsah. Pokiaľ píšete len “klasické frázy” ako sú “všetko najlepšie” alebo “všetko najlepšie, veľa zdravia, šťastia a lásky”, tak máte takmer 100 %-nú istotu, že vaša správa zanikne medzi ostatnými. Vaša snaha o budovanie vzťahov so zákazníkom vyjde nazmar.

Keď sa pozriem na správy, ktoré som dostal, tak 90 % z nich boli “klasické frázy”, zvyšných 10 % boli unikátne správy. Mali nápad. Boli osobné. Cítil som, že správy boli písané pre mňa a nie odniekiaľ skopírované.

Čo teda urobiť?

Jednoducho správu personalizovať. Buďte osobní. Nech klient vie, že tú správu píšete pre neho. Nech nemá pocit, že máte vytvorenú šablonu, ktorú len rozposielate. Napísať namiesto jednej – dve alebo tri vety. Vyvolajte dobrý, zapamätateľný pocit. Ako by sa vám páčilo, keby vám niekto zagratuloval?

Keď sa znova pozriem na blahoželania, ktoré som dostal, tak zisťujem, že tí, čo mi poslali správu v inej forme alebo tí, čo nenapísali “klasickú frázu” alebo tí, čo napísali viac ako jednu vetu, sú v podstate tí, moji najbližší – rodina, kolegovia z práce, priatelia.

Vyplýva mi z toho len jedna vec. Pokiaľ chcete, aby vás zákazník zaradil medzi svojich najbližších, tak by ste sa mali správať ako jeho najbližší. Napísať správu, ktorá vynikne obsahom aj formou. Viem, že jedna správa z vás nespraví jeho najbližšieho priateľa, ale pomôže vám vystúpiť z radu bežných obchodníkov. Priblížiť sa k užšiemu vzťahu so zákazníkom.

Ako využívate meniny, narodeniny a sviatky na budovanie vzťahu s klientmi? Aké ste dostali najoriginálnejšie blahoprianie, na ktoré nikdy nezabudnete? Napíšte mi do komentára.

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.