ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako robiť e-mail marketing POCTIVO. NESPAMUJTE!

email_marketing (500 x 334)Každý, kto má e-mailovú schránku, sa už asi stretol s e-mail marketingom alebo s jeho protipólom SPAMOM.

Mnohí, ktorí začínajú v tomto biznise, si práve tieto dva pojmy zamieňajú.

Tiež som nebol výnimka

Priznám sa, že ani ja som vo svojich začiatkoch nebol výnimkou.

Keď som pred niekoľkými rokmi objavil webnode (online software pre začiatočníkov na tvorbu www stránok) a prvý affiliate program (provízny program majiteľov e-shopov), tak som rozmýšľal nad tým, ako najľahšou cestou priviesť potenciálnych zákazníkov na moju stránku a zarobiť na nich.

Čo som chcel spraviť ako prvé…

email marketingVšetkým v mojom adresári som chcel poslať e-mail.

K nim som chcel tiež pridať i tých, ktorí mi niekedy niečo napísali.

Našťastie pred prvým odoslaním takéhoto e-mailu som trocha surfoval po internete a zistil som, že toto nie je e-mailový marketing, ale SPAM.

Takže nikdy som ten e-mail neodoslal – NAŠŤASTIE. Väčšinou tieto maily začínajú: “Ahoj, píšem ti, tak ako som to sľúbil….”, pritom nikto mi nič nesľúbil.

Bola to blbosť, napadla mi ďalšia vec…

Chcel som si kúpiť zoznam e-mailových adries, na ktoré pošlem svoju ponuku. Chcel som kúpiť 100 000 e-mailových adries.

Posielanie ponúk na takéto adresy tiež nie je e-mail marketing. Ich účinnosť je veľmi nízka. Málo otvorených mailov… Málo mailov, ktoré vedú k nákupu. Človek na nich skôr prerobí ako zarobí. Tiež som túto metódu nevyužil.

Vedomé zavádzanie nie je cesta

email marketingĎalšia vec, s ktorou sa v poslednej dobe stretávam, je vedomé zavádzanie v e-maile.

Tiež to nie je e-mail marketing.

Cieľom odosielateľa e-mailu je donútiť zákazníka kliknúť na link, ktorý je jeho súčasťou.

Odosielateľ e-mailu dúfa, že keď zákazníka privedie na svoju “užasnú” stránku, že hneď pri tej príležitosti u neho nakúpi. Väčšinou to tak nie je, lebo neexistuje dôvera medzi zákazníkom a predajcom.

Navyše, ak človeka podviedol, tak je tam skôr nedôvera ako dôvera. Takéto správanie vedie k neúspechu.

Čo je e-mail marketing

  • Email marketing je postupné budovanie databázy emailov, ale s tým rozdielom, že ľudia vám dávajú svoj email dobrovoľne.
  • Email marketing je o posielaní emailu ľuďom. Avšak neznamená to, že pravidelne posielate reklamu. Ľuďom treba posielať veci, ktoré sú pre nich prínosné. Reklama na vaše produkty je v tomto prípade v menšine, teda prevláda kvalitný obsah.
  • Email marketing dáva možnosť sa kedykoľvek z odberu e-mailov odhlásiť. Ľudia, ktorí robia skutočný email marketing sa tohto neboja, lebo nemá zmysel posielať emaily ľuďom, ktorí o ne nestoja.
  • Email marketing je ochrana osobných údajov. Človek, ktorému pošlete email, nevidí emailové adresy ostatných ľudí, ktorým bol poslaný ten istý email.
  • Email marketing je rozumný software (nie gmail, aj keď gmail je skvelý), ktorý umožňuje veci automatizovať. Zbiera za vás kontakty, používa šablóny, zasiela automatické emaily a vyhodnocuje e-mailové kampane.
    V Česko Slovensku je najlepší Smart Emailing, preto ho používam i ja.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.