ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Kedy ľudia odporúčajú produkt alebo službu svojim známym ? (alebo prečo odporúčam pláž v Thajsku)

 

ako prekonať očakávania klientovAko prekonať očakávania klientov ?

Ak si kladiete túto otázku, tak určite dočítajte tento článok až do konca a dostanete odpoveď.

Tento rok som si zažil pláž v Thajsku a pláž na Mallorke. Tú thajskú pláž vám budem odporúčať všetkými desiatimi, ale tú na Mallorke URČITE NIE.

Prečo jednu pláž áno a druhú nie?

Prišiel som na pláž na Mallorke a chceli po mne, aby som zaplatil za lehátko 5 € a aby som si tiež zaplatil aj za slnečník (a to ani nebola sezóna a pláže boli poloprázdne).

Prišiel som na pláž do Thajska (Koh Samui, pláž Lamai), lehátko bolo zdarma, slnečník bol zdarma, uterák bol zdarma a samozrejme WIFI bolo zdarma (bez wifi by to nebolo ono 🙂

Nikto nič po mne za tieto služby nechcel. Napriek tomu som im zaplatil (a nie málo).

Vedľa lehátka bol položený nápojový a jedálny lístok.

Vždy keď som niečo chcel, prišiel chlapík v oranžovom tričku (obsluha), povedal som mu, čo chcem a on to za chvíľu priniesol.

Teraz som však platil veľmi rád

ako prekonať očakávania klientovToto však už nebolo zadarmo – musel som zaplatiť.

Ale zaplatil som rád, čo sa oproti Mallorke nedá povedať 🙂

Ich biznis nebol postavený na tom, že predávali miesta na lehátku (aj keď mohli, veď je to regulérny biznis), ale nápoje a jedlo.

Koniec koncov som tam denne nechal viac peňazí ako keby som platil len za lehátko a slnečník.

Navyše som odtiaľ odchádzal s dobrým pocitom a nie že ma ako turistu niekto poriadne OŠKLBAL 🙂

Ten dobrý pocit spôsobil, že dnes thajské pláže budem odporúčať, obzvlášť však bar No Stress na pláži Lamai, kde som sa dobre cítil a trávil väčšinu času.

Nooo a teraz späť k téme…

Kedy teda ľudia odporúčajú služby alebo produkty iných?

ako prekonať očakávania klientov, ako získať odporúčaniaOdpoveď je jednoduchá

Keď majú pocit, že dostali väčšiu hodnotu, než si zaplatili. Ešte raz to zopakujem.

Ľudia odporúčajú služby a produkty vtedy , keď majú pocit, že dostali výrazne viac, než si zaplatili.

A to je presne ten dôvod, prečo odporúčam thajskú pláž a nie Mallorku.

Čo spraviť, aby vás vaši klienti odporúčali?

  1. Zamyslite sa (alebo urobte si prieskum), čo poskytuje vaša konkurencia pri kúpe. Čo všetko dáva a ako to robí.
  2. Navrhnite, čo by ste mohli dať navyše oproti konkurencii a čo by klientov naozaj potešilo.
  3. Celé to zrátajte z hľadiska financií a potrebného čas (čas vašich ľudí alebo váš čas), aby sa nestalo, že síce budete mať viac klientov, ale nižšie zisky.

ako prekonať očakávania klientov, ako získať odporúčaniaAk by ste zistili, že sa to prejaví len na raste počtu klientov, ale nie na zisku, tak hľadajte ďalej.

Lacné a masívne zvýšenie vnímanej hodnoty

Ešte jedna užitočná rada na záver:

Všimol som si, že často veci, ktoré výrazne zvyšujú vnímanú pridanú hodnotu v očiach klientov nie sú vždy nákladné – nestoja veľa finančných či časových zdrojov.

Preto vás teraz vyzývam – nájdite aspoň 4 konkrétne a realizovateľné spôsoby ako môžete masívne zvýšiť vnímanú hodnotu vašich služieb tak, aby ste vo výsledku nezískali iba spokojného zákazníka, ale nadšeného klienta, ktorý bude s radosťou odporúčať vaše služby a produkty.

ako prekonať očakávania klientov, ako získať odporúčaniaDaná pláž v Thajsku získala mňa ako nadšeného klienta a bezplatnú chodiacu reklamu zároveň, pretože mi poskytli výrazne väčšiu pridanú hodnotu, než som čakal.

Keď teda investujete energiu do nájdenia konkrétnych a realizovateľných spôsobov ako prekonať očakávania klientov, tak získate bezplatnú reklamu na vaše služby (vo forme zástupov nadšených odporúčajúcich klientov) do budúcna.

To sa vám určite parádne oplatí, nemyslíte ?

Napíšte mi, do komentárov či ste už niekedy nejaké služby alebo výrobky odporúčali, prípadne, čo bol dôvod prečo ste sa rozhodli odporúčať.

Prečítam si každý komentár.

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

  • m.g. 17.09.2015 21:20

    Dobrý deň p. Mažár,

    Veľmi si vážim Vašu prácu. Vaše odporúčania a techniky posúvam mojim maklérom. Riadime sa Vašimi typmi a mám pocit, že sa posúvame stále ďalej, čo sa odráža aj na zvyšujúcom počte spokojných klientov 🙂 teším sa na ďalšie články a videa. M.g.

    • Martin Mažár 23.09.2015 11:22

      Ďakujem za malé odporúčanie. Takéto komentáre a milé slová dávajú mojej práci zmysel.

      Som rád, že moje odporúčania, ale aj odporúčania iných autorov, ktorí prispievajú na tomto blogu vám pomáhajú.

      Držím palce a prejem veľa spokojných klientov.

  • Martin Mažár 17.09.2015 05:17

    Martin, ďakujeme 🙂 váš komentár nás (celý tím, čo stojí za blogom) veľmi potešil, lebo to bol dôvod prečo sme blog spustili a neustále na ňom pracujeme.

    Sme zatiaľ len na začiatku, verím to bude ešte lepšie.

    Ešte raz ďakujeme 🙂

  • Martin 16.09.2015 17:18

    Skvelý článok! fandím tomuto blogu, dizajn je perfektný a kvalitné články tu pribúdajú takmer každý deň…

    Len tak ďalej, jeden z naj blogov o predaji na Slovensku, využívam materiál z tohto blogu na mojich školeniach pre môj obchodný tím.

    Martin R.
    Bratislava
    (manažér obchodnej skupiny – kozmetika)

    • Martin Mažár 23.09.2015 11:30

      Ďakujem Martin za komentár 🙂 Som rád, že článok sa vám páči a tiež aj ostatné tipy, ktoré odporúčame v našich článkov.

      Je pre nás cťou, že naše články odporúčate a preberáte so svojim tímom. Tešíme sa z toho 🙂

      V budúcnosti bude bude pribúdať článok každý deň a máme za cieľ ešte zlepšiť kvalitu článkov.

      Prajem veľa úspechov 🙂

Pridať komentár

* Nezapomeňte na povinné pole.