ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Toto už viac NEROBTE! Prichádzate o vyššie tržby

byť sociálny sa nevyplácaMnohí predavači myslia za svojho zákazníka.

To je chyba, lebo majiteľa obchodu oberajú o vyššie zisky a seba o slušnú províziu.

Pritom predávať viac je také jednoduché. Stačí len pri predaji nebyť sociálny.

Príbeh sociálneho obchodníka

O zubároch sa toho už napísalo. Ja mám to šťastie, že moja zubárka je dobrá odborníčka. Som s ňou veľmi spokojný.

Vždy keď niečo potrebujem, tak ma kvalifikovane ošetrí. Naposledy, keď som bol u nej, tak návšteva ma vyšla na 40 €. Čo je v celku dosť za jeden zub. Ale napriek tomu som spokojný.

Ako predávajú iní obchodníci

Minule, keď som školil v Tatrách, zrazu ma začal bolieť zub. Moja zubárka bola odo mňa vzdialená 350 km a ja som potreboval akútne pomoc.

Vybral som sa teda do Popradu, kde som vyhľadal súkromného lekára. Pomohol mi.

Zbavil ma bolesti a na záver mi povedal:

“Ten zub ešte nie je úplne hotový. Vyčistil som vám ho, dal som vám tam vložku, nech sa prelieči. Mali by ste prísť ešte raz, aby som vám ho mohol dokončiť. V tom prípade máte dve možnosti. Buď sa rozhodnete pre zablombovanie alebo pre korunku.”

Ešte mi bližšie popísal výhody a nevýhody oboch možností a oznámil: “Blombovanie vás vyjde približne na 40 € a korunka na 200 €.” Nebudete veriť, ale rozhodol som sa pre korunku.

Bola síce 5 násobné drahšia, ale má pre mňa nesporné výhody. Priznám sa, že dovtedy som nevedel, že existuje aj takáto možnosť.

Moja zubárka o nej nikdy nehovorila. Už som mohol mať zopár pekných zubov a ona mohla slušne zarobiť.

Dôležité pravidlo predaja znie:
“Nebuďte pri predaji sociálni! Nevypláca sa to.”

Čo robia obchodníci zle

Tým, že niektorí obchodníci (v tomto prípade zubárka) rozhodujú za ľudí, bez toho aby sa ich spýtali, prichádzajú o slušné tržby.

Mnohokrát by ľudia chceli lepšie služby a vyšší štandard.  Avšak často o tom nevedia. Preto sa nemôžu ani pre ne rozhodnúť.

Čo myslíte, má obchodník rozmýšľať za klienta a pripraviť sa o možnosť vyššieho zárobku? Napíšte mi do komentárov. 🙂

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre
  1. israel píše:

    Veľmi zlý príklad! To, že vám vaša zubárka neponúkla možnosť korunky neznamená, že nutne rozmýšľala za vás, ale kľudne to mohlo byť tak, že ako odborníčka vedela, že korunka by vám zuby poškodila (musela by ich obrúsiť ) a vy máte zuby ešte v celkom dobrom stave, čím vám nielen šetrila peniaze dnes, ale aj o desať či dvadsať rokov.

    • Martin Mažár píše:

      Dobrý deň, áno mohlo by to tak byť, to by bol ten lepší prípad. Žiaľ iným zubárom sa rozum zastavoval nad tým, ako to niekto mohol spraviť :(. Hovorili mi, že toto ešte nevideli. Tiež ani ja som z toho nebol nadšený, že mi zo zubu trčal kovový klin, ktorý bol “obkolesený bielou plombou.

Napísať odpoveď pre Martin Mažár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.