ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako docielite, aby vaši známi KUPOVALI vaše produkty bez toho, aby vás vysmiali ?

 

dôvera u známychPredstavte si, že všetci vaši známi by chceli kupovať od vás vaše produkty.

Aké by to bolo? 

Mnohí by mali po starostiach.

Samozrejme dosiahnuť, aby od vás nakupovali všetci vaši známi je nemožné (to je možné, len keby ste robili zadarmo a vaše produkty rozdávali :)). Čo je však možné, aby od vás nakupovali viac, ako od vás nakupujú dnes.

Mám teraz pre vás úlohu, ktorá je veľmi jednoduchá. Zaberie vám asi len minútu. Je to prvý krok k tomu, aby sa vám ozývalo viac známych, ktorí majú záujem o vaše produkty. Po dokončení tejto úlohy, vám objasním, ako vám to pomôže k tomu, aby vaši známi od vás nakupovali. Tak poďme na to.

 

Položte si tieto 3 kľúčové otázky

 

Odpovedzte si v duchu na tieto tri otázky:

  1. Otázka – Koľko máte známych?

(Napoviem vám, že priemerne má každý 200 až 250 známych. Medzi nich patria spolužiaci, kolegovia, bývalý kolegovia, rodina, susedia, rôzni odborníci a obchodníci, od ktorých nakupujete alebo sa s nimi radíte, ľudia, s ktorými ste sa zoznámili na dovolenke alebo nejakej spoločenskej udalosti, prípadne pri športe.) Koľko teda máte svojich známych? To je prvá otázka.

  1. Otázka – Koľko z týchto známych vie, čo robíte?

Napríklad, koľko ľudí vie, že ste výživový poradca, a že pomáhate ľuďom nastaviť správny jedálniček, aby boli zdravší, aby schudli, a aby predchádzali civilizačným chorobám. Keď ste finančný poradca, koľko z vašich známych vie, že im môžete vybaviť nižšiu splátku hypotéky, vybrať poistenie, kde za svoje peniaze dostanú najlepšiu hodnotu.

Zamyslite sa teraz nad počtom ľudí, ktorí vedia, čo robíte a ako im môžete pomôcť. Koľko ich je?

  1. Koľko ľudí z tých, čo vedia, čo robíte, vás považuje sa skutočného odborníka?

Toto je veľmi dôležitá otázka. Myslia si vaši známi, že ste odborník v tom, čo robíte? Koľko je takých? Spočítajte ich a buďte k sebe skutočne úprimní.

 

Vysvetlenie otázok

Teraz nastal čas na vysvetlenie, prečo som sa na tieto tri otázky pýtal. Toto vysvetlenie vám umožní pochopiť, prečo tak málo vašich známych dnes kupuje vaše produkty a zároveň vám aj odhalí, čo urobiť, aby to v budúcnosti bolo viac.

 

Prvá otázka „Koľko máte známych?“ predstavuje hypotetický počet vašich známych, ktorí môžu od vás kupovať. Je to absolútny strop, ktorý v reálnom svete nejde dosiahnuť.

 

dôvera u známychDruhá otázka „Koľko z tých známych vie, čo robíte?“ Je reálny počet vašich známych, ktorí vám môžu zavolať a pravidelne od vás nakupovať. Lebo len ten, kto vie, čo robíte a ako pomáhate ľuďom, vám môže zavolať, keď bude potrebovať vaše služby. Preto pokiaľ chcete, aby sa vám ozývali vaši známi, neustále zväčšujte okruh tých, ktorí vedia, čo robíte. Začnite s tým už od zajtra a využite na to každú príležitosť.

 

Tretia otázka „Koľko z tých, čo vedia, čo robíte, vás skutočne považuje za odborníka?“ Toto je počet ľudí, ktorí vo väčšine sú už vašimi klientmi, alebo v krátkom čase sa nimi stanú. Lebo len vtedy, keď vás človek považuje za skutočného odborníka, od vás nakúpi. Ak vás nepovažuje za odborníka, tak jednoducho vyhľadá človeka, o ktorom si myslí, že má skúsenosti, aby mu pomohol.

 

Pred niekoľkými rokmi moja známa začala mať problémy so srdcom – pocity búšenia srdca a nepravidelný tep. Vybrala sa teda k lekárovi. Na moje prekvapenie nešla za susedom, ktorý bol srdciar, ale vyhľadala iného lekára. Keď som sa jej pýtal prečo to urobila, tak to zdôvodnila tým, že má pocit, že sused nie je taký odborník.

 

Toto isté, čo urobila moja známa svojmu susedovi sa bežne deje a je to najčastejší dôvod, prečo mnohí obchodníci nemajú veľa klientov z radov svojich známych. Ak chcete, aby viac vašich známych sa stalo vašimi klientmi, tak by ste mali začať robiť dve veci:

dôvera u známych

 

  1. Dať vedieť, čo najväčšiemu počtu vašich známych, čo robíte.
  2. Postupne im dávať dôkazy, že ste v danom obore skutočný odborník.

Na záver tohto článku mám pre vás ešte jednu úlohu. Porozmýšľajte nad tým ako tieto dve veci dosiahnuť a napíšte ich do komentárov pod videom.

Pomôžete tak ostatným, ktorí takto získajú inšpiráciu.

Na oplátku ja zas pre vás napíšem článok, kde sa podelím, o niekoľko tipov, ktoré ja používam a používajú moji klienti, aby presvedčili svojich známych, že sú odborníci a experti.

Ak sa vám článok páčil, dajte mu “páči sa mi” alebo ho zdieľajte so svojimi priateľmi. Je to jediný spôsob, ktorým mi dávate najavo, že má zmysel sa s vami deliť o moje skúsenosti.

Ďakujem za vaše reakcie a prajem veľa úspechov vo vašom biznise.

fb-follow

Martin Mažár

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.