ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Spoznajte 3 najdôležitejšie typy zákazníkov. Ktorému typu predávate VY ?

ako zaujať zákazníkaVýsledky dosahujete podľa toho, komu predávate.

Nečakané ?

Z mojej skúsenosti viem, že 99,9% predajcov sa sústreďuje len na jeden typ zákazníka. A pritom poznáme tri typy zákazníkov.

Na akého zákazníka sa sústredíte vy? Komu predávate vy?

Existujú 3 typy zákazníkov:

Počas mojich niekoľkoročných skúseností v oblasti obchodu som zistil, že zákazníkov môžem rozdeliť do troch skupín. Ktoré to sú?

1. Zákazníci bez potreby

Prvým typom zákazníkov sú zákazníci, ktorí nemajú potrebu. Na týchto sa sústreďuje väčšina obchodníkov v priamom predaji napr. finanční poradcovia, predajcovia výživových produktov atď.

Pokiaľ sa zameriavate na týchto zákazníkov, vašou úlohou je odkryť ich potrebu alebo ju v nich vyvolať. Jednoducho ich presvedčiť, aby si kúpili váš produkt, aj keď včera ešte nevedeli, že ho potrebujú. Zameranie na týchto zákazníkov je spojené s častým odmietaním.

Zákazníci v 2/3 prípadov hovoria v telefóne NIE, a podobne je to aj na stretnutí po odprezentovaní produktu. Neznamená to však, že takto by ste nemali predávať. Je to spôsob ako máte plne pod kontrolou svoj predajný úspech.

2. Zákazníci BEZ akútnej potreby

Druhý typ zákazníkov sú zákazníci, ktorí majú potrebu, avšak ich potreba nie je akútna.

Tu je vašou úlohou vyvolať u zákazníka pocit akútnosti, tak aby sa daná potreba posunula v rebríčku jeho potrieb na prvé miesto. Len vtedy príde ku kúpe.

Predajcovia, ktorí sa zameriavajú na tento typ zákazníka, sa väčšinou narobia menej ako u zákazníkov, ktorí nemajú potrebu. Veľmi sa to odzrkadľuje na úspešnosti ich predajných stretnutí.

3. Zákazníci S akútnou potrebou

Tretí typ zákazníkov sú zákazníci, ktorí majú akútnu potrebu. Teda potrebujú vaše produkty ihneď.

Títo zákazníci sú ako čerešničky na torte.

Sami zavolajú a netreba ich presviedčať. Treba len zistiť, čo chcú a to im následne predať.

Problém u týchto zákazníkov je, že sa ťažko hľadajú. Keď však nájdete spôsob ako ich nájsť, tak je to zlatá baňa 🙂

Kto je váš zákazník? Ktorému typu zákazníka predávate? Napíšte do komentárov pod článkom.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.