ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

3 dôvody, prečo stojí za to, byť sám sebe pánom

Mať okolo seba úžasných ľudí, nielen priateľov, ale aj klientov, obchodných partnerov, to je obrovská výhra. V takom prostredí je radosť žiť a pracovať.

Poviete si: „Áno, ale to nie je realita. To sa mi za 20 rokov, čo som zamestnaný ešte nepodarilo.“ Veď práve.

Ak budeme stále robiť na niekoho a nezačneme sami podnikať a vytvárať si svoj vlastný svet, možno sa vám to ani nikdy nepodarí.

Začnite robiť sami na seba skôr ako vám niekto bude chcieť vnuknúť myšlienku, že nie ste celkom v poriadku, alebo že ste nanič.

Keď som bola zamestnaná, niekedy som si už myslela, že som nekompletná.

Možno to poznáte… Raz som si názor mala nechať pre seba, lebo šéfovia majú vždy pravdu a inú nechcú počuť.

Inokedy som zase nemala iba robiť, čo sa mi povie, ale aj povedať svoj názor šéfovi, lebo to očakával a mala som sa mu viac „tváriť“.

A ja som už z rezignácie z predošlých zamestnaní radšej „držala hubu a krok“.  Ani tak dobre, ani tak. Tak, ako?

Berte ma, alebo ma neberte

Ja chcem byť sama sebou, ja som JA a nie to, čo chcú všetci.

Tak som s tým raz praštila a s malou dušičkou začala podnikať a robiť to, čo milujem.

Absolútne som nemala šajnu, ako to celé vypáli a ani čas zamýšľať sa nad tým. A to bolo dobre.

Buďte konečne tým, čím naozaj ste, a nie tým, kým ostatní chcú, aby ste boli

Nie sú to ani 2 roky, čo som začala a okolo mňa sú zrazu ľudia, pri ktorých nám úplne iné pocity, ako pri práci, ktorú som robila pre svojho zamestnávateľa.  Ako je to možné?

Vo vlastnom biznise je to o vás, o nikom inom. A ani zďaleka to nie je len o výmene tovaru a služieb za peniaze. Je toho oveľa viac, čo si navzájom dávame. Teda, aspoň moji klienti mne. Tú hodnotu nevyčíslim, ale môžem vám ju aspoň načrtnúť.

1. Učím sa od klientov – byť človek

Aby ste pochopili, aký typ človeka je Monika, iba predslov o nej a jej upratovacej firme.

  • Počuli ste už, aby niekto pravidelne naháňal dodávateľa, aby mu vystavil faktúru? Tak, ona to robí v mojom prípade každý mesiac.
  • Keď som jej dávala robiť tlačené vizitky, odmietla uvádzať titul Ing. Nemá ho nikde, ani v emaily, ani na webe. Zrušila ma tak, že som jej to už nikdy viac nenavrhla 😀
  • A to nie je všetko. Spustila úspešný projekt s podporou Ligy proti rakovine a pomáha onkologickým pacientom.

Ale k veci. Roboty má vyše hlavy,  potrpí si na kvalitu a o svojich zákazníkov sa ukážkovo stará. A nielen o nich. Zamestnáva 30 žien.  Sú to väčšinou matky s deťmi, bez vlastného bývania a peňazí na podnájom.  Asi tušíte,  s akými existenčnými problémami niektoré zápasia.

Keby ste také ženy zamestnávali, dáte im načas výplatu a poviete si: „Je mi to ľúto, ale  je to  každého vec.“

No, pre Moniku je to aj jej vec. Netušíte, čo si naposledy vymyslela. S čím prišla teraz, keď má najviac roboty a v súkromí najrušnejšie obdobie.

„Dani, rozhodla som sa urobiť pre moje ženy a ich deti veľkú vianočnú zbierku medzi známymi. Nevieš si predstaviť, ako sa budú tešiť! To bude radosti a sĺz od dojatia. “

Čo dodať? Nemám slov. Mnohí súcitime, ale tým to končí.

Neodnesieme zbytočnosti ďalej ako do kontajnera. Obťažuje nás to. Kto si dnes dá popri svojich starostiach s niečím podobným námahu?

Kto by chodil od dverí k dverám známych, naťahoval sa s niečím, 3 mesiace triedil a balil, aby niekoho potešil len tak? Máte niekoho takého v okolí? Držte sa ho.

2. Učím sa od klientov – byť odborník

V poslednej dobe som dosť zlenivela. Vedela som, že mi veľa odborných vecí uniká,  ale vedome som ich ignorovala.

Samozrejme, človeka to dobehne, lebo nebude vedieť dať zákazníkom viac.

Proste, nemôžeš ani na chvíľu zastať. Inak nedobehneš vlak.

V tom čase mi prišiel do cesty nový klient a ponúkol mi spoluprácu. Výsledkom je pre neho môj text, obsah, ale pre mňa nové hodnotné vedomosti, ktoré som už dlhšie postrádala.

Pretože prišiel s témami, ktoré potrebujem pre zvýšenie svojej odbornosti a teraz ich už musím chtiac – nechtiac študovať. A tak mi pribudol nielen príjem. Dobré, že? Náhody neexistujú, verím tomu 😉

3. Učím sa od klientov – nebyť trápna

Už dlhšie som chcela rozviazať zmluvu s jednou firmou. Prečo? Lebo mám výčitky, že pre nich robím veľmi málo, alebo nič a trvá to už 1,5 roka. Nie že by som nechcela pre nich robiť, ale, majú veci inak nastavené ako ostatné firmy, kde dokážem nezávisle a samostatne pracovať bez ďalšieho medzičlánku alebo medzizastávky.

A okrem toho, občas dlho čakám od nich na spätnú väzbu a veci sa hrozne vlečú.

Keď im mám vystaviť na konci mesiaca faktúru, nemám z toho dobrý pocit. Obzriem sa dozadu a „nič“ za sebou nevidím.

Navrhla som im, že ak ma budú potrebovať, aj po rozviazaní zmluvy, som im k dispozícií ďalší rok grátis. Vysvetlila som, čo ma k tomu vedie.

Musím podotknúť, že sme sa s majiteľom stretli raz v živote. Komunikujeme vzhľadom na vzdialenosť (Michalovce) len telefonicky alebo emailom.

Viete, čo mi majiteľ povedal?

„Pani Mudráková a vy ste zo Slovenska? Alebo odkiaľ? Neviete, ako to tu chodí?“

Ešte niečo dodal a pochopila som, kam mieri.

„Áno, viem, kamarátka mi povedala, že to nemám riešiť. Že to je normálne. Že mám vystaviť faktúru a nemám sa starať, ak vám to nevadí. Ale….“

Tak potom asi ja nie som normálna, som trápna. Docvaklo mi…

Dodal, že sa nemám znepokojovať, že sám nemal čas, lebo chodil na ďalšiu výšku a súčinnosť s firmou som preto postrádala a zastala niekde sama… Že nikdy nespokojnosť s mojou prácou neprejavil, aj keď jeho stručné odpovede tak mohli vyznieť. Dôvodom bola zaneprázdnenosť.

Ale, ak ma trápi svedomie, môžem im prísť umyť okná na dome, je ich určite 60. 😀

…Neskutočný pocit ma zalial. Ani netušíte, ako som sa toho telefonátu obávala a ako dlho ho odkladala. A zrazu mi práca išla od ruky a veci, čo som pred sebou tlačila, boli o chvíľu hotové. Aký reštart 😀

Moji klienti sú moji motivátori

Tak si predstavte, že pracujete s podobnými ľuďmi. Pretože, keď začnete podnikať, začnete postupne vašou prácou priťahovať podobných ľudí, alebo ľudí, ktorí vám majú niečo dať. Niečo viac ako len peniaze za váš produkt alebo službu.

Niečo “vaše” , čo sa nedá zaplatiť ani vyčísliť.  Teraz už viete, čo to je.

Ešte stále váhate, či makať na seba alebo na iných?  Držím vám palce.

fb-follow

Daniela Mudráková
Moje meno je Daniela Mudráková. Som profesionálna copywriterka a autorka blogu DanielinePero.sk, kde svojimi článkami pomáham podnikateľom, aby ich marketingová komunikácia a texty boli v dnešnom konkurenčnom prostredí trefnejšie, pútavejšie a príťažlivejšie pre zákazníkov. Vo svojich článkoch na blogu www.PredajneTechniky.sk sa sústredím na presvedčivú komunikáciu s klientom, aby ste ho dostali na svoju stranu a vyvolali v ňom skutočný záujem a chuť kúpiť si váš produkt alebo službu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.