ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako dosiahnuť viac predakov? Takto určite ZÍSKATE viac predajov z databázy!

ako dosiahnuť viac predajov, vyššie predaje, viac klientovPýtate sa ako dosiahnuť viac predajov? Jedno je získať kontakt na potenciálneho klienta a druhé je vedieť s tým kontaktom pracovať.

Väčšina firiem u nás doslova mrhá kontaktmi na potenciálnych klientov. Štandardne to funguje tak, že firma získa (kúpi, zorganizuje súťaž) databázu kontaktov, rozdelí ju medzi obchodníkov a obchodníci sa rozbehnú za klientmi, aby im mohli predávať.

Väčšinou takéto snaženie nie je moc úspešné.

Keď zo 100 kontaktov 6 ľudí spraví nákup, tak sa to považuje za úspech. Potom firma nakúpi ďalšiu databázu, znova ju rozdelí medzi obchodníkov a tak to ide dookola. Pritom z jednej databázy sa dá vyťažiť ďaleko viac.

Takáto úspešnosť je bežná, pokiaľ obchodník sa snaží predávať hneď pri prvom kontakte. Vžite sa do role klienta, ktorý niekde zanechal svoj kontakt (email alebo telefón) a vy ste získali databázu, ktorá obsahovala kontakt na neho. Myslíte si, že klient teraz bude skákať od radosti a okamžite od vás bude kupovať?

Nie, takto to nefunguje, teda funguje, ale výsledky sú chabé (ako som spomínal vyššie). Pritom vytĺcť z databázy kontaktov vyšší predaj, nie je vôbec ťažké, len treba k predaju správne pristupovať.

Prvý krok v procese predaja

Predaj je proces a prvým krokom v tomto procese (po získaní kontaktu na klienta) je vybudovať dôveru. Ak máte dôveru, tak často krát nepotrebujete ani zbrane najväčšieho kalibru a klient kúpi. Kúpi preto, lebo vám verí.

Avšak keď získate kontakt na klienta, ktorý vás nepozná a idete mu ihneď predávať, tak tam nie je žiadna dôvera. Ten klient je v takom istom rozpoložení, ako keby ste našli jeho meno a telefónne číslo v Zlatých stránkach a snažili sa mu predať. Preto sú výsledky práce s databázou také nízke.

Druhý krok v procese predaja

S klientom treba začať ihneď po získaní kontaktu komunikovať. Zatelefonovať mu, napísať email alebo list, ktorého cieľom nie je predávať, ale pomáhať a budovať dôveru.

Je to niečo ako predohra, ktorú musíte absolvovať, aby ste v budúcnosti dotiahli obchod do úspešného konca. Čím viac hodnoty a servisu ešte pred predajom klientovi dáte, tým je vyššia pravdepodobnosť, že na vašu ponuku zareaguje pozitívne.

Preto ak chcete z vašej databázy vytĺcť viac predajov, tak najprv budujte dôveru, až potom predávajte. Lebo práve nedostatok dôvery je najčastejšia príčina, prečo od vás klient nechce niečo kúpiť.

Ak sa vám článok páčil, dajte mu “páči sa mi” alebo ho zdieľajte so svojimi priateľmi. Je to jediný spôsob, ktorým mi dávate najavo, že má zmysel sa s vami deliť o moje skúsenosti.

Ďakujem za vaše reakcie a prajem veľa úspechov vo vašom biznise.

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.