ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Firmy si nevážia zákazníkov

nevazit_si_zakaznikaNeustále sa presviedčam, že slovenské firmy si zákazníkov jednoducho nevážia. 🙁

Hovoria mi o tom moji známi. Taktiež to zisťujem aj na vlastnej koži. Možno aj to je príčina, prečo len 5 % slovenských firiem vydrží viac ako 5 rokov?

Myslel som si, že firma chce predávať a zarábať

Pri otváraní jedného eshopu som kontaktoval všetkých výrobcov, či je možné kupovať tovar priamo od nich alebo či distribúciu robia len prostredníctvom veľkoobchodov.

V prípade, že predávajú tovar prostredníctvom veľkoobchodov, som chcel, aby mi dali kontakt na veľkoobchody, s ktorými spolupracujú.

Moju žiadosť som poslal deviatim výrobcom. Na odpoveď som čakal niekoľko dní. Z pomedzi deviatich sa ozvali len dvaja výrobcovia. Jeden, ktorý predáva priamo. Jeden, ktorý obchoduje len prostredníctvom veľkoobchodu.

Bol som z toho nemilo prekvapený. Dovtedy som si myslel, že každá firma chce stále viac predávať a zarábať. V tomto prípade dokonca ani nemuseli vyvíjať takmer žiadnu aktivitu, lebo ako kupujúci som sa prihlásil sám.

Pritom väčšina firiem si dokonca najíma obchodníkov, ktorých úlohou je hľadať a získavať nových zákazníkov. Je škoda, že slovenské firmy majú takýto prístup.

Slovenské firmy si nevážia zákazníkov

Obdobnú situáciu som zažil nedávno, keď som si chcel zaplatiť inzerciu mojej stránky www.predajnetechniky.sk. Oslovil som jedného prevádzkovateľa webu so žiadosťou o inzerciu.

Mal som záujem o najdrahšiu inzerciu, ktorú vôbec ponúkal. Na moje prekvapenie, som ani len odpoveď na moju objednávku nedostal.

Keď v prvom prípade som si povedal, asi som malý odberateľ, preto som im nestál za odpoveď. V druhom prípade naozaj nerozumiem dôvodu, prečo mi neodpísali. Vychádza mi len jedno: Slovenské firmy si nevážia zákazníkov.

Išiel som k druhému

Netreba všetkých podnikateľov alebo prevádzkovateľov web stránok hádzať do jedného vreca. Keď som neuspel s inzerciou u jedného prevádzkovateľa webu, tak som oslovil ďalšieho, stránku onlinemagazin.sk.

Prístup bol úplne opačný. Na môj dotaz som dostal odpoveď ešte v ten istý deň. Naša komunikácia prebiehala úplne hladko, ako by sme sa poznali už niekoľko rokov. Dohodli sme sa nielen na inzercii, ale aj na ďalšej spolupráci.

“Nikdy neočakávajte, že zákazník u vás hneď nechá majland. Najprv vám zákazník musí veriť, až potom môže u vás nechať väčšie peniaze.”

Z môjho pohľadu prístup prevádzkovateľa stránky www.onlinemagazin.sk je prístup, ktorý by mal dostávať každý zákazník, bez ohľadu na to, v akom obore firma pôsobí.

Najprv sme sa dohodli na inzercii na mesiac. Vďaka prístupu (ale aj tomu, že to plní účel), som sa rozhodol nadviazať dlhodobú spoluprácu. Z malej zákazky sa stala veľká zákazka.

Aký je váš názor na slovenské firmy? Máte podobnú skúsenosť, ako som mal ja? Napíšte mi do komentárov.

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.