ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Ako presvedčiť zákazníka na 100 % a PROFESIONÁLNE si pýtať odporúčania a referencie

Po prvom dni školenia predajných zručností sa ma jeden z účastníkov pýta: “A naozaj funguje tá analýza potrieb? Vieš, ja som sa ju snažil robiť, ale nedarilo sa mi.” Ja na to:

“Funguje. Už veľa obchodníkov ju používa, aby predávali viac. Napríklad, pred dvoma týždňami som mal na školení obchodníčku, ktorej to pomohlo zvýšiť priemernú objednávku o 50 %….”

Naša debata ešte pokračovala nejaký čas, ale stále to boli len moje slová. Preto som sa rozhodol urobiť radikálny krok. Našťastie, v hoteli okrem môjho školenia bolo aj iné školenie, na ktorom boli obchodníci, ktorí analýzu potrieb používajú (vedel som to, lebo som ich osobne poznal a školil), tak som sa rozhodol “neveriaceho Tomáša” zobrať za nimi.

Keď som za nimi prišiel, predstavil som ich a povedal: “Toto je obchodník, ktorý pochybuje o tom, že analýza potrieb funguje. Čo mu na to poviete?” A potom som ich nechal, nech sa porozprávajú.

Výsledok môjho školenia bol, že na konci, keď som sa pýtal, ktorá vec ich najviac zaujala a ktorú určite použijú v praxi, tak “neveriaci Tomáš” povedal: “analýza potrieb”.

Vedel som, čo na neho zabralo. Nebol som to ja (ja som mu dal len chrobáka do hlavy), ale skutočne ho presvedčili obchodníci, ktorí analýzu potrieb používajú. Niekedy to zákazníci (v mojom prípade účastníci školenia) potrebujú počuť aj od niekoho iného. Ideálne od iného zákazníka. Na obchodné stretnutie si však zákazníka zobrať nemôžete, ale referenciu áno.

 

Ako vyzerá taká referencia (odporúčanie)

Skladá sa s dvoch častí:

  • odporúčacieho textu – v ňom zákazník, ktorý dáva referenciu, sa vyjadruje pochvalne o vás, vašich službách alebo produktoch
  • zdroja referencie – pod zdrojom referencie myslím zákazníka, ktorý referenciu dáva, resp. jeho meno

 

Praktický príklad referencie (odporúčania)

Tu je praktický príklad, ako môže referencia vyzerať. Dostal som ju od účastníčky môjho školenia.

“Tento rok v januári som sa vo Vyhniach zúčastnila skvelej prednášky pána Martina Mažára “Inovatívny predaj”, ktorá bola pre mňa veľmi užitočná a to, čo som sa dozvedela, budem určite aplikovať do praxe. Prednášku som si vybrala preto, že som videla video predajného rozhovoru s pánom Martinom Mažárom, kde hral rolu finančného poradcu. Toto video mi pomohlo pri mojej práci a prednáška mi potvrdila, že pán Mažár je odborník.” 

 

Monika Petrová

Unite manažér kandidát, ASP

Používate referencie?

Ako vám fungujú? Podeľte sa o to v komentároch pod článkom.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.