ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ
Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať
Niekedy sa stáva, že v snahe pomôcť predajcom im skôr človek uškodí.
Často za tým stojí zlá spätná väzba pri snahe o ich rozvoj.
Dnes žijeme v modernej dobe, v dobe spätnej väzby. Mnoho manažérov si uvedomuje, aké je dôležité rozvíjať seba a svoje schopnosti.
Pri každej príležitosti vyžadujú od ľudí zo svojho okolia spätnú väzbu.
Podobne však zvyknú postupovať aj pri svojich podriadených napr. obchodníkov alebo predajcov.
Snažia sa ich rozvíjať tým, že im dávajú spätnú väzbu na ich prácu. Častokrát však takáto spätná väzba nespĺňa základné ciele.
Spätná väzba by mala obchodníka rozvíjať.
Teda po jej odznení, by mal predajca vedieť, ako robiť veci lepšie.
Častou chybou pri dávaní spätnej väzby je absencia návodu.
Ten, ktorý dáva spätnú väzbu pomenuje síce, čo bolo urobené zle, ale nedáva konkrétny postup, ako to urobiť, aby to bolo nabudúce správne. Lebo spravidla ani sám to nevie.
V tom prípade, je lepšie sa negatívnej spätnej väzbe radšej vyhnúť, lebo by mohla obchodníka demotivovať a zneistiť.
Druhým, nie menej dôležitým cieľom spätnej väzby je motivovať predajcu k vyšším výkonom. Aby spätná väzba nevyznela opačne (demotivačne), je dôležité nevypichovať príliš veľa miest na rozvoj.
Jednak to môže obchodníka demotivovať a navyše sa nedokáže rozvíjať v 5-tich alebo 10-tich veciach naraz. Preto je dobré zamerať sa len na kľúčové miesta rozvoja.
Pokiaľ človek chce, aby jeho spätná väzba vyznela motivačne, tak by v nej nemala chýbať pochvala a uznanie za veci, ktoré v danej chvíli predviedol dobre. Tu je dôležité byť konkrétny a neodbaviť pochvalu len jednoduchým “Bolo to dobré.”
Takto daná spätná väzba nielen motivuje, ale zároveň aj utvrdzuje predajcu, čo robí dobre, a čo má ponechať v ďalšej práci.
Aké máte vy skúsenosti so spätnou väzbou? Podeľte sa s nami a pridajte svoj komentár pod článok.