ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Akonáhle klient začne namietať na cenu, väčšina obchodníkov ihneď reaguje jej znížením resp. poskytnutím zľavy. Vždy, keď sa s nejakým obchodníkom stretnem, tak ho “otestujem”, ako na túto situáciu zareaguje. Bez mihnutia oka mi zníži cenu.
Nijako námietku nespracuje a neobhajuje ani cenu. Bežne týmto spôsobom dokážem ušetriť 10 až 20 percent pôvodnej ceny.
To čo je na strane zákazníka úspora, je na strane obchodníka strata. Už ste si niekedy zrátali, aké sú následky poskytovania zliav?
Príklad
Naplánoval som si, že za mesiac predám 100 výrobkov po 100€. Takže za mesiac mám urobiť obrat 10 000€. Keď však na každý výrobok dávam zľavu 15%, t.j. jeden výrobok predám za 85 €, tak pri predaji 100 výrobkov utŕžim len 8500 €. Do splnenia plánu mi chýba 1500€. Na to, aby som splnil plán musím ešte predať o 18 výrobkov viac (1500 : 85 € = 17,6).
Mnohí obchodníci si neuvedomujú, čo znamená, že predávajú so zľavou. Väčšinou to ide na úkor ich času stráveného doma s rodinou alebo ich peňaženky. Namiesto toho, aby zabojovali o cenu a ukázali, že je opodstatnená, ihneď zľavujú.
Ja viem, že námietka na cenu je jedna z najťažších, ale existuje niekoľko spôsobov ako sa s ňou vysporiadať. Zníženie ceny má byť tá posledná alternatíva, keď už nič iné nezaberá. Techniky, ktoré by vám mohli pomôcť:
Využívate niektorý z týchto spôsobov na spracovanie námietky na cenu? Alebo využívate nejaký iný? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom.