ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako zľavové portály zneužívajú pocit akútnosti

Velky_vypredaj
V jednom z predchádzajúcich článkov som písal, aké je dôležité pri uzatváraní obchodu vyvolať pocit akútnosti.

Môže sa vám podariť zaujať zákazníka, vyvolať u neho potrebu. Ak nedosiahnete, aby zákazník váš tovar alebo službu chcel ihneď, tak v danom momente nepredáte.

Uvedomujú si to aj zľavové portály. Využívajú časovo obmedzenú ponuku. Niektoré zľavové portály ju doslova zneužívajú.

Ako zľavové portály zneužívajú pocit akútnosti?

Mnohí z nás už využili služby zľavových portálov. Vieme, že na nich nájdeme “výhodné” ponuky služieb a tovarov. Celé to spočíva v tom, že keď sa nájde dostatočný počet kupujúcich, tak predávajúci je ochotný predať tovar za výrazne nižšiu cenu.

Zľavové portály vystupujú ako sprostredkovatelia, ktorí pokiaľ sa zrealizuje predaj, majú nárok na províziu.

Je úplne logické, že cieľom zľavových portálov je sprostredkovať predaj väčšieho počtu tovarov. Čím viac tovarov (služieb) predajú, tým viac zarobia.

1. Stratégia: Ponuku nechať čím dlhšie aktívnu

Niektoré zľavové portály sa rozhodli ísť cestou, že výhodnú ponuku nechajú aktívnu týždeň alebo dva. Čím dlhšie nechajú ponuku aktívnu, tým sa ponuka zobrazí viacerým ľuďom. Je väčšia šanca, že ju predajú väčšiemu počtu zákazníkov.

Má to však aj svoju nevýhodu.  Pokiaľ potenciálny zákazník vidí, že ponuka bude aktívna ešte dva týždne, tak nenúti ho, vyplnil objednávkový formulár ihneď. Je možné, že ho nevyplní už nikdy. Zabudne alebo peniaze minie na niečo iné.

2. Stratégia: Vyvolať pocit akútnosti

Iné zľavové portály sa snažia využívať pocit akútnosti viac vo svoj prospech. Ich ponuka je obmedzená len na pár dni. To po vzhliadnutí ponuky spôsobí u zákazníka vyvolanie pocitu akútnosti.

Takže zákazník, aby neprišiel o túto výhodnu ponuku, ihneď vykoná objednávku a zaplatí. Aj tento spôsob má však svoje nevýhody. Ponuka sa nezobrazí takému veľkému počtu potenciálnych zákazníkov, takže predaje nakoniec nemusia byť také vysoké.

3. Stratégia: Kombinácia obidvoch stratégií

Pred niekoľkými dňami som našiel zľavový portál, ktorý využíva obidve stratégie.

Na jednej strane má ponuku zverejnenú niekoľko dní (jednalo sa o Sai Wellness), aby ju videlo, čo najviac potenciálnych zákazníkov a na druhej strane ponuka sa tvári, že je časovo obmedzená na 48 hodín.

Akonáhle uplynie 48 hodín, ponuka neskončí, pokračuje ďalej, ďalších 48 hodín. Takto to ide niekoľko dní. Touto fintou sa im darí, aby ponuku vzhliadlo veľa ľudí a zároveň veľké množstvo z nich aj ihneď nakúpilo.

Otázka, ktorá ma napadá: “Je to v poriadku, že používajú túto fintu?”

Aké máte skúsenosti so zľavovými portálmi. Napíšte mi do komentárov.

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.