ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Chcete predávať viac než vaši konkurenti? Stačí, keď budete prví využívať príležitosti, ktoré ponúka trh.
Tento týždeň som bol pozvaný prednášať na FESTIVAL VÍŤAZOV. Cieľom mojej dvojhodinovej prednášky INOVÁCIE V PREDAJI bolo obchodníkom otvoriť oči a ukázať príležitosti, ktoré na nich dnes čakajú.
V tomto článku vám priblížim aspoň časť mojej prednášky.
V minulosti predaj fungoval tak, že obchodník musel nájsť zákazníka, zatelefonovať mu, dohodnúť s ním stretnutie a presvedčiť ho, aby kúpil.
Dnes predaj môže vyzerať úplne inak.
Zákazník zatelefonuje sám, lebo chce kupovať. Na stretnutí sa obchodník len pýta, čo zákazník potrebuje a radí mu, aký produkt si vybrať.
Najväčší rozdiel v procese predaja je, že obchodník nemusí:
Jediné, čo musí obchodník robiť je, pýtať sa a počúvať, čo zákazník potrebuje. Presvedčiť ho k tomu, že jeho produkt je to “pravé orechové”.
Už netreba v zákazníkovi vzbudzovať potrebu produktu, stačí len obhájiť svoj produkt pred konkurenčným.Podľa môjho názoru nie je nič ľahšie, ako obhájiť produkt pred konkurenciou. Teda, ak dobre poznáte svoj produkt a máte aspoň nejakú znalosť konkurenčných produktov. 🙂
Môže za to dostupnosť informácií. V minulosti mali všetky informácie o produktoch a riešeniach len obchodníci.
Dnes tieto informácie sú dostupné aj na webe. Takže zákazník už nemusí bežať za obchodníkom. Stačí, keď si “nahodí” stránku Googlu a zadá do neho slová, ktoré sa týkajú problému, ktorý práve rieši.Behom pár sekúnd (alebo minút) sa dozvie, čo chce vedieť.
Keď už klient pozná riešenie svojho problému, má na výber dve možnosti:
Obchodníci, ktorí predávajú produkt, ktorý nie je dostupný cez internet majú obrovskú výhodu. Vďaka internetu im môže často zvoniť telefón, kde zákazník hovorí: “Dobrý deň, rád by som si od vás kúpil….”
V tejto výhode sú najmä:
V prvom rade musíte byť na webe. To znamená mať nielen profil na facebooku, ale mať aj vlastnú web stránku.
Na web stránke, by mali byť informácie nielen o vás, ale aj informácie, ktoré na webe vaši potenciálni zákazníci často vyhľadávajú. Úlohou týchto informácii nie je predávať, ale budovať dôveru u zákazníka, že ste odborník.
Vaša web stránka sa bude pravidelne objavovať vo výsledkoch vyhľadávania, keď bude obsahovať informácie, ktoré zákazníci na webe často vyhľadávajú. To znamená, že na vašu stránku bude chodiť veľa potenciálnych zákazníkov. To už je len krôčik od toho, aby vám zavolali, že chcú si od vás kúpiť váš produkt.
Uvediem len malý príklad z predaja finančných produktov. Pri surfovaní po internete som objavil finančného poradcu, ktorý získava zákazníkov z internetu. Tu sú výsledky, ktoré sa mu podarili za rok tejto činnosti. Internet mu dopomohol za rok uzatvoriť 45 zmlúv. Čo pri predaji finančných produktov nie je naozaj málo.
Obdobne to funguje v každej oblasti. Chce to len – byť na webe a byť aktívny.
Ak sa vám článok páčil, dajte mu “páči sa mi” alebo ho zdieľajte so svojimi priateľmi. Je to jediný spôsob, ktorým mi dávate najavo, že má zmysel sa s vami deliť o moje skúsenosti. Ďakujem za vaše reakcie a prajem veľa úspechov vo vašom biznise.