ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Štandardne k cieľu vedie viac ciest.
Odlišujú sa náročnosťou a účinnosťou.
Podobne je to aj v predaji.
V podstate môžeme rozlíšiť dva základné spôsoby ako predávať, ktoré dnes predajcovia používajú, a ktoré fungujú.
Prvý spôsob sa viac využíval v minulosti. Dnes je skôr v úzadí, napriek tomu, že stále funguje.
Pri tomto spôsobe predaja obchodník využíva tlak a rôzne predajné techniky, niekedy až hraničiace s manipuláciou.
Obchodníci, ktorí používajú tento spôsob predaja sú častokrát vyhlasovaní za najlepších predajcov. Avšak ich zákazníci, ani ich kolegovia ich nemajú veľmi radi.
Počas niekoľkých rokov si svoj predajný rozhovor vycibrili do úplnej dokonalosti.
Presne vedia, čo zákazník odpovie na otázku, a čo mu majú povedať.
V podstate im je jedno, čo sa zákazník pýta, čo odpovedá, lebo vždy ho dostanú tam, kam chcú.
Vždy predávajú ten istý produkt, bez ohľadu na zákazníkove požiadavky.
Nevýhodou tohto spôsobu predaja je, že zákazník si nekupuje, ale je mu predávané. Inak povedané, zákazník tu ťahá za kratší koniec a na prvom mieste je predajca.
Typickým príkladom takýchto predajcov sú mnohí “poisťováci”. Keď vás navštívia, veľmi ťažko sa ich zbavíte. Počas celého rozhovoru len tlačia a tlačia. Častokrát tu existuje len jedna cesta: “Podpísať zmluvu!”. Toto je aj dôvod, prečo dnes ľudia nemajú radi poisťovákov.
Predajcovia, ktorí používajú tento spôsob predaja, sa musia zmieriť s tým, že zákazníci ich nebudú mať radi.
Druhý spôsob je založený na opačných princípoch a hodnotách.
Pri prvom spôsobe šlo predovšetkým o predaj.
Pri druhom spôsobe ide hlavne o pomoc zákazníkovi.
Obchodník nie je v role predajcu, ale poradcu. Zaujíma sa o zákazníkove problémy a potreby. Jeho úlohou je mu pomôcť ich vyriešiť.
Takýchto obchodníkov majú zákazníci radi, a taktiež radi ich odporúčajú svojim známym.
Dnes sa vo svete predaja začína viac využívať práve druhý spôsob predaja. Robí zákazníkov spokojnejších a pomáha s nimi budovať dlhodobý vzťah.
Tento trend prichádza napríklad i do poisťovníctva, takže dnešní poisťováci (nie všetci, ale mnohí) už nie sú takí nátlakoví. Ide im skôr o zákazníka ako o seba.
Ako je to u vás? Snažíte sa svojim zákazníkom predávať alebo pomáhať riešiť ich problémy a potreby? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom.