ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Maloobchod: Je vracať peniaze zákazníkom BRUTÁLNA hlúposť?? Čítajte!

Dnes mi priateľka hovorí: “Neviem, či ti mám kúpiť jeden darček.” “Prečo???” “Lebo neviem, či sa ti bude páčiť. Je to iné ako používaš.” A neumožňujú ho vrátiť? – pýtam sa. “Nie, len vymeniť za niečo iné.” Robí tento maloobchodný predajca dobre alebo zle?

“My peniaze nevraciame.” Je štandardná odpoveď, ktorú počúvate, keď sa v maloobchode spýtate, či môžete výrobok vrátiť. Robí to väčšina maloobchodov, lebo sa bojí o svoje tržby. Majú strach, že by všetko čo utŕžili, museli vrátiť a tým pádom nič nezarobili. Pokiaľ túto stratégiu používajú v roku, tak sa nič nedeje. Pokiaľ ju však používajú v predvianočnom období, zbytočne prichádzajú o peniaze.

Psychológia zákazníka

Skúste si spomenúť, ako ste sa zachovali vy, keď vám v obchode povedali, že peniaze nevracajú. Pravdepodobne ste sa rozhodli neriskovať a išli ste hľadať ďalej. Presne takto isto uvažuje väčšina zákazníkov. Veď prečo by mali riskovať svoje peniaze? Radšej sa pokúsia nájsť niečo iné alebo nakúpiť v predajni, ktorá umožní výrobok vrátiť.

Mnoho majiteľov maloobchodných predajní si neuvedomuje, čo skutočne hovoria zákazníkovi, keď mu povedia: “My peniaze nevraciame.” Je to niečo v zmysle: “Choď k našej konkurencii.”  Najväčšie riziko, ktoré z tejto odpovede vyplýva nie je že nepredajú, ale že dajú šancu svojej konkurencii, aby zarobila, ukázala kvalitu svojich výrobkov a v najhoršom prípade si získala zákazníka natrvalo.

Pokiaľ majiteľ maloobchodnej predajne nesedí doma, ale z času na čas si “zapredáva”, tak vie, že zákazníkov, čo sa pred kúpou tovaru zvyknú spýtať, či ho môžu vrátiť, nie je pred vianocami málo. Naopak je ich veľa. Preto je možnosť vrátenia peňazí dobrá. Samozrejme, že niekoľkí z nich ho vrátiť aj prídu, ale ani z ďaleka to nebudú všetci. Preto sa vracanie peňazí osvedčilo pre zvyšovanie tržieb.

Dôkazom, že vracať peniaze zákazníkom (pred vianocami) je naozaj dobré, sú veľké maloobchodné siete. Takmer každá umožňuje svojim zákazníkom vrátiť tovar do určitého času napr. ZARA – predajná sieť módneho tovaru – umožňuje zakúpený tovar vrátiť do 30 dní.

Aké s tým máte skúsenosti? Vyjadrite svoj názor do komentároch pod článkom.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.