ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako získať nových zákazníkov

ako získať nových klientovNoví zákazníci sú hybným motorom obchodu.

Každý predajca by mal mať dostatok kontaktov, aby mohol realizovať predajné stretnutia.

Avšak kontaktov na potenciálnych zákazníkov nikdy nie je veľa, skôr naopak – je ich nedostatok. Preto veľa predajcov si kladie otázku:

Ako získať nových zákazníkov?

Predajca má dve možnosti, ako môže získať nových zákazníkov:

  • Buď stratégiou Push
  • Alebo stratégiou Pull

Stratégia push (tlak)

ako získať nových zákazníkovTáto stratégia predstavuje klasický spôsob získavania nových zákazníkov, s ktorým sa môžete stretnúť takmer na každom školení.

Dostanete rady tipu:

  • hľadajte ľudí vo svojom okolí,
  • získavajte odporúčania,
  • používajte Zlaté stránky atď.

Stratégia push je postavená na tom, že predajca je ten, ktorý vyhľadáva nových zákazníkov. V stratégii pull je to naopak.

Stratégia pull

ako získať nových zákazníkovsa opiera o fakt, že zákazník (ktorý má potrebu) sám hľadá predajcu, u ktorého nakúpi.

Predajca je v rámci vyhľadávania nových zákazníkov absolútne pasívny.

Jeho úlohou je len pracovať na svojej propagácii a na zvyšovaní popularity. Jeho cieľom je dosiahnuť, aby jeho vyhľadávali samotní zákazníci.

Prečo byť na internete?

V minulosti (ani nie v takej ďalekej) na to, aby predajca dosiahol takú známosť alebo popularitu, aby za ním zákazníci sami chodili, trvalo niekoľko rokov ( 5 a viac).

Dnes je doba iná. Vďaka internetu to ide niekoľkonásobne rýchlejšie. Ľudia, ktorí hľadajú odborníka a nemajú takého vo svojej blízkosti, väčšinou idú na internet. Ak vo svojom okolí niekoho, tak nakúpia práve u neho.

Takže z tohto pohľadu je kľúčové:

  • byť na sociálnych sieťach (Google+, Facebook, Twiter, LinkedIn),
  • mať vlastný blog alebo www stránku (odporúčam Webovač),
  • byť aktívny na internetových fórach,
  • písať odborné články do rôznych internetových časopisov,
  • byť v neustálom kontakte so svojim zákazníkom.

stiahnutie

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.