ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Email marketing: Mazať alebo nemazať kontakty z databázy

Email_marketing
V súčasnej dobre je Email marketing moderný spôsob propagácie.

Email marketing prináša obrovský efekt z hľadiska nárastu predaja. Podľa štatistík za rok 2011 každé investované euro do email marketingu prinieslo približne 36€ tržieb.

Jedna z prekážok email marketingu je, že sa za neho platí. Buď sa platí za počet odoslaných emailov alebo za počet emailových kontaktov v databáze.

To je dôvod, prečo niektorí špekulujú či mazať alebo nemazať kontakty z databázy.

Mazať alebo nemazať kontakty z databázy?

Väčšina názorov, ktoré nájdete na internete odporúča mazať kontakty. Hlavne kontakty, ktorým, keď pošlete e-mail, tak ho neotvoria.

Ľudia neotvárajú emaily z viacerých príčin:

  • zadali emailovú adresu, ktorú nevyužívajú alebo majú ju len na registráciu, či už do súťaží alebo iných formulárov
  • zadali emailovú adresu, lebo túžia mať všetky E-booky. Ak chcete môj E-booku “Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom”, môžete si ho stiahnuť TU.

Okrem tých dôvodov, ktoré sú na strane odoberateľa newslettra, môže byť príčina aj vo vás a vašej práci.

Prečo ľudia neotvárajú emaily?

Ľudia nemusia otvárať vaše emaily aj pre ďalšie dôvody:

  • píšete málo atraktívne nadpisy
  • v nadpisoch máte uvedené “zakázané” slová, na základe ktorých ide váš email rovno do spamového koša, vašu správu si nemajú šancu vôbec prečítať
  • zmenil sa váš obsah. Dnes píšete články o inom, ako ste písali v minulosti, keď sa registrovali do newslettra.

Skôr, ako sa rozhodnete vymazať niektoré kontakty z databázy, skúste sa najskôr pozrieť kriticky do svojich radov, či chyba nie je na vašej strane a až potom sa rozhodnite mazať kontakty. Dajte svojim kontaktom šancu, lebo niekedy sú v tom naozaj nevinne.

Ja osobne sa snažím kontakty z mojej databázy nemazať. Z môjho pohľadu pri kontaktoch získaných (nie kúpených) platí rovnica:

VIAC KONTAKTOV = VIAC KLIKNUTÍ = VIAC PREDAJOV

Mimochodom nie som voči mazaniu kontaktov.  Odporúčam porozmýšľať a zvážiť si, čo tým stratíte a čo tým získate.

Napíšte mi do komentárov ako si tvoríte vlastnú databázu kontaktov a koľko času jej denne venujete.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.