ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako využiť blog na nábor do MLM

Slováci sú vo využívaní internetu pre svoj biznis 100 rokov za opicami (trocha preháňam). Vidieť to napríklad pri využívaní resp. nevyužívaní blogov pre marketing a predaj.

Mnohé firmy už majú vlastné webové stránky, na ktorých prezentujú informácie o firme a výrobkoch, ale blogy jednoducho zaostávajú, či už sa jedná o firemné blogy alebo osobné blogy. Pritom mnohí ani nevedia o čo prichádzajú.

 

Využívajte blogy na marketing a predaj

V jednom z predchádzajúcich článkov (Prečo si zriadiť blog – pre prachy), som písal, že blogy sa dajú veľmi dobre využiť pre marketing a predaj. Slúžia najmä na:

Pár dní po zverejnení toho článku mi prišla otázka od manažérky z jedného MLM (multilevel marketing), či sa dá využiť blog na nábor. Moja odpoveď je SAMOZREJME.

Skôr ale než vám prezradím ako na to, pozrime sa do hlavy človeka, hľadajúceho prácu alebo ochotného urobiť zmenu v práci.

 

Prečo väčšina ľudí nechce vstúpiť do MLM?

Existujú dve hlavné príčiny. Prvá je, že nechcú ponúkať žiadne výrobky alebo služby ľuďom vo svojom okolí. Majú k tomu viaceré dôvody napr. nechcú vyzerať hlúpo pred svojimi známymi alebo sa hanbia, majú ostych atď.

Toto sú ľudia, ktorí sa nehodia do MLM (multilevel marketing), lebo  zmena ich postoja by mohla zabrať veľa času. Občas sa treba zmieriť s tým, že nie všetci sa hodia na prácu predajcu MLM produktov.

Druhá príčina prečo väčšina ľudí nechce vstúpiť do MLM (multilevel marketing) je, že sa boja neistoty, či si dokážu zarobiť peniaze a uživiť sa. Majú veľkú neistotu, keďže obdobnú prácu ešte nikdy nerobili a navyše veľa ľudí z ich okolia sa už o niečo podobné pokúsilo a neúspešne.

Títo ľudia potrebujú jednoducho DÔKAZ. Dôkaz, že MLM je príležitosť a že i obyčajný človek sa môže dostať k nadštandardným príjmom v podobe niekoľkotisícových zárobkov.

Skúšenejší ľudia potrebujú viac informácií

Zakladatelia MLM to vedia, preto aby dokázali, že práca v MLM vedie k úspechu, nútia ľudí často chodiť oblečených v obleku alebo v kostýmoch. Lebo práve takéto formálne oblečenie býva znakom úspešných ľudí pracujúcich na vysokých pozíciach.

Aby obraz úspešných ľudí pracujúcich v MLM bol dokonalý, tak mnohé MLM firmy “dávajú” resp. zapožičiavajú tým úspešnejším pracovníkom drahé autá, aby tí začínajúci mali dôkaz, že to naozaj funguje.

Značne na to letia tí menej skúsení a vekovo mladšie ročníky. Tí skúsenejší a poväčšine starší (30 a viac) potrebujú viac informácií. Jednoducho sú náročnejší na presviedčanie.

A práve tu môžu zabrať blogy. Úlohou blogov, ktorých cieľom je náborovať nových ľudí do MLM, by malo byť poskytovať informácie o danom MLM systéme a dôkaz, že prostredníctvom MLM sa dá prísť k vysokým príjmom.

Výhody a nevýhody náborovacieho blogu

Tento náborovací blog by mohol vyzerať ako denník obchodníka v MLM, v ktorom by obchodník od začiatku písal, svoju “story”, ktorá ho privádza k úspechu.

Prostredníctvom článkov by sa delil o svoje výhry, ale aj prehry, o svoj zárobok, o tom, čo robí počas dňa, aby potenciálny MLM pracovník presne vedel, čo ho čaká a ako sa bude vyvíjať jeho príjem.

Nový človek do MLM systému, ktorý vzíde na podnet náborovacieho blogu, bude presne vedieť čo ho čaká, nebude to len nejaký rojko, ktorý túži zarobiť a nič nerobiť.

Je vysoká pravdepodobnosť, že taký človek bude makať a veľmi ľahko sa môže stať oporou tímu a pomôcť vybudovať naozaj kvalitnú a rozsiahlu sieť pre seba a svojho sponzora (pre toho, kto ho znáboroval).

Nevýhodou náborovacieho blogu tohto typu je, že ak sa vám to nepodarí dotiahnuť do úspešného konca, tak to mnohí ľudia na internete uvidia.

Takže skôr než sa do toho pustíte sa vyzbrojte vytrvalosťou. Na druhej strane odmena pre tých, ktorí to vydržia a dosiahnu úspech, bude obrovská v podobe vysokého príjmu a uznania.

Tak ako, máte guráž to vyskúšať? Ako by povedal Seth Godin, ľudia, ktorí riskujú väčšinou dosahujú úspech, lebo začnú, zakiaľ iní len rozprávajú. Ak chcete začať blogovať, tak začnite tu a zriadte si svoj blog – je to ľahké ako facka.

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.